// چهار شنبه, ۵ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۰۳

فرایند ساخت Black Mesa، ریمیک قسمت اول Half - Life بعد از ۱۶ سال پایان یافت

با انتشار آپدیت بزرگ Definitive Edition برای Black Mesa، فرایند ساخت این بازی بالاخره پس از پشت ‌سر گذاشتن ۱۶ سال فرازونشیب تکمیل شد.

انگار همین دیروز بود که طرفداران بی‌شمار بازی Black Mesa به شوخی می‌گفتند که ساخت این بازی هرگز به پایان نمی‌رسد. حال طبق جدیدترین اخبار بازی، به‌نظر می‌رسد که برخلاف انتظارات، ساخت نسخه‌ی ریمیک به‌شدت جاه‌طلبانه‌ی قسمت اول بازی Half-Life بالاخره به پایان رسید. این نسخه برای اولین‌بار به‌عنوان ماد Xen-free منتشر شد و سال‌ها بعد با کمک Valve پکیج کامل آن عرضه شد. پس از اینکه نسخه‌ی بتای عمومی Black Mesa ماه پیش منتشر شد، امروز خبر رسید که ساخت این بازی مورد انتظار پس از ۱۶ سال تجربه‌ی فرازونشیب‌های فراوان، سرانجام با انتشار آپدیت Definitive Edition تکمیل شد. با این آپدیت حالا می‌توانیم Half-Life را با گرافیکی جذاب‌تر و امروزی‌تر تجربه کنیم.

یکی از مهم‌ترین اهداف این نسخه این است که جنبه‌های گرافیکی قدیمی و اولیه‌ی بازی را که خیلی از طرفداران بیش از یک دهه پیش از آن انتقاد می‌کردند، با استانداردهای امروزی‌تر نقشه‌های خیره‌کننده‎‌ی نسخه‌ی Xen هم‌تراز کند که شامل مدل‌سازی بهتر، بافت‌های باکیفیت‌تر، نورپردازی جدیدتر و بازسازی کل گرافیک بازی می‌شد.

نسخه‌ی Definitive Edition بازی Black Mesa

با وجود اینکه «آخرین و بزرگ‌ترین آپدیت» برای Black Mesa هم منتشر شد و کار ساخت بازی رسما به اتمام رسید، به‌نظر می‌رسد که استودیوی Crowbar Collective هنوز باید در چند هفته‌ی آینده با ارائه‌ی به‌روزرسانی‌هایی، برخی مشکلات پیداشده در بازی را رفع کنند. حالا ممکن است این سؤال برای طرفداران پیش آید که برنامه‌ی استودیوی کروبار کالکتیو پس از به‌سرانجام رساندن این پروژه چیست؟ شاید هواداران حالا انتظار داشته باشند که آن‌ها مشغول ساخت ریمیکی برای بازی Half-Life 2 با استفاده از موتور بازی‌سازی Half-Life Alyx شوند. اگر این پروژه شروع شود، امیدواریم که مانند قبلی ۱۶ سال طول نکشد.

نظر شما کاربران زومجی دراین‌خصوص چیست؟ نظرات خود را با ما به‌اشتراک بگذارید.


منبع pcgamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده