نویسنده: مهدی اسدی
// شنبه, ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۱۷

مقایسه سرعت بارگذاری ایکس باکس سری اس و وان اس در ویدیو جدید مایکروسافت

ویدیو جدیدی که ازطریق اکانت رسمی ایکس‌باکس در یوتیوب منتشر شده، به مقایسه سرعت اجرای بازی The Outer Worlds در ایکس‌باکس وان اس با کنسول ارزان‌قیمت و نسل نهمی مایکروسافت می‌پردازد.

مایکروسافت بعد از انتشار ویدیویی که به نمایش سرعت قابلیت Quick Resume در ایکس‌باکس سری اس می‌پرداخت، حالا اقدام به انتشار ویدیوی جدیدی کرده که سرعت لود یا بارگذاری ایکس‌باکس سری اس را با کنسول نسل هشتمی ایکس‌باکس وان اس مقایسه می‌کند. بازی The Outer Worlds از استودیوی آبسیدین اینترتینمنت به‌عنوان بستر این آزمایش مورد استفاده قرار گرفته و زمان بارگذاری بازی از منوی اصلی تا اجرای گیم‌پلی در این دو سیستم به مقایسه گذاشته شده است. در ادامه می‌توانید این ویدیو را تماشا کنید:

دانلود از آپارات

براساس آنچه که در این کلیپ مشاهده می‌کنیم، بازی اکشن و نقش آفرینی Outer Worlds تنها در عرض ۱۰ ثانیه روی ایکس‌باکس سری اس اجرا می‌شود. این درحالی است که ایکس‌باکس وان ایکس به‌عنوان نماینده نسل هشتمی مایکروسافت برای بارگذاری این بازی ۵۳ ثانیه زمان نیاز دارد. البته با درنظرگرفتن درایو SSD به کار رفته در سخت‌افزار سری ایکس و اس این موضوع چندان غیرمنتظره نخواهد بود. درهرصورت برجسته کردن تفاوت قابلیت‌های این کنسول در زمان اجرای بازی‌ها، می‌تواند کاربران را برای خرید ایکس‌باکس سری اس ترغیب کند.

مقایسه ایکس باکس وان اس و Xbox Series S

مایکروسافت برای این کنسول هم از همان CPU هشت هسته‌ای Zen ایکس‌باکس سری ایکس استفاده کرده اما تفاوت، در بحث GPU کنسول دیده می‌شود؛ جایی که از یک پردازنده گرافیکی RDNA 2 با قدرت ۴ ترافلاپس استفاده شده و حافظه کنسول هم ۱۰ گیگابایت از نوع GDDR 6 است. درحالی‌که ایکس‌باکس سری اس فاقد درایو نوری است و فقط می‌توان نسخه دیجیتالی بازی‌ها را روی آن تجربه کرد، باید در نظر داشته باشید که فضای ذخیره‌سازی این کنسول یک SSD با حجم ۵۱۲ گیگابایت است.

ایکس‌باکس سری اس برای اجرای بازی‌ها در رزولوشن 1440p و نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه در نظر گرفته شده است. هرچند این کنسول قدرت اجرای ویدیو‌های 4K را هم خواهد داشت و بازی‌ها هم می‌توانند به شکل آپ‌اسکیل‌شده به رزولوشن 4K هم برسند. با وجود داشتن قدرت پایین‌تر به‌نسبت سری ایکس، سری اس هم خوشبختانه از قابلیت ری‌تریسینگ و همینطور Quick Resume بهره می‌برد.

جعبه کنسول Xbox Series S

براساس اعلام رسمی مایکروسافت، ایکس‌باکس سری اس با قیمت ۲۹۹ دلار برای عرضه در تاریخ دهم نوامبر (۲۰ آبان) برنامه‌ریزی شده است. عرضه رسمی این کنسول به همراه پرچم‌دار نسل نهمی مایکروسافت یعنی ایکس‌باکس سری ایکس از یک روز آغاز می‌شود. کنسول سری ایکس نیز ۴۹۹ دلار قیمت گذاری شده است. پیش‌فروش کنسول‌های جدید ایکس‌باکس براساس برنامه‌ریزی قبلی از تاریخ ۲۲ سپتامبر (۱ مهر) آغاز خواهد شد.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده