// یکشنبه, ۲۸ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۲۳

ظاهرا ساخت Cyberpunk 2077 از سال ۲۰۱۶ شروع شده بود؛ جعلی بودن تریلر E3 2018

نشریه‌ی بلومبرگ به‌تازگی گزارشی به نقل از برخی اعضای حال حاضر و سابق تیم توسعه‌ی Cyberpunk 2077 منتشر کرده که در آن از برخی مشکلات این بازی در طول مراحل ساخت پرده برداشته می‌شود.

طبق جدیدترین اخبار دنیای بازی، نشریه‌ی بلومبرگ به‌تازگی گزارش تازه‌ای از مصاحبه‌ی با برخی اعضای تیم توسعه‌ی Cyberpunk 2077 منتشر کرده که در آن جزئیاتی از مشکلات و مسائلی که در فرایند ساخت بازی تا زمان انتشارش وجود داشتند، ارائه می‌دهد. ناگفته نماند که هویت این افراد به درخواست آن‌ها و به‌دلیل به خطر نیفتادن آینده‌ی شغلی‌شان ناشناس باقی مانده است.

در این گزارش آمده با اینکه اولین تریلر بازی سایبرپانک 2077 در سال ۲۰۱۲ منتشر شد، ولی «CD Projekt Red در آن زمان عموما مشغول توسعه‌ی آخرین بازی در دست ساخت خود (احتمالا ویچر 3) بود و مراحل اصلی ساخت سایبرپانک 2077 تا سال ۲۰۱۶ شروع نشده بود. طبق صحبت‌های افرادی که با پروژه‌ی ساخت سایبرپانک 2077 آشنا هستند، تازه آن زمان بود که سی‌دی پراجکت رد مراحل ساخت بازی را اصطلاحا ریست کرده و از اول شروع به توسعه‌ی آن کردند.»

یکی دیگر از مواردی که از طرف افراد مذکور دخیل در ساخت بازی مطرح می‌شود به تریلر نمایش داده شده از سایبرپانک 2077 در نمایشگاه E3 سال ۲۰۱۸ مربوط می‎‌شود. آن‌ها ادعا می‌کنند این تریلر که بسیاری از ویژگی‌های وعده داده شده‌ی بازی در آن به چشم می‌خورد و توانست مردم و اهالی رسانه را تحت تاثیر قرار دهد، درواقع به کلی جعلی بوده است.

 کاراکتر V در Cyberpunk 2077

در این مقاله در این خصوص توضیح داده می‌شود: «سی‌دی پراجکت در آن زمان هنوز کار روی سیستم گیم‌پلی نهایی بازی و کدنویسی آن را تکمیل نکرده بود و به همین خاطر است که در تریلر سال ۲۰۱۸ ویژگی‌های زیادی در گیم‌پلی بازی به نمایش گذاشته می‌شود. یکی از این موارد که از محصول نهایی حذف شده است، کمین کردن در ماشین برای حمله است. به نظر این افراد، تلاش چند ماهه برای ساخت این دمو برای نمایش به همگان هدر دادن وقت ارزشمندی بود که می‌توانست صرف تمرکز روی ساخت بازی اصلی شود.»

مشکلات عدیده‌ی دیگری در طول مراحل توسعه‌ی سایبرپانک 2077 سر راه تیم ساخت قرار گرفته بود. برای مثال، آدام بدووسکی، رئیس استودیوی سی‌دی پراجکت رد با اعضای ارشد The Witcher 3 بر سر مسیر توسعه‌ی این بازی درگیر شده بود و همین موضوع بعد‌ها باعث خروج آن‌ها از این استودیوی لهستانی شد. علاوه‌بر این، موانعی زبانی باعث کاهش ارتباط موثر بین اعضای انگلیسی‌زبان و لهستانی‌زبان استودیو شده بود. همچنین تعداد افرادی که باید برای پیشبرد مراحل ساخت سایبرپانک 2077 استخدام می‌شدند، کافی نبود. یکی دیگر از این مشکلات این بود که اعضای تیم توسعه به این خاطر که ابزارهای مورد نیاز برای ایجاد سایه‌زنی در بازی در دسترسشان قرار نمی‌گرفت، خود باید اقدام به ایجاد سایه‌زنی اشیا می‌کردند.

مقاله‌ی بلومبرگ در ادامه به عذرخواهی چند روز پیش مارسین اوینسکی، یکی از بنیان‌گذاران سی‌دی پراجکت رد در توییتر می‌پردازد. سی‌دی پراجکت درحال‌حاضر با دو شکایت قضایی عمده علیه خود روبه‌رو است. روزنامه‌ی نیویورک تایمز گزارش کرده که پرونده‌ی شکایتی علیه آن‌ها در ورشو، پایتخت لهستان تنظیم شده است. چند وقت پیش نیز خبر رسید که شرکت‌های حقوقی به نیابت از سهام‌داران آمریکایی سی‌دی پراجکت قصد دارند علیه آن‌ها طرح دعوی کنند.

نظر شما کاربران زومجی در این خصوص چیست؟ نظرات خود را در صورت تمایل با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده