// پنجشنبه, ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۴۸

ایده‌ای جذاب و رد شده برای ساخت اسپین ‌آفی از مجموعه Mass Effect

سال‌ها پیش قرار بود یک اسپین‌آف برای مجموعه‌ی Mass Effect با حضور یکی از شخصیت‌های محبوب دنیای جنگ ستارگان ساخته شودکه البته ساخت آن لغو شد.

مجموعه بازی‌های Mass Effect و آی‌پی Star Wars از خیلی جهات به یکدیگر شباهت دارند؛ از حضور موجودات و سفرهای فضایی و دشمنان قدرتمند کهکشانی گرفته تا قهرمان‌ها و ابرشرورهایی در فضایی علمی-تخیلی و بسیاری موارد دیگر. اگر فکر می‌کنید شاید ساخت یک بازی مس افکت با حضور پروتاگونیستی مانند هان سولو می‌تواند ایده‌ی جذابی باشد، شاید برای‌تان جالب باشد بدانید سازندگان این مجموعه‌ی اکشن-نقش‌آفرینی محبوب زمانی چنین ایده‌ای در سر داشتند.

دوریان کیکن، کارگردان مس افکت طی مصاحبه‌ی تازه‌ای با وب‌سایت TheGamer گفته که زمانی قرار بود چنین بازی‌ای در استودیوی Bioware ساخته شود. او توضیح می‌دهد: «کمی پس از انتشار نسخه‌ی اول مس افکت در سال ۲۰۰۸، در حال بررسی ایده‌ای برای ساخت بازی جدیدی در دنیای مس افکت بودیم که در آن بازیکن در نقش کارکتری مانند هان سولو قرار می‌گرفت و سبک آن نیز از بازی استراتژی Star Control الهام گرفته بود. این بازی قرار بود دنیای مجموعه‌ی مس افکت را گسترش دهد و درکنار ساخت سه‌گانه‌ی اصلی توسعه داده شود.»

لوگوی Star Wars

اگرچه هان سولو عموما به‌ عنوان یک قهرمان در دنیای استار وارز شناخته می‌شود؛ ولی شاید خیلی از طرفداران او فراموش کنند که گذشته‌ی این شخصیت پرفرازونشیب بوده است. هان سولو قبل از اینکه به همراه لوک اسکای‌واکر و دیگران به ماجراجویی بپردازد، شخصیتی خاکستری داشته؛ به این معنی که هم کارهای خوب انجام می‌داد و هم کارهای سؤال‌برانگیز و بد. او لزوما شخصیتی منفی‌ نبود؛ بااین‌حال، اگر مجبور می‌شد، ممکن بود دست به انجام کارهایی ناپسند بزند. حال ظاهرا استودیوی بایوور به این جنبه‌ از کارکتر هان سولو علاقه‌مند شده بودند و قصد داشتند آن را توسعه دهند.

کیکن اشاره می‌کند: «از ایده‌ی داستانی درباره‌ی یک هان سولو با شخصیتی خاکستری خوشم می‌آمد. چنینن کارکتری مشابه با یک دزد فضایی یا قاچاقچی در دنیای مس افکت بود. مانند این می‌ماند که در دنیای جنگ ستارگان کاوش کنید، بدون اینکه در نقش Jedi باشید؛ یا مثلا در دنیای Warhammer 40K کاوش کنید، بدون اینکه یک سرباز تفنگدار فضایی باشید.»

تصاویر هنری جذاب از مجموعه بازی مس افکت استودیو یایوور با رنگ های مختلف

چنین کانسپت داستانی برای یک بازی مس افکت جذاب به‌نظر می‌رسد و احتمالا بسیاری از طرفداران همزمان مس افکت و استار وارز پس از خواندن این خبر آرزو می‌کردند که این ایده به حقیقت تبدیل می‌شد. بااین‌حال، کیکن توضیح می‌دهد که پس از موفقیت بازی اول و فشاری که برای هرچه بزرگ‌تر کردن نسخه‌ی دوم بازی روی شانه‌های اعضای تیم توسعه حس می‌شد، باعث شد که آن‌ها تصمیم بگیرند تمرکز خود را فقط روی ساخت Mass Effect 2 بگذارند. درنهایت نیز با موفقیت بسیار زیاد نسخه‌ی دوم، به‌نظر می‌رسد که آن‌ها تصمیم درستی در این خصوص گرفته بودند.

چند روز پیش نیز باخبر شدیم که قرار است نسخه‌ی ریمستری از سه‌گانه‌ی مس افکت با نام Mass Effect Legendary Edition برای پلتفرم‌های پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و پی سی در تاریخ ۱۴ می ۲۰۲۱ (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰) منتشر شود. طبق اظهارات بایوور، احتمال عرضه‌ی این کالکشن ریمستر برای کنسول نینتندو سوییچ وجود دارد. بااین‌حال، نسخه‌ی سوییچ آن هنوز معرفی نشده است.

نظر شما کاربران زومجی در این خصوص چیست؟ نظرات خود را درصورت تمایل با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده