نویسنده: مهدی اسدی
// دوشنبه, ۱ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۵۰

راک‌استار قطعاً تصمیم به ادامه ساخت محتوای تک نفره برای بازی‌های خود دارد

طراح ارشد استودیوی راک‌استار در مصاحبه اخیر خود اظهار داشته که ادامه موفقیت‌های GTA Online به‌معنی توقف تمرکز این استودیو روی بازی‌های داستان محور و تک نفره نخواهد بود.

موفقیت‌های ادامه دار و خیره کننده بازی GTA 5 فراتر از تصوراتی بود که در زمان عرضه این بازی مطرح می‌شد. حتی با درنظر گرفتن جامعه مخاطبان پرشمار مجموعه GTA نیز نمی‌شد چنین نتایجی را پیش‌بینی کرد. اما در این بین، نمی‌توان از نقش GTA Online در تحقق این اهداف چشم پوشی کرد. البته عملکرد موفقیت‌آمیز این بازی در دوره طولانی مدت حضور خود، هزینه‌هایی را به‌دنبال داشته که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به طولانی شدن زمان عرضه قسمت جدید این مجموعه و خلاء محتوای الحاقی تک نفره بعد از انتشار بازی GTA V اشاره کرد. چیزی که برخلاف رویکرد راک‌استار در زمان عرضه GTA 4 بود.

حالا صحبت‌های تارک حمد، طراح ارشد استودیوی Rockstar North در مصاحبه جدید خود با مجله GQ نشان می‌دهد که لزوماً آینده این شرکت به همین ترتیب رقم نخواهد خورد. حمد در گفت‌وگو با GQ اظهار داشته که راک‌استار «قطعاً» روی ادامه روند ساخت داستان‌های تک نفره برای بازی‌های خود تأکید داشته و از تمرکز آن‌ها در این زمینه کاسته نخواهد شد.

شخصیت های بازی GTA V

درواقع حتی ممکن است قسمتی از این محتوا در GTA Online نیز مشاهده شود. درست مثل آپدیت اخیر این بازی تحت عنوان «Heist» که ترکیبی از تجربه انفرادی و چندنفره را ارائه می‌کرد. اسکات بوچارت، کارگردان طراح این بازی در این رابطه می‌گوید:

«فکر می‌کنم این رویکرد همین الان هم در بازی GTA Online قابل مشاهده باشد، اما رفته رفته عناصر بیشتری از تجربه تک نفره به محتوای این بازی اضافه خواهد شد.»

البته که فعلاً هیچ نشانه‌ای از کند شدن روند پیشرفت GTA Online به چشم نمی‌خورد. GTA V در سال ۲۰۲۱ برای پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس نیز عرضه خواهد شد و در زمان انتشار، محتوای انحصاری جدیدی را با خود به همراه خواهد داشت.

در این بین، گزارش‌ها اخیر از ادامه روند ساخت GTA 6 حکایت دارند. براساس شایعاتی که در ارتباط با این بازی به گوش می‌رسد، احتمالاً راک‌استار به‌صورت مرحله به مرحله و ازطریق آپدیت‌های بعد از انتشار، محتوای GTA 6 را آماده عرضه کرده و رویکرد جدیدی را در قبال آن در پیش خواهد گرفت. طرفداران ازطریق جستجوی موقعیت مکانی یکی از لوکیشن‌های جدید بازی GTA Online در نقشه گوگل، نشانه‌هایی از اشاره به نام به GTA VI را پیدا کردند. شما می‌توانید در لینک مطلب پیش رو، در اینباره بیشتر بخوانید.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده