// یکشنبه, ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۱۳

صحبت ‌های رئیس سابق نینتندو آمریکا درباره‌ سرنوشت ‌ساز بودن عرضه کنسول سوییچ

رجی فیس امی، رئیس سابق شعبه‌ی آمریکای نینتندو به‌تازگی گفته پس از عملکرد ضعیف کنسول Wii U، عرضه‌ی سوییچ یا به یک شکست بزرگ برای نینتندو تبدیل می‌شد یا موفقیت عظیمی را برای آن‌ها به همراه می‌داشت که البته خوشبختانه مورد دوم اتفاق افتاد.

رجی‌ فیس ‌امی (Reggie Fils-Aime)، رئیس سابق شعبه‌ی آمریکای نینتندو به‌تازگی و در جریان استریم مراسم جوایز گیمینگ نیویورک که از توییچ پخش می‌شد گفته پس از «عملکرد ضعیف» کنسول Wii U، یکی از خاطرات ماندگار او از دوران ریاست در نینتندو مربوط‌به عرضه کنسول Switch می‌شود.

او کنسول Wii U را «بدترین پلتفرم بازی از نظر میزان فروش» می‌خواند و می‌گوید که کنسول سوییچ در زمان عرضه‌اش تبدیل به محصول سرنوشت‌سازی برای شرکت نینتندو شده بود؛ به‌طوری‌که یا محصولی فوق‌العاده و پرفروش از آب درمی‌آمد یا همانند Wii U شکست می‌خورد و ضرر سنگینی را به نینتندو تحمیل می‌کرد. فیس امی در این خصوص توضیح می‌دهد: «می‌دانید که نینتندو نوآوری‌های فراوانی را در فضای ویدیو گیم انجام داده است. فکر می‌کنم یکی از آخرین خاطرات ماندگار برای من از نینتندو پس از عملکرد ضعیف Wii U، مربوط‌به عرضه‌ی کنسول سوییچ باشد. کنسولی که خودم هم در عرضه‌ی آن نقش داشتم.»

wii u

او در ادامه می‌گوید: «مردم شاید فراموش کرده باشند که زمانی‌که کنسول Wii U عرضه شد، عملکرد آن در طول سال‌های پس از آن بسیار ضعیف بود؛ یعنی واقعا بدترین پلتفرم بازی از نظر میزان فروش محسوب می‌شد. البته فکر می‌کنم که شاید کنسول Virtual Boy کمی بدتر از Wii U بوده باشد؛ اما کنسول Wii U اساسا عملکرد بسیار بدی از خود در بازار فروش کنسول به جا گذاشت. زمانی‌که کسب‌و‌کار شما فقط به ویدیو گیم مربوط باشد، باید مطمئن شوید که پس از یک کنسول ضعیف، عرضه‌ی کنسول بعدی موفقیت‌‌آمیز باشد. حال کنسول سوییچ ثابت کرده که یک پلتفرم بازی پویا و انعطاف‌پذیر است که میزان فروش بسیار بالایی را نیز تجربه کرده است.»

«اینکه ایده‌ی چنین کنسولی به فکر نینتندو رسید؛ سپس آن را ساخت و به بازار عرضه کرد و هم بازی‌های فرست پارتی فوق‌العاده‌ای و هم آثار بسیار عالی ترد پارتی از دیگر شرکت‌های بازی‌سازی برای آن منتشر شد، موضوعی است که من همیشه به آن افتخار می‌کنم. این‌ها همه درکنار موارد بسیاری دیگری قرار می‌گیرند که من هم بخشی از آن بودم. کنسول سوییچ واقعا محصولی بود که یا یک شکست بزرگ برای نینتندو تبدیل می‌شد یا موفقیت عظیمی را تجربه می‌کرد. خوشبختانه مورد دوم اتفاق افتاد و سوییچ به یک کنسول موفق تبدیل شد.»

کنسول هیبریدی نینتندو سوییچ

تعداد کنسول‌های Wii U فروش‌رفته ۱۳.۵۶ میلیون واحد است که در مقایسه با دیگر کنسول‌های نینتندو رقم پایینی محسوب می‌شود. رقم فروش Wii U حتی از کنسول پیش از خود یعنی Wii که ۱۰۱.۶۳ میلیون واحد فروخته نیز پایین‌تر است. کنسول سوییچ نیز که در سال ۲۰۱۷ عرضه شد، تا ماه سپتامبر ۲۰۲۰ (شهریور-مهر) توانسته ۶۸.۳ میلیون واحد بفروشد.

نظر شما کاربران زومجی در این خصوص چیست؟ نظرات خود را درصورت تمایل با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


منبع vg247
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده