نویسنده: مهدی اسدی
// جمعه, ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۰۵

ساخت روستای بازی Resident Evil 4 در Far Cry 5

یک کاربر یوتیوب به نام Mojo Swoptops به طراحی روستای مشهور بازی Resident Evil 4 داخل دنیای Far Cry 5 پرداخته و نتیجه‌ی کار فوق‌العاده به نظر می‌رسد.

بازی Resident Evil Village جدیترین قسمت از مجموعه‌ی اسطوره‌ای کپکام است که این روزها به تیتر داغ اخبار تبدیل شده است. تریلر جدیدی که از گیم‌پلی این بازی منتشر شده، یک شخصیت بسیار قدبلند و مضطرب کننده به نام Lady Dimitrescu را نمایش داده و هواداران برای یکی از ترسناک‌تری بازی‌های این سری آماده می‌کند. اما موضوع این خبر یکی از محبوب‌ترین بازی‌های مجموعه رزیدنت اویل یعنی  Resident Evil 4 است که توسط یک یوتیوبر خلاق مورد استفاده قرار گرفته است. Mojo Swoptops با بازطراحی روستای ترسناک دنیای این بازی، یک اثر قابل احترام را به نمایش گذاشته است.

Mojo Swoptops یکی از طراحان هنرمند دنیای بازی است که علاقه زیادی به ساخت مجدد لوکیشن‌های به یادماندنی و مشهور بازی‌های ویدیویی در نقشه Far Cry 5 دارد. او از کنسول PS4 به‌عنوان پلتفرم مورد استفاده خود یاد می‌کند، در جدیدترین اثر هنری خود به سراغ Resident Evil 4 رفته و نتیجه کار را در کانال اختصاصی خود با بیش از ۲ هزار دنبال کننده منتشر کرده است. البته باید به این نکته اشاره کنیم که بازطراحی این لوکیشن مشهور اصلاً کار ساده‌ای نیست. لذا Mojo هم برای این منظور بیش از چهار ساعت روی آن وقت گذاشته است. خوشبختانه آن‌ها فرایند طولانی را در قالب یک تایم لپس ۵ دقیقه‌ای فیلم‌برداری کردند تا در ویدیوی زیر شاهد نحوه انجام آن باشیم:

دانلود از آپارات

مشاهده‌ی آغاز روند کار از یک صفحه کاملاً خالی در ویرایشگر دنیای Far Cry 5 تا نتیجه‌ی نهایی و فوق‌العاده‌ی آن بسیار جذاب به نظر می‌رسد. همان‌طور که مشاهده می‌کنید، Mojo کار خود را با پوشش گیاهی این منطقه آغاز کرده و و بعد از آن به جایگذاری خانه‌های روستایی و کلیسای بزرگی که در مرکز روستا قرار دارد می‌پردازد. در ادامه تل آتشی که در میانه‌ی مسیر حرکت به داخل روستا قرار دارد طراحی شده و به تمامی جزئیات آن از قبیل بوته‌ها، گیاهان و گاری‌هایی که در اطراف رها شده توجه می‌شود. در پایان، Mojo سیستم آب و هوای محیط طراحی شده‌ی خود را تغییر داده و تلاش می‌کند تا با تیره جلوه دادن آسمان ابری آن، یک فضای شبح وار و ترسناک را ایجاد کند.

این ویدیو می‌تواند طرفداران قدیمی مجموعه‌ی کپکام برای بازی جدید Resident Evil Village حسابی هیجان زده کند. باید دید که آیا این کاربر یوتیوب بعد از عرضه این بازی نیز به طراحی Castle Dimitrescu در دنیای فارکرای 5 خواهد پرداخت؟ برای مشاهده‌ی سایر آثار این هنرمند خلاق می‌توانید به کانال یوتیوب Mojo Swoptops و همچنین صفحه اینستاگرام آن مراجعه کنید.

مبارزات بازی رزیدنت اویل 4

در آوریل سال ۲۰۲۰ بود که خبری مبنی بر آغاز فرایند بازسازی بازی Resident Evil 4 توسط کپکام منتشر شد. درحالی که این بازی هنوز در مراحل توسعه به سر می‌برد، Dusk Golem که قبلا هم اخبار مختلفی از مجموعه رزیدنت ایول را پیش از اعلام رسمی فاش کرده بود، گفته که ریمیک نسخه چهارم قرار است تغییراتی در داستان و ساختار گیم‌پلی نسبت به نسخه اصلی داشته باشد.

به گزارش منابع مختلف، تاریخ انتشار بازی Resident Evil 4 remake به‌دلیل همین تغییرات با تأخیر مواجه شده است. خوشبختانه بازی Resident Evil Village در تاریخ از پیش تعیین شده‌ی خود یعنی ۷ می ۲۰۲۱ (جمعه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰) برای پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس و اس، PS4، ایکس باکس وان و پی سی منتشر خواهد شد.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده