// پنجشنبه, ۱۸ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۴۷

Call of Duty: Modern Warfare پردرآمدترین بازی دیجیتالی غیررایگان سال ۲۰۲۰ شد

شرکت تحقیقاتی SuperData به‌تازگی گزارش سالانه‌ی خود را از میزان درآمد دیجیتالی بازی‌های غیررایگان در سال ۲۰۲۰ منتشر کرده که نام بازی Call of Duty: Modern Warfare در صدر فهرست آن به چشم می‌خورد.

طبق جدیدترین اخبار دنیای بازی، شرکت تحقیقاتی SuperData به‌تازگی گزارش سالانه‌ی خود را درباره‌ی میزان درآمد دیجیتالی بازی‌ها در سال ۲۰۲۰ منشتر کرده است. این گزارش که براساس داده‌های سوپردیتا تهیه شده، نشان می‌دهد بازی Call of Duty: Modern Warfare در سال میلادی قبل توانسته به مقام اول پردرآمدترین بازی‌های سال دست پیدا کند. درآمد این بازی در سال ۲۰۲۰ به رقم حیرت‌انگیز ۱.۹۱۳ میلیارد دلار رسیده است.

در تصویر زیر می‌توانید فهرست ۱۰ بازی پردرآمد سال ۲۰۲۰ را مشاهده کنید. همان‌طور که در تصویر مشخص است، مجموعه‌ی بازی‌های محبوب و شناخته‌شده‌ای مانند FIFA ،NBA 2K ،Sims و Call of Duty: Black Ops Cold War طبق رسم هرساله‌شان در این فهرست جای دارند. علاوه‌بر این‌ها، نام بازی‌ جدید Cyberpunk 2077 نیز در این فهرست به چشم می‌خورد. همچنین نکته‌ی جالب این فهرست، حضور بازی GTA V، هفت سال پس از انتشارش در مقام سوم پردرآمدها است.

فهرست ۱۰ بازی غیررایگان و پردرآمد سال ۲۰۲۰ به گزارش Superdata

گزارش سوپردیتا شامل توضیحات تکمیلی نیز می‌شود که در آن بیان می‌شود این ۱۰ بازی ۳۴ درصد کل بازار ویدیو گیم را به خود اختصاص داده‌‌اند. این رقم به‌صورت قابل‌توجه‌ای بیش از سهم ۱۹ درصدی بازی‌های Free-to-Play است. دلیل آن نیز به ماهیت بازی‌های غیررایگان برمی‌گردد. کار ساخت این نوع بازی‌ها تا حد زیادی تمام شده و پس از انتشار محتوای زیادی را از همان اول در اختیار بازیکنان قرار می‌دهند. همچنین در این گزارش اشاره شده احتمال اینکه بازی‌هایی که هزینه‌ی زیادی برای بازاریابی و تبلیغات آن‌ها شده است، به همین دلیل در بازار موفقیت کسب کنند زیاد است. مثال آن نیز بازی سایبرپانک 2077 است.

سوپردیتا درآمدزایی بالای Call of Duty را به مدل کسب‌و‌کار ترکیبی و موفقیت‌آمیز شرکت اکتیویژن نسبت می‌دهد. اکتیویژن بازی اصلی و پایه‌ی خود را با یک حالت بتل رویال Free-to-Play یعنی Warzone ترکیب کرده است که نزد بازیکنان محبوبیت فوق‌العاده‌ای پیدا کرده و بسیار سود‌آور نیز هست.

در مورد بازی‌های ورزشی نیز که هرساله آمار فروش و درآمدزایی بالایی را تجربه می‌کنند، اشاره می‌شود که عملکرد حتی بهتری را در سال ۲۰۲۰ نسبت به قبل داشته‌اند. دلیل آن نیز اینگونه ذکر می‌شود که تقاضا برای بازی‌های ورزشی از طرف بازیکنانی که به‌دلیل همه‌گیری کرونا نتوانستند به مسابقات زنده‌ی ورزشی بروند یا خود از ورزش در محیط‌های عمومی منع شده‌اند، افزایش پیدا کرده است. همچنین در گزارش سوپردیتا بیان می‌شود که ۳۶ درصد گیمرها در سال ۲۰۲۰ و به‌دلیل شیوع کرونا تجربه‌ی بازی‌های ویدیویی را جایگزین دیگر سرگرمی‌ها کرده‌اند.

درنهایت نیز سوپردیتا به موفقیت بازی‌های داستان‌محور و تک‌نفره و حفظ جایگاه آن‌ها درمیان بازی‌های پرفروش اشاره می‌کند. این موضوع درحالی است که صنعت بازی چند سالی است مسیر کلی خود را به سمت ارائه‌ی محتوای چندنفره و سرویس‌محور تغییر داده است. بازی‌های تک‌نفره‌ای چون Ghost of Tsushima ،The Last of Us Part 2 ،DOOM Eternal و Cyberpunk 2077 همگی فروش بسیار خوبی را در سال ۲۰۲۰ تجربه کردند.

در خبر دیگری که مرتبط با فروش مجموعه‌ی کال آو دیوتی است، آمده که بازی Call of Duty: Mobile به آمار فروش بسیار خوبی در روزهای کریسمس در کشور چین دست پیدا کرده است. تحلیل‌گران مؤسسه‌ی Sensor Tower به‌تازگی تخمین زده‌اند که این بازی در دوره‌ی مذکور و در کشور چین موفق شده بیش از ۱۴ میلیون دلار برای اکتیویژن درآمدزایی کند.

نظر شما کاربران زومجی دراین‌باره چیست؟ نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.


منبع twinfinite
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده