// چهار شنبه, ۱۷ دی ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۲۸

کارگردان خلاق Dishonored و Deus Ex می‌گوید پلتفرم ایکس باکس برای بتسدا کاملا ایده‌آل است

هاروی اسمیت، رئیس شعبه‌ی آستین استودیوی آرکین و کارگردان مجموعه‌ بازی‌هایی چون Deus Ex و Dishonored به‌تازگی طی مصاحبه‌ای گفته نمی‌تواند تصور کند که بتسدا همکار بهتری از مایکروسافت پیدا کند.

هاروی اسمیت که رئیس شعبه‌ی آستین استودیوی آرکین، از زیرمجموعه‌های بتسدا است، طی مصاحبه‌ای که اخیرا با نشریه‌ی اسپانیایی Vandal داشته درباره‌ی معامله‌ی ۷.۵ میلیارد دلاری بین مایکروسافت و زنیمکس صحبت می‌کند. او دراین‌باره می‌گوید نمی‌تواند تصور کند که بتسدا همکار بهتری از مایکروسافت پیدا کند.

اسمیت توضیح می‌دهد: «فکر می‌کنم که جزئیات فرایند مالکیت هنوز به‌طور کامل فاش نشده است. چیز زیادی دراین‌باره نمی‌توانم بگویم، چون خودم هم چیز زیادی نمی‌دانم.» «تا به اینجا که هیچ تغییری در استودیوی آرکین اتفاق نیفتاده است؛ اما اگر بخواهم از میان تمام ناشران بازی و همه‌ی افرادی که می‌شناسم و با آن‌ها کار می‌کنم یک شریک ایده‌آل برای بتسدا متصور شوم، بسیار سخت است که شریک بهتری غیر از مایکروسافت را پیدا کنم. بتسدا و مایکروسافت کاملا به هم می‌آیند.»

مبارزه با دشمنان با سلاح Gloo Cannon در بازی Prey

مایکروسافت در ماه سپتامبر (شهریور) اعلام کرده بود که شرکت ZeniMax و تمام زیر‌مجموعه‌های آن را که شامل بتسدا و آرکین نیز می‌شود، خریده است؛ همچنین انتظار می‌رود که پروسه‌ی تکمیل شدن این معامله در سال ۲۰۲۱ انجام شود. تیم ایکس باکس نیز قبل از اعلام خبر توافق مذکور گفته بودند که رابطه‌ی بسیار خوبی با بتسدا دارند. فیل اسپنسر هم اخیرا به این موضوع اشاره کرده بود که بتسدا معمولا جزو اولین شرکت‌هایی است که بازخورد خود را نسبت به سخت‌افزار کنسول‌های جدید اعلام می‌کند.

اسپنسر طی پادکستی که اخیرا منتشر شد و به برنامه‌های ایکس باکس در سال میلادی پیش رو می‌پرداخت گفت از اینکه فرایند مالکیت بتسدا بالاخره در حال تکمیل شدن است، بسیار خوشحال و هیجان‌زده است. او دراین‌باره گفت: «این اتفاق به این معنی است که می‌توانیم به‌عنوان یک شرکت یکپارچه (مایکروسافت و بتسدا) با یکدیگر شروع به کار کنیم.» اسپنسر در ادامه توضیح می‌دهد: «۲۰۲۱ سالی است که درنهایت معامله تکمیل می‌شود. حس بسیار خوبی در این خصوص دارم، چراکه همه‌چیز طبق روال پیش می‌رود. در این سال می‌توانیم برنامه‌هایی را که برای آن‌ها (بتسدا و زیرمجموعه‌های آن) درنظر داریم، عملی کنیم. درحال‌حاضر اما دست‌مان از استودیوهای بتسدا کوتاه است و آن‌ها فعلا مشغول به انجام کارهایی هستند که قبل از خریداری شدن توسط ما انجام می‌دادند، چراکه ما هنوز مالکیت استودیوهای آن‌ها را به‌طور کامل در دست نگرفته‌ایم.»

استفاده از یک گجت برای مبارزه با دشمنان در بازی Deus Ex Mankind Divided

در این پادکست از اسپنسر درباره‌ی جنبه‌ی غافلگیرکننده‌ی اعلام خبر این معامله سؤال شد و او در پاسخ گفت از دیدن واکنش‌های مثبت طرفداران ایکس باکس پس از اعلام این خبر بسیار خوشحال شده است. او می‌گوید: «درحال‌حاضر احتمالا یکی از مهم‌ترین موضوعات برای من تیم‌های بازی‌سازی بتسدا هستند، چونکه آن‌ها قرار است برای پیشرفت ما بسیار حیاتی باشند.» «بسیار مشتاقم که این معامله نهایی شود تا سرانجام بتوانیم مانند یک شرکت یکپارچه شروع به کار کنیم. در مورد بازی Starfield و بازی‌های در دست ساخت دیگری که بعضی از آن‌ها معرفی شده و بعضی نشده‌اند، بسیار هیجان‌زده‌ام. فکر می‌کنم که آن‌ها (بتسدا) تیم استودیوهای فرست پارتی ما را به‌طرز معرکه‌ای تکمیل می‌کنند.»

تعداد تیم‌های توسعه‌ی بازی‌سازی داخلی ایکس باکس پس از مالکیت مایکروسافت بر زنیمکس از ۱۵ عدد به ۲۳ عدد رسیده است. پس از کامل شدن روند مالکیت به مایکروسافت، نزدیک به ۲۳۰۰ کارمند در سرتاسر جهان به استخدام ردموندی‌ها درمی‌آیند که شامل استودیوهای زیر مجموعه‌ی Bethesda Softworks می‌شوند. مجموعه استودیوهای Bethesda Softworks خود شامل بتسدا (سازنده‌ی مجموعه بازی‌هایی چون Fallout و Elder Scrolls)، id Software (سازنده‌ی مجموعه‌ی DOOM)، استودیوهای زنیمکس آنلاین (سازنده‌ی Elder Scrolls Online)، آرکین (سازنده‌ی مجموعه‌ی Dishonored و بازی Prey)، ماشین گیمز (سازنده‌ی مجموعه‌ی Wolfenstein)، تانگو گیم‌ورکس (سازنده‌ی مجموعه‌ی The Evil Within)، استودیوی Alpha Dog و استودیوی Roundhouse می‌شود.

نظر شما کاربران زومجی در این خصوص چیست؟ نظرات خود را درصورت تمایل با ما و دیگر کاربران به اشترک بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده