نویسنده: سارا مرتضوی
// پنجشنبه, ۲۹ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۵۹

ریلود بیست و چهارم: مروری بر مجموعه بازی‌های Need For Speed

در جدیدترین  قسمت از برنامه ریلود سراغ یکی از قدیمی‌ترین و پرطرفدارترین آی‌پی های صنعت گیم، مجموعه بازی‌های نید فور اسپید رفتیم و سه نسخه از این مجموعه پرتعداد را بررسی کردیم. با ما همراه باشید.  

مجموعه بازی‌های نید فور اسپید (Need For Speed) یکی از قدیمی‌ترین مجموعه بازی‌های تاریخ صنعت گیم به حساب می‌آیند و بدون شک هر نسلی از گیمرها حداقل با یک یا چند نسخه از این مجموعه بازی مسابقه‌ای خاطره دارند. دوران خلق این مجموعه بازی محبوب و پرفروش اما به قبل از سال ۲۰۰۰ میلادی بر می‌گردد. الکترونیک‌آرتز، خالق و ناشر این بازی‌ها، اولین نسخه از مجموعه نیدفوراسپید را در سال ۱۹۹۴ و با نام Road and Track Presents: The Need For Speed ساخته و روانه بازار می‌کند. با عرضه موفقیت‌آمیز نسخه اول بازی، چیزی نمی‌گذرد که نام و آوازه‌ی نیدفوراسپید همه‌جا می‌پیچد. این‌گونه می‌شود که ظرف مدت تنها چهار سال و با عرضه نسخه سوم مجموعه با نام Need For Speed III: Hot Pursuit، این بازی بالاخره به یکی از پرفروش‌ترین و پرطرفدارترین آی‌پی‌های EA تبدیل می‌شود.
وجه تمایز بازی‌های نیدفوراسپید با سایر بازی‌های ریسینیگ موجود در بازار، در قابلیت تعقیب و گریز با پلیس بود. جدای از خلاقیت در گیم‌پلی، بازی‌های نید فور اسپید تا سالیان متمادی به گرافیک بالا و تکنولوژی‌های پیشرفته خود نیز معروف بودند. با رسیدن به دهه ۲۰۰۰ میلادی، کار ساخت بازی‌های نیدفوراسپید بر عهده استودیو بلک‌باکس قرار می‌گیرد. دوران بلک‌باکس را شاید بتوان دوارن طلایی بازی‌های نیدفوراسپید نامید؛ سال‌هایی که هر نسخه عرضه شده از این مجموعه با خلاقیت و تنوعی بالا همراه بود. طی سال‌های فعالیت استودیو بلک‌باکس، چندین اثر ماندگار مانند بازی‌های Need For Speed: Most Wanted و نیز بازی Need For Speed: Underground روانه بازار می‌شوند که نه تنها از محبوب‌ترین نسخه‌های مجموعه نیدفور اسپید، بلکه پرفروش‌ترین آن‌ها نیز به‌حساب می‌آیند. 
متاسفانه با گذشت از عمر مجموعه بازی‌های نید فور اسپید و نزدیک‌شدن به نسل هشتم بازی‌های ویدیویی، رفته رفته از کیفیت بازی‌های مجموعه کاسته می‌شود؛ تا جایی که نسخه‌های آخر مجموعه که کار ساخت و توسعه آن‌ها را استودیو گوست‌گیمز بر عهده داشته، نه‌تنها به گرد پای موفقیت نسخه‌های پیشین نزدیک هم نمی‌شوند، بلکه طرفداران قدیمی این مجموعه دوست‌داشتنی را به‌طور کل از خود ناامید می‌کنند. بازی‌هایی عرضه شده از مجموعه نید فور اسپید برای کنسول‌های نسل هشتمی بدون شک ضعیف‌ترین عملکرد را میان تمامی نسخه‌ها به خود اختصاص داده‌اند و این‌گونه به‌نظر می‌رسد که استودیو الکترونیک‌آرتز برای حفظ این مجموعه محبوب با مشکلاتی جدی رو به رو شده است. 
در جدیدترین قسمت از برنامه ریلود اما تصمیم گرفتیم مروری داشته باشیم بر این مجموعه قدیمی و پرتعداد. به همین منظور و به نمایندگی از سه‌نسل از بازی‌های نیدفور اسپید، سه نسخه‌ی مختلف از این مجموعه را انتخاب کردیم. با جدیدترین قسمت از برنامه ریلود همراه ما باشید.

دانلود ویدیو از آپارات | تماشا در یوتیوب


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده