نویسنده: آریا بهپور
// سه شنبه, ۵ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۰۲

تغییر استودیوی سازنده بازی Vampire: The Masquerade Bloodlines 2

استودیو Hardsuit Labs از تولید بازی Vampire کنار گذاشته شده و Paradox Interactive به‌عنوان ناشر بازی به سراغ استودیوی دیگری رفته است.

حدود دو سال از معرفی بازی Vampire: The Masquerade Bloodlines 2 می‌گذرد؛ اثری که دوست‌داران نسخه‌ی قبلی سال‌ها است در انتظار تجربه‌ی آن به سر می‌برند و بااین‌حال به‌نظر می‌رسد نباید امید زیادی به آن داشته باشند. چرا که بازی نه‌تنها باز هم با تأخیر در انتشار مواجه شده، بلکه حتی سازنده‌ی آن نیز تغییر کرده است.

این نسخه از بازی ومپایر توسط استودیو هاردسوت لبز (Hardsuit Labs) در دست تولید بود و ناشر بازی یعنی پارادوکس اینتراکتیو (Paradox Interactive) هم در ابتدا خبر از عرضه‌ی آن در اوایل سال ۲۰۲۰ داده بود. ولی بازی به تاریخ موردنظر نرسید و قرار بود اواسط سال گذشته منتشر شود که باز هم مشخص شد هنوز جای کاری زیادی دارد و به همین دلیل انتشار آن تا سال ۲۰۲۱ به تأخیر افتاد. اما در جدیدترین اخبار بازی مطلع شدیم که بازی یک بار دیگر هم با تأخیر مواجه شده و البته این‌بار قضیه جدی‌تر است و در سال جاری شاهد عرضه‌ی آن نخواهیم بود.

به‌تازگی گزارش مالی سال ۲۰۲۰ پارادوکس اینتراکتیو منتشر شده و در بخشی از آن چنین آمده است: «ما تصمیم گرفتیم انتشار بازی Vampire: The Masquerade Bloodlines 2 را عقب بیاندازیم و بازی امسال منتشر نخواهد شد. همچنین تصمیم گرفتیم که هاردسوت لبز دیگر تولید بازی را برعهده نداشته باشد و به سراغ همکاری با استودیوی دیگری برای به پایان رساندن مراحل ساخت آن رفته‌ایم. هرچند تصمیم خیلی سختی برای ما بود، ولی به این نتیجه رسیدیم که این کار به نفع بازی خواهد بود.»

پارادوکس در ادامه از اهمیت بالای پروژه صحبت کرده و ضمن تشکر از تلاش‌های هاردسوت لبز در راه تولید بازی، از این گفته که برای رسیدن به اهداف موردنظر خود پیرامون این اثر، چاره‌ای جز تغییر استودیوی سازنده‌ی آن نبوده و بااین‌حال امیدوار است مخاطبان بازی قدر زحمات هاردسوت لبز را در راه تولید آن بدانند. همچنین به این علت که در حال حاضر تاریخ عرضه‌ی بازی مشخص نیست، امکان پیش‌خرید آن توسط دوست‌داران ومپایر هم وجود نخواهد داشت.

این اولین‌بار نیست که متوجه بروز مشکلاتی در راه تولید این اثر اکشن نقش‌آفرینی می‌شویم و پیش‌از این در اواسط سال گذشته شاهد اخراج برایان ماتسودا، مسئول ارشد بخش روایت بازی بودیم که از طراحان و نویسندگان اصلی نسخه‌ی قبلی بوده. و همین‌طور کای کلونی هم به‌عنوان کارگردان خلاق پروژه به همراه ماتسودا از تیم اخراج شده بود. چند ماه بعد هم نوبت به کارا الیسون، یکی از طراحان ارشد بخش روایت بازی رسید تا از استودیو جدا شود.

باید دید طرفداران بازی قبلی که از سال ۲۰۰۴ منتظر تجربه‌ی نسخه‌ی جدیدی از آن بوده‌اند، سرانجام موفق به انجام این کار می‌شوند یا خیر؛ بازی‌ای که قرار است درکنار پی سی و کنسول‌های پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان، برای پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس نیز منتشر شود. البته این تنها پروژه‌ی در دست ساخت از سری ومپایر نیست و Vampire: The Masquerade – Swansong هم برای عرضه در سال جاری آماده می‌شود؛ اثری که تولید آن‌را استودیو Big Bad Wolf برعهده دارد و نینتندو سوییچ هم درکنار پلتفرم‌های دیگر میزبان آن خواهد بود.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده