نویسنده: مهدی اسدی
// پنجشنبه, ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۰۶

درآمد ۳ میلیارد دلاری EA از بازی ‌های جنگ ستارگان

الکترونیک آرتز در گزارش جدید خود از فروش ۵۲ میلیون نسخه از بازی‌های مجموعه Star Wars و کسب درآمد ۳ میلیارد دلاری از محل فروش این آی پی خبر داده است.

شاید EA دیگر لایسنس انحصاری توسعه و عرضه بازی‌های مجموعه استار وارز را نداشته باشد، اما به نظر می‌رسد که خروجی این شرکت از فروش آثار این مجموعه همچنان وضعیت بسیار مطلوبی دارد. اندرو ویلسون مدیرعامل الکترونیک آرتز در گزارش جدید خود از وضعیت اقتصادی این شرکت اعلام کرده که قرارداد EA با دیزنی بر سر توسعه بازی‌های سری استار وارز در مجموع ۳ میلیارد دلار درآمد خالص را برای آن‌ها به‌دنبال داشته است. Star Wars: Battlefront اولین قسمت از این مجموعه بود که در سال ۲۰۱۵ منتشر شد.

بعد از این بازی، Star Wars: Battlefront 2 و Star Wars Jedi: Fallen Order را داشتیم که اخیراً Star Wars: Squadrons نیز به این جمع اضافه شده است. این شرکت به‌طور کلی ۵۲ میلیون نسخه از این بازی‌ها را به فروش رسانده که این آمار شامل تمامی پلتفرم‌های تحت پشتیبانی آن می‌شود. علاوه‌بر این، بازی فری تو پلی Star Wars: Galaxy of Heroes در پلتفرم موبایل نیز به‌تنهایی ۱ میلیارد دلار فروش کرده است.

از شخصیت های سری استار وارز در بازی‌های EA

ویلسون در پاسخ به سؤالی که درباره تغییر وضعیت قرارداد EA با دیزنی از حالت انحصاری و احتمال کمرنگ شدن نقش این ناشر در توسعه بازی‌های آینده جنگ ستارگان پرسیده شده می‌گوید:

«من فکر نمی‌کنم که ساخت چند بازی دیگر توسط سایر شرکت‌ها تغییری در میزان تعهد ما نسبت به این آی پی و توانایی ما برای تولید تعداد متناسبی از بازی‌های این مجموعه ایجاد کند.»

الکترونیک آرتز چندی پیش اعلام کرده بود که چند بازی معرفی نشده از سری Star Wars را در دست ساخت دارد. لذا باید دید که با تشکیل برند گیمینگ لوکاس فیلم گیمز و تصمیم این شرکت برای «همکاری بهترین استودیوهای صنعت بازی» و عدم عرضه انحصاری بازی‌های آینده جنگ ستارگان توسط EA چه آینده‌ای در انتظار این IP محبوب و بسیار پرطرفدار خواهد بود.

این در حالی است که Ubisoft Massive هم‌اکنون مشغول ساخت یک بازی جهان باز از سری استاروارز است. شایعات اخیر، از ساخت یک بازی جدید Star Wars: Knights of the Old Republic توسط این شرکت حکایت دارند. این اولین‌باری است که یک قسمت جدید یا یک نسخه بازسازی شده از این مجموعه بدون نظارت بایوور یا الکترونیک آرتز تولید خواهد شد. لوکاس‌آرتز و بایوور به‌عنوان ناشر و توسعه‌دهندگان نسخه‌های اورجینال این مجموعه شناخته می‌شوند. البته هنوز جزئیات خاصی از این پروژه در دست نیست اما به محض انتشار اطلاعات بیشتر، اخبار مربوطه به اطلاع شما خواهد رسید.

نظر شما درباره بازی‌های EA از سری جنگ ستارگان چیست؟


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده