نویسنده: مهدی اسدی
// یکشنبه, ۳۰ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۴۵

توسعه‌ دهندگان Cyberpunk 2077 مدیریت استودیو را در عملکرد ضعیف بازی متهم کردند

ظاهراً کارکنان استودیوی سی دی پراجکت رد در تیم توسعه‌دهندگان بازی سایبرپانک 2077 بعد از عملکرد ضعیف بازی در زمان انتشار، مدیران ارشد شرکت را در مسائلی همچون فشار بیش از حد به کارکنان متهم کرده‌اند.

براساس ادعای جدیدی که در رابطه با مسائل و مشکلات اخیر بازی Cyberpunk 2077 مطرح شده، توسعه‌دهندگان این بازی در استودیوی سی دی پراجکت رد، مقامات این شرکت را در تحمیل شرایط کاری سخت به کارکنان و مشکلات عرضه این بازی متهم کرده‌اند. نشریه بلومبرگ گزارش کرده که «کارمندان خسته و عصبانی» این شرکت اخیراً و در جلسه‌ی خصوصی خود، عملکرد مدیریت استودیو را زیر سؤال برده‌ و مسائلی همچون تعیین ددلاین‌های غیرواقع گرایانه، اعمال شرایط سخت کرانچ بر کارمندان و چندین مورد دیگر را به‌عنوان دلایل اصلی عملکرد ضعیف بازی در زمان عرضه مطرح کرده‌اند.

ظاهراً این جلسه بعد از اینکه سونی علاوه‌بر بازگشت مبالغ پرداختی خریداران بازی Cyberpunk 2077، تصمیم به حذف بازی از فروشگاه رسمی پلی استیشن گرفته، اتخاذ شده است. سونی بعد از خارج کردن بازی از فروشگاه اختصاصی خود اعلام کرده که تا اطلاع ثانوی امکان خرید این بازی روی پلتفرم‌های پلی استیشن وجود نخواهد داشت.

نمایی از شخصیت بازی Cyberpunk 2077

مدیران سی دی پراجکت رد در پاسخ به ابهاماتی که درباره تحمیل شرایط کرانچ به کارکنان مطرح شده، تنها به برنامه‌های خود برای بهبود روند تولید بازی اشاره کرده و جزئیاتی از اقدامات عملی خود برای دستیابی به این هدف را ارائه نکردند.

در ادامه مجدداً ادعای CD Projekt Red در ژانویه ۲۰۲۰ مطرح شده که در آن زمان اعلام شده بود، با وجود تأخیر در زمان عرضه بازی سایبرپانک 2077، روند ساخت این بازی تکمیل شده و هم‌اکنون به‌صورت کامل آماده بازی است. مقامات این شرکت از ارائه پاسخ به این سؤال نیز خودداری کرده‌اند.

یکی دیگر از توسعه‌دهندگان CDPR از مدیران شرکت درباره «رفتارهای متظاهرانه و ریاکارانه» آن‌ها در مجامع عمومی و انتظار اضافه کاری و بهره‌وری حداکثری کارکنان سؤال کرده که پاسخ مبهم و نامتعارفی را دریافت کرده است.

افت سهام شرکت سی دی پراجکت رد در پی عملکرد ضعیف بازی Cyberpunk 2077

درحالی که امتیازات و نقدهای اولیه بازی سایبرپانک 2077 روی پلتفرم پی سی بسیار مثبت و امیدبخش بود، شرایط بعد از عرضه نسخه کنسولی بازی کاملاً تغییر کرد. مشکلات متعدد این بازی روی کنسول‌های پلی استیشن 4 و ایکس ایکس باکس وان به هیچ عنوان با انتظارات مخاطبان از این بازی انطباق نداشته و موجب شد تا افراد زیادی با وجود پیش خرید این بازی قبل از تاریخ انتشار، تصمیم به مرجوع کردن و پس گرفتن هزینه‌های پرداختی خود بگیرند.

ارزش سهام شرکت سی دی پراجکت رد نیز بعد از این اتفاقات به‌شدت کاهش یافته است. این رقم در عرض ۱۲ ماه از ۳۱ دلار در هر سهم به ۱۸.۸۷ دلار در زمان ثبت این خبر رسیده است. این درحالی است که ارزش سهام سی دی پراجکت رد در تمام طول سال ۲۰۲۰ بین ۲۲ تا ۲۵ دلار متغیر بوده و در زمان آغاز همه گیری ویروس کرونا به کمترین میزان خود یعنی ۱۴.۲۰ دلار رسید.

درنهایت سونی و مایکروسافت با همکاری سی دی پراجکت رد ساز و کاری را برای تسریع روند پس گرفتن این بازی از مخاطبان ناراضی و عصبانی آن ایجاد کردند. باید دید که بحران این استودیو چه زمانی فروکش کرده و آیا درنهایت شاهد اصلاح و ارائه یک محصول قابل قبول از سوی سازندگان خواهیم بود یا خیر.


منبع ign
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده