// چهار شنبه, ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۵۵

برنامه الکترونیک آرتز برای عرضه یک بازی ریسینگ جدید در هر سال؛ نتیجه خرید کدمسترز

الکترونیک آرتز اکنون پس از خرید کدمسترز، بیشترین تعداد استودیوهای بازی‌سازی متمرکز روی ساخت آثار ریسینگ و بیشترین تعداد مجموعه بازی‌های ریسینگ شناخته‌شده را در اختیار دارد.

مجموعه بازی F1، مجموعه بازی WRC، مجموعه بازی Dirt، مجموعه بازی Grid، مجموعه بازی Project Cars، مجموعه بازی Burnout، مجموعه بازی Real Racing و سری بازی Need for Speed (نید فور اسپید). شرکت الکترونیک آرتز اکنون صاحب حق ساخت و حق انتشار هشت مجموعه بزرگ ریسینگ در جهان ویدیوگیم است و ۱۰۰ها بازی‌ساز در استودیوهای متفاوت دارد که بخش قابل توجهی از عمر خود را صرف ساخت بازی‌های ویدیویی ریسینگ کرده‌اند. همین حقیقت کاری می‌کند که شرکت EA بیشتر از هر شرکت دیگری در هنر هشتم، دارای استودیوها، بازی‌سازها و مجموعه بازی‌های قابل‌توجه ریسینگ باشد.

پس از آن که الکترونیک آرتز با پیشنهاد مبلغی عظیم موفق به خرید کدمسترز و شکست دادن شرکت Take-Two شد، واضح بود که EA می‌خواهد تمرکز قابل توجهی روی بازی‌های ریسینگ داشته باشد. حالا مشخص شده است که الکترونیک آرتز می‌خواهد به‌عنوان «بزرگ‌ترین سازنده و ناشر بازی‌های ریسینگ در جهان» شناخته شود و هر سال حداقل یک بازی ریسینگ جدید داشته باشد. شرکت تیک-تو، ناشر بازی‌های راک استار قصد خرید کدمسترز با قیمت یک میلیارد دلار را داشت. اما درنهایت الکترونیک آرتز با پرداخت ۱.۲ میلیارد دلار موفق به خرید کدمسترز شد.

در جلسه‌ی بزرگ شرکت الکترونیک آرتز روی این نکته تایید شد که شرکت EA قصد ازبین‌بردن هیچ‌کدام از هشت مجموعه بازی نام‌برده را ندارد. بلکه می‌خواهد همه‌ی آن‌ها را تقدیم گیمرهای بیشتری در نقاط گوناگون دنیا کند. الکترونیک آرتز باور دارد که ترکیب توانایی‌های مالی و فنی این شرکت با قدرت بازی‌سازی استودیوهای بریتانیایی کدمسترز، نتایجی معرکه را به ارمغان می‌آورد. بازی Dirt 5 جدیدترین اثر کدمسترز است و توانست در بررسی زومجی نمره‌ی عالی ۸.۵ از ۱۰ را دریافت کند. محمدصادق تواضعی در جمع‌بندی بررسی بازی Dirt 5 نوشت:

طراحی بسیار خوب ماشین‌ها، درکنار شرایط مختلف آب و هوایی پیست‌ها، موسیقی و همچنین تعداد بسیار بالای مسابقاتی که در حالت‌های مختلف ارائه می‌شوند، مواردی هستند که بازی DiRT 5 را به یک تجربه‌ی سرگرم‌کننده تبدیل می‌کنند. البته دراین‌میان نباید منکر مشکلاتی نظیر بافت‌های بی‌کیفیت محیطی و همچنین جلوه‌های بصری ضعیف بازی در حالت کسب فریم ریت بالاتر شویم.


منبع EuroGamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده