// دوشنبه, ۸ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۱۱

ماد درحال ساخت برای GTA IV گرافیک بازی را به نسل جدید کنسول‌ها نزدیک می‌کند

گروه جدیدی از ماد‌سازها، پروژه‌ای را برای ریمستر کردن بازی قدیمی و محبوب GTA IV شروع کرده‌اند و از مراحل اولیه‌ی توسعه‌ی آن نیز ویدیوی کوتاهی منتشر کرده‌اند.

با وجود اینکه بیش از ۱۲ سال از عرضه‌ی بازی Grand Theft Auto IV می‌گذرند، ولی طرفدارانی هستند که هنوز مشتاقانه آن را بازی می‌کنند؛ یا کسانی که هنوز بازی را تجربه نکرده‌اند و امیدوارند روزی بتوانند آن را با جلوه‌های بصری امروز‌ی‌تر بازی کنند. به‌نظر می‌رسد برای این دو دسته از طرفدارانِ چهارمین قسمت از مجموعه‌ی جی‌تی‌ای اخبار خوبی در راه باشد. احتمالا قرار است به‌زودی با انتشار یک ماد گرافیکی، تغییری اساسی در جلوه‌های بصری GTA IV رخ دهد.

گروه جدیدی از ماد‌سازها به نام BisonSales، پروژه‌ای به نام RevIVe را شروع کرده‌اند که اساسا هدف آن ریمستر کردن GTA IV و بهبود گرافیک آن با انواع و اقسام جلوه‌های بصری مدرن است. در ویدیویی که از میزان پیشرفت آن‌ها تا به اینجا منتشر شده، شاهد بهبود‌های قابل‌توجه و زیباتر شدن محیط بازی هستیم. گروه مذکور برای ارتقا گرافیک بازی GTA IV از ماد iCEnhancer 4 beta استفاده کرده‌اند و این بهبودها شامل کیفیت بافت‌ها، سیستم نورپردازی و عملکرد کلی بازی می‌شوند.

این گروه مادساز تا به اینجا فعلا یک ویدیوی اولیه از گیم‌پلی نسخه‌ی چهارم جی‌تی‌ای تحت ماد مذکور منتشر کرده‌اند. مواردی که در همین ویدیو شاهد ارتقا پیدا کرده‌‌شان هستیم، بسیار زیبا و شگفت‌انگیز‌اند. برای مثال، می‌توان گفت بافت‌های محیطی‌ نسخه‌ی جدید لیبرتی سیتی در این ویدیو به نمونه‌های مشابه در بازی‌های نسل جدید نزدیک شده‌اند. با این وجود، به‌نظر می‌رسد هنوز بهبودهای بیشتری باید روی آن صورت بگیرد. شما می‌توانید این ویدیو را در ادامه تماشا کنید:

دانلود ویدیو از آپارات

پروژه‌ی RevIVe درحال‌حاضر در مراحل اولیه‌ی توسعه به سر می‌برد و احتمالا هنوز تا انتشار رسمی آن برای بازیکنان کمی فاصله داریم. خالقان این پروژه اظهار کرده‌اند که آن‌ها درحال‌حاضر در وقت فراغت خود کار ساخت آن را پیش می‌برند. بااین‌حال، آن‌ها تاکید کرده‌اند به‌دنبال این هستند که ازطریق وب‌سایت Patreon منابع مالی جذب کنند تا بتوانند وقت بیشتری برای ریمستر کردن GTA IV بگذارند.

نکته‌ای که ممکن است برای دارندگان GTA IV روی کنسول‌ها کمی ناراحت‌کننده باشد، این است که این ماد فقط برای پی سی دردسترس خواهد بود. با اینکه برخی از بازی‌های پلی استیشن و ایکس باکس در سال‌های اخیر توانسته‌اند از ماد‌ها پشتیبانی کنند، اما به‌نظر نمی‌رسد که GTA IV، احتمالا به خاطر قدیمی بودنش، به فهرست بازی‌های دارای ماد روی کنسول‌ها اضافه شود. به همین خاطر، اگر دارنده‌ی یکی از کنسول‌های ایکس باکس 360 یا پلی استیشن 3 هستید، می‌توانید GTA IV را روی این کنسول‌ها بازی کنید. بااین‌حال، گزینه‌ی بهتر این است که آن را ازطریق قابلیت بکواردز کامپتیبیلیتی روی ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس تجربه کنید.

درهرصورت، به‌نظر می‌رسد زمانی‌که پروژه‌ی RevIVe به سرانجام برسد و منتشر شود، این پتانسیل را خواهد داشت که بازیکنان زیادی را دوباره به سمت تجربه‌ی GTA IV سوق دهد.

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی این ماد چیست؟ آیا اگر منتشر شود، دوست دارید GTA IV را دوباره و با استفاده از این ماد بازی کنید؟ نظرات خود را درصورت تمایل با ما به اشتراک بگذارید.


منبع comicbook
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده