// چهار شنبه, ۱۰ دی ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۳۴

سازندگان Agent در جریان مراحل ساخت این بازی در قاهره دستگیر شده بودند

برخی از اعضای تیم ساخت بازی Agent از استودیوی Rockstar San Diego که سال‌های پیش به قصد عکاسی از شهر قاهره به مصر سفر کرده بودند، توسط مقامات انتظامی این کشور دستگیر شده بودند.

Agent از آن بازی‌هایی بود که سال‌ها پیش قرار بود ساخته شود و به‌دست بازیکنان برسد، اما مراحل ساخت آن نهایتا به‌جای خاصی نرسید و حتی در نوامبر ۲۰۱۸ (آذر ۹۷) خبر رسید که Rockstar Games دیگر برای حفظ نشان تجاری ایجنت تلاش نمی‌کند، چراکه به‌گفته‌ی سم هاوزر، بنیان‌گذار راک‌استار گیمز، این نام دیگر برای آن‌ها مورد استفاده‌ای ندارد. مراحل اولیه‌ی پروژه‌ی ساخت بازی ایجنت در سال‌های ابتدایی دهه‌‌ی ۲۰۰۰، قبل از اینکه به استودیوی Rockstar North سپرده شود، در دست شعبه‌ی Rockstar San Diego بود.

حال پس از سال‌ها، خبری جالب و جنجالی از مراحل ابتدایی توسعه‌ی Agent رسانه‌ای شده است. موضوع از این قرار است که برخی از توسعه‌دهندگان استودیوی سن‌ دیگوی راک‌استار در یک کشور بیگانه درگیر ماجرایی بین‌المللی شده بودند که احتمالا با تم جاسوسی بازی در حال ساخت آن‌ها نیز هماهنگی داشت!

AGENT

طبق گفته‌های بلیک هستر از وب‌سایت گیم‌اینفورمر، بخشی از وقایع بازی ایجنت قرار بود در شهر قاهره، پایتخت مصر اتفاق بیفتد. در همین راستا اعضای راک‌استار سن دیگو در آن زمان متوجه شده بودند که عکس‌های زیادی از محیط این شهر در دست ندارد که بخواهد از آن‌ها به‌عنوان منبع در ساخت بازی استفاده کند. به همین دلیل، برخی از اعضای تیم توسعه‌ی بازی برای عکس‌برداری از محیط و حال‌و‌هوای شهر قاهره به مصر فرستاده شدند.

تیم مذکور شامل ویلیام کیدول و جوزف سَنَبریا، طراحان محیط بازی، چالرز مارو، کارگردان هنری و دَرل گَلَگِر، هنرمند ارشد استودیو می‌شد. آن‌ها قبل از اینکه به قاهره سفر کنند درباره‌ی مسائل و موانع قانونی عکس‌برداری در این شهر تحقیق کرده بود و حتی به همین منظور، رانندگانی را برای جابه‌جایی خود در قاهره استخدام کرده بودند که زبان انگلیسی بلد باشند و درصورت برخورد با مقامات انتظامی، برای آن‌ها حکم مترجم را بازی کنند. بااین‌حال، به‌نظر می‌رسید که آن‌ها برای اتفاقی که قرار بود در قاهره تجربه کنند، آماده نبودند.

Rockstar Games

جوزف سنبریا اولین فردی بود که با برخورد مقامات انتظامی قاهره روبه‌رو شد. سنبریا زمانی‌که مشغول به عکس‌برداری بود، توسط پلیس متوقف شد و مجبور شد تا یکی از عکس‌های دوربین‌اش را پاک کند. در روزهای بعد که تیم مشغول گشت‌و‌گذار و عکاسی از محله‌های قاهره بودند، همچنان با برخورد‌های قهری از طرف پلیس مواجه می‌شدند. تا اینکه این برخورد‌ها در مقطعی به نقطه‌ی اوج خود رسید و درل گلگر در فرودگاه قاهره دستگیر شد و تحت بازجویی قرار گرفت؛ این در حالی بود که سایر اعضای تیم در هتل محل اقامت‌شان دستگیر شده و به‌نوعی در اتاق‌‌هایشان حبس شده بودند.

هنرمند ارشد بازی در فرودگاه قاهره دستگیر شد و تحت بازجویی قرار گرفت؛ این در حالی بود که سایر اعضای تیم در هتل محل اقامت‌شان دستگیر شده و به‌نوعی در اتاق‌هایشان حبس شده بودند

اتهامی که به اعضای تیم ساخت Agent وارد شد، این بود که آن‌ها درحال ساخت فیلم‌های مستهجن هستند. پس از این اتفاقات، لوییس جیگلیوتی، مدیر پروژه‌ی شرکت راکستار گیمز با سفارت آمریکا در قاهره تماس گرفت. جیگلیوتی طی مصاحبه‌ای با بلیک هستر از وب‌سایت گیم‌اینفورمر دراین‌باره اظهار کرد: «هیچ‌وقت آن لحظه را فراموش نمی‌کنم! کسی که در سفارت آمریکا در قاهره پشت خط بود یک‌دفعه همین‌طوری به من گفت: «مگر شما احمق هستید؟! کی به شما گفته بود که این انجام چنین کاری ایده‌ی خیلی خوبی است؟!» در همین حین، تیم ساخت ایجنت ناگهان با مسئله‌ی دیگری روبه‌رو شدند که نزدیک بود برای‌شان تبدیل به مشکل حاد دیگری شود. این مسئله به محتوای درون لپ‌تاپی مربوط می‌شد که چارلز مارو از پدر خود که متخصص زنان و زایمان است، قرض گرفته بود.

rockstar games

پس از دردسرهای متعددی که برای اعضای تیم توسعه‌ی بازی Agent در مصر پیش آمد، آن‌ها درنهایت موفق شدند تا سوار هواپیما شوند و به آمریکا بازگردند. با این وجود، راک‌استار سن دیگو سفر دیگری را که تیم توسعه بازی قرار بود پس از قاهره به شهر سن پترزبورگ روسیه داشته باشند، کنسل کرد. اتفاقاتی را که بر سر تیم ساخت Agent در قاهره آمد، نمی‌توان با فیلم‌های جیمز باند یا دیگر فیلم های جاسوسی مقایسه کرد. بااین‌حال، می‌توان گفت درگیر شدن تیم ساخت یک بازی با تم جاسوسی در یک واقعه‌ی بین‌المللی با رنگ‌و‌بویی مشابه، کمی کنایه‌آمیز است.

بازی Agent برای اولین‌بار در سال ۲۰۰۹ معرفی شد و قرار بود به‌صورت انحصاری برای کنسول پلی استیشن 3 منتشر شود. وقایع بازی نیز در اواخر دهه‌ی ۱۹۷۰ میلادی و در بحبوحه‌ی جنگ سرد بین آمریکا و شوروی روی می‌داد. Rockstar Games دو بار در سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۶ حق مالکیت نشان تجاری بازی را به‌روز کرد، اما درنهایت در سال ۲۰۱۸ تصمیم گرفت که آن را رها کند. در سال ۲۰۱۷ نیز یک کانسپت آرت از بازی به بیرون درز کرده بود که محیط برفی بازی را نشان می‌داد.

به‌نظر نمی‌رسد که راک‌استار نورث دیگر در فکر ساخت Agent باشد. آخرین بازی ساخته شده توسط این استودیو که در شهر ادینبرگِ اسکاتلند مستقر است، GTA V و GTA Online بوده است. آن‌ها همچنین در ساخت جدیدترین اثر راک‌استار یعنی Red Dead Redemption 2 کمک کردند. آپدیت The Cayo Perico نیز اخیرا برای جی‌تی‌ای آنلاین منتشر شد که شامل یک جزیره‌، یک نقشه‌ی سرقت، موسیقی و ایستگاه‌های رادیویی جدید می‌شود.

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی ماجراهای پیش آمده در مصر برای تیم توسعه‌ی بازی Agent چیست؟ نظرات خود را درصورت تمایل با ما به اشتراک بگذارید.


منبع gamerant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده