نویسنده: مهدی اسدی
// دوشنبه, ۱۲ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۴۰

Call of Duty: Modern Warfare رکوردهای فروش این مجموعه را جا‌به‌جا کرد

بنابر اعلام اکتیویژن، بازی Call of Duty: Modern Warfare بیشترین آمار فروش در سال اول عرضه را در میان تمامی قسمت‌های این مجموعه به ثبت رسانده است.

براساس اظهارات مقامات اکتیویژن در نشست سرمایه‌گذاران و سهام‌داران این شرکت، کالاف دیوتی مدرن وارفر بعد از گذشت یک سال از زمان انتشار خود، رکوردهای فروش تمامی قسمت‌های این مجموعه را دستخوش تغییر کرده است. به گزارش وبسایت Seeking Alpha، جمعاً ۲/۳ از مجموع نسخه‌های به فروش رسیده این بازی به‌صورت دیجیتالی خریداری شده و این میزان نهایتاً منجر به بهترین عملکرد این بازی در میان تمامی قسمت‌های سری Call of Duty در طول ۱۲ ماه از زمان عرضه بازی شده است.

اکتیویژن در ادامه گزارش خود، به افزایش «بیش از سه‌ برابری» تعداد بازیکنان نسخه پرمیوم Modern Warfare و بخش رایگان و بتل رویال Warzone نسبت به سه‌ماهه منتهی به تاریخ ۳۰ سپتامبر در سال گذشته اشاره می‌کند. تعداد بازیکنان ماهانه این بازی، فقط در پلتفرم پی سی نسبت به سال گذشته بیش از ۱۰ برابر شده است. دنیل آلگری، معاون اجرایی ارشد Activision Blizzard در اینباره می‌گوید:

«مجموع ساعات‌های تجربه بازی توسط بازیکنان در تمامی پلتفرم‌ها، در مقایسه با آماری که توسط نسخه قبلی این مجموعه در سال گذشته به ثبت رسیده، حدوداً ۷ برابر شده است.»

نمایی از جریان بازی Call of Duty: Modern Warfare

«با تصمیم بخش قابل توجهی از کاربران بازی Free-to-Play و بتل رویال Warzone برای ارتقاء به تجربه کامل بازی Call of Duty، تعداد بازیکنان نسخه پرمیوم نیز به‌صورت سال به سال رشد قابل ملاحظه‌ای را به خود می‌بیند. آمار فروش سال اول عرضه بازی Modern Warfare بالاترین میزان در تاریخ مجموعه Call of Duty بوده و ۲/۳ این تعداد نیز به‌صورت دیجیتالی به فروش رسیده است. ما با مشاهده رشد چهار برابری هزینه‌های درون برنامه‌ای کاربران نسبت به موعد مشابه سال گذشته، شاهد عملکرد پایدار و بسیار قوی سیستم جدید بازی‌های این مجموعه هستیم.»

بازی Call of Duty: Modern Warfare در اکتبر ۲۰۱۹ منتشر شده و به‌عنوان یکی از نسخه‌های ریبوت و بازسازی شده مجموعه شوتر اکتیویژن به شمار می‌رود. این بازی در نقد و بررسی زومجی نیز نمره بسیار خوب ۹ از ۱۰ را به خود اختصاص داده است. افشین پیروزی در بخشی از مقاله بررسی این بازی می‌نویسد:

« Call of Duty: Modern Warfare یک قدم بزرگ برای استودیو اینفینیتی وارد در بازگشت به روز‌های اوج است. سازندگان در این نسخه اثری با گان‌پلی بسیار عالی خلق کرده‌اند که از یک طرف داستان خیلی خوبی با حضور شخصیت‌هایی چون کاپیتان پرایس، فرح کریم و الکس روایت می‌کند و از طرف دیگر هم آنقدر بخش چندنفره کاملی دارد که بتوان برای مدت زمان طولانی با آن سرگرم شد و به‌لطف سیستم پیشرفت عادلانه و جالب آن، به‌معنی واقعی کلمه از بازی کردن یک حالت رقابتی درست و حسابی لذت برد.»

تاریخ انتشار بازی Call of Duty: Black Ops Cold War به‌عنوان جدیدترین نسخه از مجموعه کالاف دیوتی نیز ۲۳ آبان ماه (۱۳ نوامبر) برای ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس، پلی استیشن 5، کامپیوتر، پلی ‌استیشن 4 و ایکس ‌باکس وان اعلام شده است.


منبع vg247
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده