نویسنده: میلاد فاطمی
// سه شنبه, ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۲۲

احتمال وقوع مشکلاتی برای اجرای بازی‌ های آینده روی ایکس باکس سری اس

الکساندر شیشکوفسوف، مدیر فنی استودیوی 4a Games، در مصاحبه‌ای ادعا کرد که کنسول ایکس باکس سری اس احتمال دارد برای اجرای بازی‌های آینده چالش‌ها و مشکلاتی ایجاد کند. 

مایکروسافت برای نسل نهم کنسول‌های خانگی سیاست جدیدی را اتخاذ کرده است. پس از اینکه اواخر سال گذشته بالاخره کنسول‌های جدید دو شرکت سونی و مایکروسافت روانه بازار شدند، با اتفاقی نادر از سوی ردموندی‌ها روبه‌رو شدیم. سران این غول امریکایی تصمیم گرفته بودند که نسل نهم را با دو کنسول ایکس باکس سری ایکس و کنسولی ارزان‌تر یعنی ایکس باکس سری اس شروع کنند.

اگر زومجی را دنبال کرده باشید، احتمالا اطلاع دارید که پس از شایعات و احتمالات فراوان مبنی‌بر وجود مشکلات احتمالی در ایکس باکس سری اس برای اجرای بازی‌های سنگین، مایکروسافت اعلام کرد که این کنسول به‌راحتی و بدون مشکل تمام بازی‌ها را اجرا خواهد کرد. 

حال اما در جدیدترین اخبار بازی، ساعاتی پیش یکی از مدیران استودیوی 4a Games که ساخت مجموعه مترو را در کارنامه دارد، نظر مخالفی با مایکروسافت دارد. براین اساس الکساندر شیشکوفسوف، مدیر فنی استودیو در مصاحبه‌ای اذعان کرد که به‌نظر می‌رسد درحال حاضر کنسول ایکس باکس سری اس بازی‌ها را بدون هیچ مشکلی اجرا می‌کند، اما باتوجه به پتانسل‌های آن، در ادامه مسیر با چالش‌هایی همراه خواهد شد.

نمای جلویی از هواکش ایکس باکس سری اس

«در حال حاضر برای ما حافظه RAM کنسول مشکل‌آفرین نیست، بلکه نحوه عملکرد پردازنده گرافیکی دستگاه می‌تواند در اجرای بازی‌هایی که در آینده عرضه می‌شوند، چالش‌هایی را ایجاد کند. پروژه‌ی فعلی ما برای رزولوشن مکانی و زمانی بالا طراحی شده که به‌صورت طبیعی در مواقع مختلف قابل تغییر نیز است. نادیده گرفتن هریک از آن‌ها محاسبات سنگینی را برایمان همراه خواهد داشت. ما راه‌حلی نیز برای این موضوع درنظر داریم، اما فعلا آن را مناسب نمی‌دانم.»

جدیدترین و آخرین اثر ساخته شده توسط استودیوی 4a Games بازی Metro Exodus است که پس از انتشار روی کنسول‌های نسل هشتم، طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته شده قرار است تا انتهای سال میلادی برای پلی استیشن 5، ایکس باکس‌های جدید و به‌صورت بهینه شده برای پی سی منتشر شود.

به‌نظر شما کنسول ایکس باکس سری اس می‌تواند تا چندین سال به‌عنوان یک مقصد مناسب برای اجرای بازی‌های آینده تلقی شود یا خیر؟ لطفا شما هم نظرات و پیش‌بینی‌های خود در این خصوص را با ما نیز به اشتراک بگذارید.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده