نویسنده: مهدی اسدی
// دوشنبه, ۲۲ دی ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۳۸

مایکروسافت از کنترلر جدید ایکس باکس سری ایکس با نام Pulse Red رونمایی کرد

براساس اعلام مایکروسافت، رنگ جدید کنترلرهای ایکس باکس سری ایکس «Pulse Red» نام‌گذاری شده و قرار است ماه آینده برای فروش در دسترس قرار گیرد.

مدل جدید کنترلرهای ایکس باکس سری ایکس با رنگ بندی قرمز و سفید با کلیدهای مشکی معرفی شده که از نظر ترکیب رنگ بندی شباهت زیادی به مدل Shock Blue دارد. استیک‌های آنالوگ‌ و کلیدهای میانی این دسته همرنگ با بدنه اصلی ساخته شده و قسمت پشتی کنترلر نیز با رنگ سفید از سایر بخش‌ها متمایز شده است. تریگرها، بامپرها و کلیدهای جهت کنترلر نیز با رنگ مشکی مات ترکیب جالبی را در این مدل ایجاد کرده است. البته سطح تماس تریگرها و بامپرهای این کنترلر با ایجاد یک بافت نقطه‌ای حس بهتری را در دست ایجاد می‌کنند.

این کنترلر ۶۴.۹۹ دلار قیمت گذاری شده است و قرار است در تاریخ ۹ فوریه (۲۱ بهمن) عرضه شود. عملکرد کلیدهای این دسته مانند سایر مدل‌هایی که تاکنون برای ایکس باکس سری ایکس معرفی شدند به‌طور کلی قابل شخصی‌سازی بوده و می‌توان با اتصال بلوتوث از آن روی کامپیوترهای مبتنی بر ویندوز 10، دستگاه‌های اندروید (قابلیت ریموت پلی) و کلاد گیمینگ (با استفاده از ایکس باکس گیم پس آلتیمیت) استفاده کرد.

کنترلر Pulse Red ایکس باکس سری ایکس

پیش از این، سه رنگ بندی مختلف از کنترلرهای کنسول جدید ایکس باکس به نمایش گذاشته شده که مدل اول به همان کنترلر مشکی رنگی که با نام Carbon Black شناخته می‌شود تعلق دارد. این مورد به همراه ایکس باکس سری ایکس و در جعبه کنسول قرار دارد. اما مورد بعدی Robot White نام دارد که با رنگ بندی سفید ایکس باکس سری اس هماهنگ شده و درکنار آن نیز عرضه می‌شود. سومین مدل رسمی از کنترلرهای جدید ایکس باکس نیز با نام Shock Blue شناخته می‌شود؛ همان‌طور که گفته شد، این نسخه شباهت زیادی با رنگ جدید Pulse Red دارد؛ با این تفاوت که به‌جای رنگ قرمز از آبی در بدنه آن استفاده شده است.

ضمناً خریداران این کنترلر ۱۴ روز اشتراک رایگان Xbox Game Pass Ultimate نیز دریافت خواهند کرد. مایکروسافت در ماه گذشته اعلام کرد که امکان استفاده از قابلیت کلاود استریمینگ سرویس Xbox Game Pass Ultimate چند ماه دیگر روی گوشی‌های اپل نیز فراهم خواهد شد.

کنترلر Pulse Red

دسته Pulse Red

دسته‌های ایکس باکس سری ایکس و سری اس همانند نسل‌های گذشته‌ی خود از باتری‌های معمولی AA به‌جای باتری‌های لیتیومی قابل شارژ استفاده می‌کنند. اضافه شدن کلید اشتراک و پیشرفت‌هایی که در عملکرد کلیدهای جهت (دی‌پد) و استیک‌های آنالوگ این دسته‌ها اعمال شده، از جمله تغییرات قابل توجهی است که در نسل جدید کنترلرهای ایکس باکس مشاهده می‌شوند. البته مایکروسافت چندی پیش در یک نظرسنجی از طرفداران درباره اضافه شدن قابلیت‌های مشابه دوال سنس در دسته‌های خود سؤال کرده است.


منبع polygon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده