// سه شنبه, ۱۶ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۰۰

تهیه‌کننده The Medium: برای قضاوت درباره‌ عملکرد Xbox Series S باید منتظر ماند

تهیه‌کننده‌ی بازی The Medium می‌گوید که برای نظر قطعی درباره‌ی عملکرد ایکس باکس سری اس بهتر است منتظر ماند و عملکرد چند بازی اولیه را که برای این کنسول ساخته می‌شوند، بررسی کرد.

در آبان ماه امسال بود که مایکروسافت نه یک نوع کنسول جدید، بلکه دو کنسول را روانه‌ی بازارها کرد و رسما نسل نهم کنسول‌های بازی را شروع کرد. در این مدت، مردم در سراسر جهان توجه خود را بیشتر معطوف به ایکس باکس سری ایکس کرده‌اند. بااین‌حال، برادر کوچک‌تر آن یعنی ایکس باکس سری اس را نیز می‌توان کنسولی غیرمنتظره و جالب توجه‌ دانست. Xbox Series S ارزان‌ترین کنسول عرضه شده درمیان سایر کنسول‌های نسل نهمی است و از لحاظ سخت‌افزاری نیز از قدرت کمتری برخوردار است.

از زمانی‌که ایکس باکس سری اس معرفی شد، درمیان توسعه‌دهندگان مختلف بازی محل بحث و اختلاف نظر بوده است. برخی از آن‌ها در این مورد اظهار نگرانی می‌کنند که سری اس ممکن است مانعی بر سر ساخت بازی‌های جدید باشد؛ درحالی‌که دسته‌ای دیگر بر این عقیده‌اند که این کنسول خوبی است. حال توسعه‌دهنده‌ی دیگری از راه رسیده که می‌گوید برای قطعی نظر دادن باید صبر کرد.

ایکس باکس سری اس با کنترولر سفید

Jacek Zięba، تهیه‌کننده‌ی The Medium طی مصاحبه‌ای با وب‌سایت Wccftech درباره‌ی این بازی صحبت می‌کند. در جایی نیز از او درباره‌ی احساس‌اش به کنسول ایکس باکس سری اس سؤال می‌شود. مصاحبه‌کننده به‌طور خاص از او درباره‌ی کم بودن RAM کنسول و اینکه این موضوع مورد انتقاد خیلی‌ها قرار گرفته و ممکن است منجر به ایجاد مشکلاتی در ساخت بازی‌ها شود، سؤال می‌کند. زیبا در این مورد جوابی قطعی نمی‌دهد، اما می‌گوید که بهتر است منتظر ماند و عملکرد چند بازی ابتدایی را که برای سری اس نیز ساخته می‌شوند، بررسی کرد. همچنین به‌نظر می‌رسد که او متوجه ارزش ایکس باکس سری اس برای مایکروسافت شده است، چراکه در این مصاحبه عنوان می‌کند استراتژی ردموندی‌ها را برای ترکیب این کنسول با سرویس ایکس باکس گیم پس درک می‌کند.

او می‌گوید: «بسیار سخت است که در مقطع کنونی بخواهیم قضاوت درستی از عملکرد ایکس باکس سری اس داشته باشیم. قطعا باید صبر کنیم تا عملکرد هر دو کنسول مایکروسافت را در اجرای چند بازی اول ساخته‌ شده برای آن‌ها مشاهده کنیم. مایکروسافت در تلاش است تا مطمئن شود کیفیت بازی‌ها، باوجود تفاوت قابل‌توجه سخت‌افزاری، روی هر دو کنسول نسل نهمی‌اش تا جای ممکن یکسان خواهد بود. نکته‌ای که درحال‌حاضر می‌توانیم از صحبت‌اش مطمئن باشیم این است که ترکیب کنسول ایکس باکس سری اس با سرویس گیم پس گزینه‌ی فوق‌العاده‌ای برای کسانی است که یا پس از مدتی به‌دنبال بازگشت به دنیای گیمینگ هستند یا تازه می‌خواهند شروع به بازی کردن کنند.»

دسته ایکس باکس سری اس

The Medium یکی از اولین‌ بازی‌هایی بود که علاوه‌بر پی سی، برای کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس نیز معرفی شد. مدیوم قرار است در تاریخ ۲۸ ژانویه (۹ بهمن) منتشر شود و پس از عرضه، یکی از اولین بازی‌های ایکس باکسی خواهد بود که به‌صورت انحصاری برای کنسول‌های نسل جدید منتشر شده است. البته که درحال‌حاضر بازی‌های بین نسلی زیادی برای ایکس باکس سری اس در دسترس است. بااین‌حال، باید منتظر ماند و دید که سازندگان از این بعد چگونه می‌خواهند خود را با ساخت بازی برای کنسول ارزان‌قیمت‌تر مایکروسافت وفق دهند. فارغ از تمام گمانه‌زنی‌ها درمورد عملکرد ایکس باکس سری اس، تنها کاری که در مقطع کنونی از دست‌مان برمی‌آید این است که منتظر انتشار بازی‌های نسل نهمی واقعی برای این کنسول بمانیم و پس از تجربه‌ی آن‌ها، تازه می‌توانیم قضاوتی نسبتا قطعی‌تر داشته باشیم.

نظر شما کاربران زومجی دراین‌باره چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.  


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده