// چهار شنبه, ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۲۲

خریداری استودیو سازنده بوردرلندز توسط شرکت مالک THQ Nordic

استودیوی Gearbox، سازنده‌ی مجموعه‌ بازی‌هایی مانند Borderlands و Brothers in Arms به‌تازگی اعلام کرده که به‌زودی تحت مالکیت شرکت‌ Embracer Group قرار می‌گیرد.

طبق جدیدترین اخبار بازی، استودیوی Gearbox Entertainment، سازنده‌ی مجموعه بازی‌های Borderlands اعلام کرده که طی یک معامله‌ی ۱.۳ میلیارد دلاری به مالکیت Embracer Group در می‌آید. دفتر مرکزی استودیوی گیرباکس که در شهر فریسکو ایالت تگزاس مستقر است، قرار است به‌زودی به زیرمجموعه‌ی گروه امبریسر که در شهر کارلستاد کشور سوئد قرار دارد، دربیاید. این معامله باعث دسترسی گیرباکس به سرمایه‌ی زیادی می‌شود که می‌تواند در ساخت بازی‌های باکیفیت به آن‌ها کمک و این استودیو را به یکی از مهم‌ترین زیرمجموعه‌های Embracer Group تبدیل کند. این هلدینگ درحال‌حاضر حدود ۵۵۰۰ کارمند در سراسر دنیا دارد.

حال با خریده شدن گیرباکس، تمام ۵۵۰ کارمند آن که در دو شعبه‌ی فریسکو و کبک سیتیِ کانادا مشغول به کار هستند، به استخدام امبریسر گروپ درمی‌آیند. گیرباکس به هفتمین شرکت عملیاتی این هلدینگ بزرگ تبدیل خواهد شد. هلدیگ امبریسر گروپ در ماه نوامبر ۲۰۲۰ (آبان-آذر) به‌خاطر خریداری یک‌جای چند شرکت‌ مختلف بازی‌سازی سرخط خبر‌ها شده بود. آن‌ها آن موقع اعلام کرده بودند که در یک روز ۱۲ استودیوی بازی‌سازی و یک شرکت متخصص در روابط عمومی را خریداری کرده‌اند. آن‌ها همزمان با خریداری استودیوی گیرباکس اعلام کرده‌اند که شرکت Easybrain، سازنده‌ی بازی‌های موبایلی مستقر در قبرس را نیز با رقم ۶۴۰ میلیون دلار تصاحب کرده‌اند.

پوستری از مجموعه بازی‌های Borderlands

استودیوی گیرباکس به‌خاطر ساخت مجموعه بازی‌هایی مانند Borderlands و Brothers in Arms شناخته‌شده است. آن‌ها همچنین در ساخت نسخه‌هایی از بازی‌هایی مانند هف-لایف، کانتر استرایک، Tony Hawk’s Pro Skater، جیمز باند ۰۰۷ و هیلو مشارکت داشته‌اند.

رندی پیچ‌فورد، موسس استودیوی گیرباکس ضمن تحسین Embracer Group در رویکرد‌ها و استراتژی‌های تجاری آن‎‌ها دربرابر شرکت‌های زیرمجموعه‌ی خود که باعث موفقیت شرکت‌های مذکور در بازه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت شده است، می‌گوید: «حس ما در گیرباکس این است که انگار تازه در شروع راه هستیم و این معامله فقط باعث رشد استعدادهای موجود در استودیوی ما نمی‌شود؛ استودیویی که به اعضایش تعلق دارد؛ بلکه محرکی برای برنامه‌های آینده‌ی ما نیز به شمار می‌رود.»

استودیوی گیرباکس برنامه‌ای را برای رشد کوتاه‌مدت و بلندمدت خود که هردو استودیوی آن‌ها را در بر می‌گیرد، تدوین کرده و در حال اجرای آن است. این برنامه شامل افتتاح استودیوهای بیشتر و گسترش همکاری با دیگر شرکت‌ها نیز می‌شود. معامله‌ی گیرباکس با این هلدینگ سوئدی می‌تواند به آن‌ها در رسیدن به اهداف‌شان در رشد و گسترش خود کمک بسیاری کند.

از طرفی لارس وینجفرس، موسس و مدیر ارشد اجرایی Embracer Group در خصوص این معامله می‌گوید: «استودیوی گیرباکس بی‌شک یکی از خلاق‌ترین و باارزش‌ترین شرکت‌های بازی‌سازی مستقل در دنیا است. ما معتقدیم منابعی که امبریسر گروپ در اختیار این استودیو قرار می‌دهد، باعث رشد قابل‌توجه آن‌ها در سال‌های پیش رو می‌شود.»

پوستری از مجموعه بازی‌های Brothers in Arms

Gearbox تایید کرده که پس از این معامله، پیچ‌فورد در سمت خود به‌عنوان رئیس استودیو باقی خواهد ماند. او که موسس گیرباکس است از سال ۱۹۹۹ در این استودیو حضور دارد.

Embracer Group شرکت مادر استودیوهایی است که مسئول ساخت بیش از ۲۰۰ مجموعه بازی هستند که شامل آثاری مانند Saints Row ،Goat Simulator ،Dead Island ،Darksiders ،Metro ،World War Z و بسیاری بازی‌های دیگر می‌شود. علاوه‌بر این‌ها، آن‌ها مالک استودیوهایی مانند THQ Nordic ،Deep Silver ،Saber Interactive و نام‌های شناخته‌شده‌ی دیگر هستند. این هلدینگ مالکیت ۵۷ استودیوی بازی‌سازی در ۴۰ کشور مختلف دنیا را در اختیار دارد.

Embracer Group اعلام کرده که استودیوی Gearbox در ۹‌ ماه منتهی به ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۰، ۱۲۳ میلیون دلار از محل فروش محصولاتش کسب کرده است. همچنین درآمد عملیاتی و فروش گیرباکس جمعا در سال ۲۰۱۹ به حدود ۱۲۵.۲ میلیون دلار رسید. آن‌ها تاکنون بیش از ۶۰ میلیون نسخه از مجموعه‌ی Borderlands و بیش از ۱۰ میلیون از مجموعه‌ی Brothers in Arms فروخته‌اند. گیرباکس در طول دو دهه‌ای که از تأسیس‌اش می‌گذرد، بیش از ۲۰ عنوان بازی ساخته است که مجموع فروش همه‌ی آن‌ها روی هم به صدها هزار نسخه می‌رسد. آن‌ها همچنین ناشر بازی‌های مستقل و جمع‌و‌جوری مانند Hello Neighbor در سال ۲۰۱۷، We Happy Few در سال ۲۰۱۸، Risk of Rain 2 در سال ۲۰۱۹ و بازی هنگام عرضه‌ی پلی استیشن 5 یعنی Godfall هستند.

نظر شما کاربران زومجی در این خصوص چیست؟ نظرات خود را درصورت تمایل با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


منبع venturebeat
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده