نویسنده: عارف حسین پور
// شنبه, ۲۹ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۵۴

سی‌ دی پراجکت برای حذف Cyberpunk 2077 از فروشگاه ایکس ‌باکس با مایکروسافت مذاکره‌‌ای نکرده است

شرکت سی‌دی پراجکت رد اعلام کرد که در رابطه با حذف بازی Cyberpunk 2077 از فروشگاه دیجیتالی ایکس باکس هیچ مذاکره‌ای با مایکروسافت نکرده است.

آدام کاچینسکی، مدیرعامل شرکت سی‌دی پراجکت رد، طی مصاحبه‌ای که دیروز با خبرگزاری Reuters داشت، اعلام کرد که شرکتش هیچ‌گونه گفت‌وگو و مذاکره‌ای با شرکت مایکروسافت برای حذف بازی Cyberpunk 2077 از فروشگاه ایکس باکس نداشته است. این خبر در حالی منتشر شد که پس از حذف بازی از فروشگاه پلی استیشن، شایعات زیادی در فضای مجازی پراکنده شدند که به حذف شدن بازی از فروشگاه ایکس باکس اشاره می‌کردند. پس از مشکلات به‌وجود آمده برای بازی Cyberpunk 2077 روی کنسول‌های نسل هشتم، سونی این بازی را به‌طور موقت از فروشگاه PSN حذف کرد و در حال حاضر امکان خرید آن به‌صورت دیجیتالی برای دو کنسول پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 وجود ندارد.

پس از اینکه سونی فروش بازی Cyberpunk 2077 ازطریق فروشگاه PSN را متوقف کرد، شرکت سی‌دی پراجکت با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که با جدیت تمام مشغول برطرف کردن مشکلات بازی است تا امکان خرید مجددا آن برای صاحبان PS4 و PS5 فراهم شود. این شرکت همچنین به این موضوع اشاره کرد که اگر افراد مایل باشند، می‌توانند نسخه‌های دیجیتالی بازی را که روی کنسول‌های سونی خریداری کرده‌اند، پس بدهند و پول خودشان را دریافت کنند. البته باید به این نکته هم اشاره کنیم که Cyberpunk 2077 هنوز برای کنسول‌های نسل جدید عرضه نشده و صاحبان پلی استیشن 5 تنها ازطریق قابلیت پشتیبانی معکوس (Backward Compatibility) می‌توانند این بازی را تجربه کنند.

گیم پلی بازی Cyberpunk 2077

همه این جنجال‌ها به خاطر عملکرد فنی ضعیف بازی روی کنسول‌های پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان به‌وجود آمده‌اند. قبل از انتشار Cyberpunk 2077، مسئولان سی‌دی پراجکت رد به بازیکن‌ها اطمینان داده بودند که بازی‌شان روی کنسول‌های نسل هشتم به‌خوبی اجرا می‌شود. اما پس از انتشار بازی، گیمرها با انواع و اقسام باگ، گلیچ و مشکلات فنی و گرافیکی مواجه شدند که باعث ناراحتی و نارضایتی شدید آن‌ها شد. در پی این مشکلات، سی‌دی پراجکت رسما از بازیکنان عذرخواهی کرد.

مشکلات بازی Cyberpunk 2077 در هنگام عرضه، خسارت‌های شدیدی را به سی‌دی پراجکت تحمیل کرده است. اخیرا اعلام شد که ارزش سهام این شرکت حدود ۳۰ درصد کاهش پیدا کرده که ضرر هنگفتی محسوب می‌شود. در اخبار بازی داشتیم که صاحبان این شرکت پس از عرضه Cyberpunk 2077 حدود یک میلیارد دلار خسارت دیده‌اند! تازه اگر این کاهش ارزش سهام را نیز در نظر نگیریم، هزینه‌های برطرف کردن مشکلات بازی و انتشار آپدیت‌های پی‌درپی برای آن به قدری هست که جیب سرمایه‌گذاران سی‌دی پراجکت را حسابی خالی کند. البته همه اینها در برای لطمه‌ای که به اعتبار این شرکت وارد شده چیزی نیستند و مسئولان سی‌دی پراجکت نیز به‌خوبی از این موضوع باخبرند. چند روز پیش در یک مصاحبه با یکی از مدیران این شرکت، از او سؤال شد که هزینه‌های برطرف کردن ایرادات بازی چقدر خواهد بود. این مدیر در پاسخ گفت که این هزینه دربرابر اعتباری که از سی‌دی پراجکت ضایع شده، هیچ اهمیتی ندارد و این شرکت تمام توانش را به کار می‌گیرد تا مجددا رضایت گیمرها را به‌دست آورد.


منبع Gamesradar
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده