// پنجشنبه, ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۱۲

آینده‌ مجموعه Little Nightmares در هاله ‌ای از ابهام

طبق اظهارات اخیر مدیر ارشد اجرایی Embracer Group، شرکت مادر استودیوی سازنده مجموعه‌ی تحسین‌شده‌ی Little Nightmares، به‌نظر می‌رسد که احتمال ساخت قسمت جدیدی از این مجموعه ترسناک بسیار کم‌رنگ شده است.

طبق جدیدترین اخبار بازی، Embracer Group، شرکت مادر استودیوی Tarsier امروز گزارش مالی سه‌ماهه سوم سال خود را اعلام کرده است. در این گزارش قسمتی نیز به استودیوی سوئدی Tarsier، سازنده‌ی مجموعه بازی‌های Little Nightmares اختصاص یافته است که در آن عنوان شده: «بازی Little Nightmares 2 از استودیوی Tarsier توسط باندای نامکو منتشر شد و بسیار مورد توجه و تحسین مخاطبان قرار گرفت.» «استودیوی Tarsier از این بعد تمام تمرکز خود را روی خلق آی‌پی‌های جدید خواهد گذاشت.» این می‌تواند به این معنی باشد که احتمالا دیگر شاهد ساخت نسخه‌ی جدیدی از بازی لیتل نایتمرز نخواهیم بود.

لارس وینگفورس، مدیر ارشد اجرایی Embracer Group در جریان ویدیو کنفرانسی که به ارائه گزارش مالی سه ماه سوم سال مالی این شرکت اختصاص یافته بود، در این خصوص توضیحات بیشتری می‌دهد: «من بسیار هیجان‌زده هستم. دیروز که با مدیر ارشد اجرایی استودیوی Tarsier صحبت می‌کردم، به او به بابت موفقیت بازی Little Nightmares 2 تبریک گفتم. آن‌ها خالق آی‌پی لیتل نایتمرز هستند، ولی مالکیت و حق انتشار آن به شرکت باندای نامکو تعلق دارد. به همین دلیل نیز [آی‌پی لیتل نایتمرز] از نظر تجاری خیلی بر ما تاثیر نمی‌گذارد؛ گرچه ممکن است در بلندمدت برای ما سود‌آوری داشته باشد.»

تعقیب و گریز در little nightmares 2

«من از اینکه آن‌ها دوباره توانستند با ساخت قسمت دوم به چنین موفقیتی برسند، بسیار خوشحال شدم. قسمت اول Little Nightmares بسیار مورد تحسین قرار گرفت و این‌طور که به‌نظر می‌رسد، قسمت دوم نیز موفقیت بازی اول را تکرار کرده است. حال اما بااینکه استودیوی Tarsier خالق این آی‌پی است، ولی می‌خواهد مسیر خود را تغییر داده و به سمت ساخت آی‌پی‌های جدید برود و من به‌خاطر این موضوع بسیار هیجان‌زده هستم. اصلا دلیل اصلی خریدن Tarsier توسط ما در یک سال پیش همین بود (تمرکز روی خلق آی‌پی‌های جدید).»

وینگفورس در اظهاراتش صراحتا به این موضوع اشاره نمی‌کند که استودیوی Tarsier دیگر قرار نیست بازی جدیدی از مجموعه‌ی Little Nightmares بسازد. بااین‌حال، او اشاره می‌کند که باندای نامکو که یک ناشر رقیب است، مالیکت این آی‌پی را در اختیار دارد و اینکه اصلا هدف امبریسر گروپ از خریداری استودیوی Tarsier این بوده که آن‌ها روی خلق آی‌پی‌های جدید کار کنند. از این دو نکته می‌توان اینگونه استنباط کرد که احتمالا امبریسر گروپ دیگر تمایلی به ادامه‌ی ساخت قسمت‌های جدیدی از لیتل نایتمرز ندارد. البته این احتمال نیز وجود دارد که باندای نامکو وظیفه‌ی ساخت قسمت جدید لیتل نایتمرز را به استودیویی دیگر سپرده باشد.

حرکت روی پل در بازی Little Nightmares 2

Embracer Group استودیوی Tarsier را در دسامبر ۲۰۱۹ (آذر-دی ۹۸) خریداری کرد. این شرکت یک هلدینگ بزرگ است که مالکیت استودیوهای بازی‌سازی شناخته‌شده‌ی زیادی از جمله Gearbox ،4A Games و Volition را در سراسر دنیا در اختیار دارند.

افشین پیروزی به‌تازگی به نقد و بررسی بازی Little Nightmares 2 پرداخته و به آن نمره‌ی عالی ۹ را داده است. او در جمع‌بندی نهایی خود می‌نویسد:

«Little Nightmares 2 از آن دست بازی‌هایی است که تجربه کردنش را می‌توان به همه پیشنهاد کرد؛ اگر طرفدار شنیدن داستان‌های خوب و پرجزییات هستید، بازی داستانی واقعا ارزشمند روایت می‌کند. اگر دلتان اثری در سبک پازل پلتفرمر می‌خواهد که هم معما‌های خلاقانه و منطقی داشته باشد و هم سکانس‌های نفس‌گیر فرار از دست دشمنان یا مخفی‌کاری را ارائه بدهد، Little Nightmares 2 برای شما ساخته شده است و درنهایت اگر دنبال تجربه‌ای ترسناک هستید، ساخته استودیو تارسیر برخلاف ظاهرش آنقدر در ارائه حس ترس موفق است و آنقدر اتمسفر درجه یکی برای چنین اثری دارد که قطعا از آن لذت خواهید برد. Little Nightmares 2 آنقدر بازی خوبی است که حتی ایراد‌های جزئی‌‌اش را هم می‌توان نادیده گرفت و شاید اگر کمی محتوای بیشتر یا ارزش تکرار بالاتری داشت، می‌توانست به بی‌نقص بودن نزدیک‌تر هم بشود.»

نظر شما کاربران زومجی در این خصوص چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده