نویسنده: میلاد فاطمی
// جمعه, ۱۴ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۴۳

جیم رایان: سونی در قبال جامعه پلی استیشن 4 احساس مسئولیت می‌کند

جیم رایان در مصاحبه اخیر خود بار دیگر ضمن تاکید روی ضرورت انتشار بازی‌های میان نسلی جدید، اعلام کرد که سونی در قبال جامعه بزرگ کاربران PS4 احساس مسئولیت می‌کند.

بالاخره پس از انتظارات فراوان کنسول نسل نهمی پلی استیشن 5 به‌صورت رسمی و جهانی روانه بازار شد. اگر زومجی و اخبار مربوط‌به این کنسول را دنبال کرده باشید، احتمالا اطلاع دارید که پلی استیشن 5 توانست در همان روزهای ابتدایی خود موفق ظاهر شده و لقب بهترین عرضه میان کنسول‌های پلی استیشن را به‌ خود اختصاص دهد. 

هرچه یک کنسول از قدرت و توانایی بالایی برخوردار باشد، اما فاکتور موفقیت یا شکست آن بازی‌های انحصاری و بزرگی است که در زمان عرضه کنسول و در ادامه مسیر برای آن عرضه می‌شود. در رابطه با پلی استیشن 5 مسئله‌ای که باعث انتقاد بسیاری از کاربران و همچنین منتقدین شده، کمبود اثری انحصاری برای تشویق مردم به خرید آن است. اگر نسخه ریمیک بازی Demon's Souls و بازی Astro’s Playroom، که به‌عنوان اثری جهت نمایش ویژگی‌های کنترلر دوال سنس روی تمام کنسول‌ها نصب شده را نادیده بگیریم، تمام بازی‌های دردسترس برای هر دو کنسول‌های نسل فعلی و هشتم عرضه شده‌اند.

پس از اینکه هیدکی نیشینو، معاون بخش سرگرمی سونی، اعلام کرد که تولید بازی برای PS4 همچنان مهم است و تا حدود سه سال آینده نیز این روند ادامه خواهد داشت، به‌تازگی جیم رایان، مدیر پلی استیشن، نیز به‌نوعی مهر تاییدی بر صحبت‌های همکار خود زد.

جیم رایان، مدیر اجرایی برند پلی استیشن سونی با لباس قرمز در تصویر جذاب

رایان در گفت‌وگوی خود با مجله اج در این رابطه تاکید کرد که باوجود اهمیت کنسول نسل جدید، اما پلی استیشن 4 باعث تشکیل جامعه بسیار بزرگی شده است و از همین‌رو داستانی طولانی‌تر از زمان PS3 در انتظار آن خواهد بود. «ما احساس می‌کنیم که مسئولیت زیادی در قبال جامعه بسیار بزرگی که تشکیل شده است، داریم. تا زمانیکه درخواست و نیاز را در بازار احساس کنیم، به تولید بازی برای کاربران پلی استیشن 4 ادامه خواهیم داد. به‌نظر من این کاری منطقی و درستی است که باید انجام دهیم. فکر می‌کنم داستان و سرانجامی که در انتظار PS4 است فراتر از پلی استیشن 3 خواهد بود. هرچه زمان سپری شود اما اهمیت پلی استیشن 5 بیشتر حس خواهد شد و به‌مرور به‌عنوان کنسول اصلی جایگزین می‌شود.»

حال باید منتظر ماند و دید انتشار آثاری چون Horizon Forbidden West، بازی Sackboy: A Big Adventure و همچنین Marvel’s Spider-Man: Miles Morales به‌صورت مشترک برای هر دو کنسول در آینده می‌تواند عواقب بدی را برای پلی استیشن 5 و سونی به‌هراه داشته باشد یا خیر؟ لطفا شما هم نظرات و پیش‌بینی‌های خود در این زمینه را با ما نیز به اشتراک بگذارید.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده