// پنجشنبه, ۱۳ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۱۶

خالق Silent Hill و Gravity Rush استودیوی Bokeh را تاسیس کرد

کیچیرو تویاما، خالق قسمت اول مجموعه‌ی Silent Hill، مجموعه‌ی Siren و Gravity Rush، پس از سال‌ها استودیوی ژاپن سونی را ترک کرده و استودیوی مستقل خود را به نام Bokeh تأسیس کرده است.

طبق جدیدترین اخبار دنیای بازی، کیچیرو تویاما، خالق بازی‌هایی نظیر قسمت اول مجموعه‌ی Silent Hill، مجموعه‌ی Siren و Gravity Rush، استودیوی ژاپن سرگرمی‌های تعاملی سونی را ترک کرده و استودیوی بازی‌سازی مستقل خود را به نام Bokeh Game Studio در ۱۳ اوت امسال (۲۳ مرداد) تأسیس کرده است.

کازونوبو ساتو و جونیا اُکورا که سال‌ها درکنار تویاما روی ساخت بازی‌های مختلف کار کرده‌اند نیز از استودیوی ژاپن سونی جدا شده‌اند و به‌عنوان اعضای اصلی استودیوی Bokeh به تویاما ملحق شده‌اند. تویاما در این استودیوی تازه‌تأسیس در جایگاه مدیر ارشد اجرایی قرار دارد؛ درحالی‌که ساتو، سمت مدیر ارشد عملیاتی و اکورا، سمت مدیر ارشد فناوری را برعهده گرفته‌اند.

نام این استودیو، Bokeh درواقع یک لغت انگلیسی است که ریشه در کلمه‌ی ژاپنی bo-ke دارد و به تکنیک تار کردن تصویر در دوربین اشاره می‌کند. همچنین این لغت ژاپنی امروزه در سراسر دنیا برای بیان این تکنیک خاص عکاسی استفاده می‌شود. در هدف تأسیس استودیوی Bokeh آمده که «قرار است برای کنسول‌ها و پی سی بازی بسازد» و «هر چالشی را فارغ از نوع پلتفرم‌ بپذیرد.» پیام تویاما درخصوص تأسیس استودیوی جدید را می‌توانید در ادامه مطالعه کنید:

«سرگرمی‌های تعاملی سونی را که مدتی طولانی در آن‌جا مشغول به کار بودم، ترک کردم و [با همکاری ساتو و اکورا] استودیوی جدیدی را به‌صورت مستقل تأسیس کرده‌ایم.

 وقتی که به احساسات درونی‌ام رجوع می‌کنم، پی می‌برم از روز اولی که وارد صنعت ویدیو گیم شدم تاکنون هیچ چیزی در من تغییر نکرده است. همیشه دوست داشته‌ام بازیکنان از تجربه‌ی بازی‌هایی لذت ببرند که ایده‌هایی ناب و اصیل را در خود جای داده است و من از ساخت چنین بازی‌هایی لذت می‌برم. تمام علاقه‌ی من همین است. بسیار خوش‌وقتم که من و تیمم شانس این را داشتیم که بازی‌های زیادی را توسعه دهیم و به طرفداران عرضه کنیم. بااین‌حال، صنعت بازی در سراسر جهان به سرعت تغییر کرده است و روز‌به‌روز این تغییر بیشتر هم می‌شود. زمانی‌که به زندگی خود در این دوران فکر می‌کردم، حس کردم باید یک تغییر اساسی در وضعیت خود به وجود آورم تا قادر باشم ایده‌های بلندپروازانه‌‌ام را دنبال کنم. به همین دلیل، تصمیم گرفتم که راه مستقل خود را بروم.

بسیار خوش‌حالم که همکارانم نیز ایده‌های بلندپروازانه‌ی مشابه‌ای با من دارند و همین موضوع باعث شد که من بتوانم [به کمک آن‌ها] دوران حرفه‌ای تازه‌ای را با تأسیس یک استودیوی جدید آغاز کنم. در آن‌جا همه‌مان می‌توانیم روی ایده‌های نو و اصیل مخصوص به خودمان کار کنیم. در حال حاضر اولین بازی خودمان را در دست توسعه داریم؛ گرچه واضح است که هنوز با تاریخ انتشار آن فاصله داریم. از شما طرفداران تقاضا داریم که منتظر اخبار جدیدی از ما در آینده باشید.»

تصویری از محیط بازی Siren Blood Curse

بازی Siren Blood Curse

تویاما به‌تازگی طی مصاحبه‌ای با مجله‌ی فامیتسو تایید کرد که آن‌ها در حال حاضر مشغول توسعه‌ی اولین بازی خود در استودیوی تازه‌تأسیس هستند که یک بازی اکشن-ماجراجویی تازه است و برای پلتفرم‌های مختلفی منتشر خواهد شد. وسعت و اندازه‌ی این بازی جدید نیز قرار است مشابه بازی‌های دیگری باشد که تویاما در گذشته خلق کرده بود و پیش‌بینی می‌شود که مراحل توسعه‌ی آن دو تا سه سال طول بکشد.

تویاما در پاسخ به سوالی راجع‌به مجموعه بازی‌هایی که او در طول دوران فعالیت‌اش در استودیوی ژاپن سونی ساخته، گفت گرچه در استودیوی Bokeh دیگر قادر نیست آن بازی‌ها را که متعلق به سونی است، بسازد، اما امیدوار است که رابطه‌ی خوب خود را با سرگرمی‌های تعاملی سونی حفظ کند. این موضوع باعث می‌شود که اگر سونی زمانی تصمیم گرفت دنباله‌هایی برای آن بازی‌ها بسازد، تویاما بتواند در صورت توافق با آن‌ها روی قسمت‌های جدید مجموعه‌های مورد اشاره کار کند.

درنهایت نیز ویدیویی کوتاه از تویاما، ساتو و اکورا درخصوص تأسیس استودیوی Bokeh منتشر شده است. آن‌ها به زبان ژاپنی در این ویدیو صحبت می‌کنند و درصورت تمایل می‌توانید از لینک یوتیوب، آن را با روشن کردن زیرنویس انگلیسی تماشا کنید.

نظر شما کاربران زومجی دراین‎باره چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.        


منبع gematsu
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده