نویسنده: آریا بهپور
// چهار شنبه, ۱۴ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۳۸

گیب نیوئل، عروسک کوتوله بازی Half-Life 2: Episode 2 را به فضا می‌فرستد

عروسک کوتوله‌ای که اچیومنت جالبی را در اپیزود دوم هف لایف 2 به خود اختصاص داده بود، به‌زودی عازم فضا می‌شود.

طرفداران مجموعه‌ی هف لایف (Half-Life) سال‌ها قبل در اپیزود دوم هف لایف 2 (Half-Life 2: Episode 2) با اچیومنت عجیبی مواجه شدند که از مخاطب می‌خواست یک کوتوله‌ی باغ (مجسمه‌هایی که در بعضی کشورها درون باغچه قرار می‌دهند) را در همان اوایل بازی پیدا کرده و با کمک سلاح جاذبه‌ای (Gravity Gun)، این کوتوله را تا اواخر بازی حمل کنند و درون موشک بگذارند. اکنون گیب نیوئل، بنیان‌گذار شرکت ولو (Valve) قصد دارد در اقدامی جالب مجسمه‌ای واقعی را که براساس کوتوله‌ی هف‌لایف طراحی شده، با موشک به فضا بفرستد.

نیوئل که از همان روزهای اول همه‌گیری ویروس کرونا در نیوزیلند ساکن شده، برای پرتاب این کوتوله به فضا با شرکت «راکت لب» همکاری خواهد کرد؛ شرکتی که در زمینه‌ی هوافضا فعالیت می‌کند و طی روزهای آینده قرار است موشکی را به فضا بفرستد که حامل ۳۰ ماهواره خواهد بود؛ ماهواره‌هایی با وظایف مختلف از فعال کردن اینترنت در فضا گرفته تا ردیابی زباله‌های فضایی و کمک به بهبود تحقیقات در زمینه‌ی پیش‌بینی زمین‌لرزه. اکنون یکی از محموله‌های این موشک هم کوتوله‌ی هف‌لایف محسوب می‌شود که با نام Gnome Chompski از کره‌ی زمین خارج خواهد شد.

کوتوله بازی Half-Life 2: Episode 2 در کنار Gravity Gun و Alyx

تصویری از کوتوله‌ی اپیزود دوم هف‌لایف 2

این مجسمه‌ی کوچک با جنسی از تیتانیوم و ابعادی معادل ۶ اینچ (۱۵ سانتی‌متر) توسط شرکت وتا ورکشاپ طراحی شده (شرکتی که در تولید بخش‌هایی مثل زره و اسلحه در مجموعه فیلم‌های ارباب حلقه‌ها هم نقش مهمی داشت) و با نظارت گیب نیوئل و ولو درحالی وارد فضا می‌شود که نیوئل به ازای هر یک نفر که پرتاب موشک را به‌طور زنده یا طی ۲۴ ساعت اول ازطریق سایت آن تماشا کند، یک دلار به بیمارستان کودکان استارشیپ واقع در نیوزیلند کمک خواهد کرد.

مجسمه‌ی کوتوله در تاریخ ۱۵ نوامبر (۲۵ آبان) توسط موشک به فضا پرتاب خواهد شد و همان‌طور که احتمالاً حدس زده‌اید، خبری از بازگشت او به زمین نخواهد بود و بعد از رهاسازی در جَو زمین، موقع سقوط می‌سوزد و از بین می‌رود.

نیوئل از سال‌ها قبل درکنار تولید و نظارت روی ساخت بازی‌های ویدیویی، علاقه‌ی زیادی هم به علم و تکنولوژی داشته و فرستادن کوتوله‌ی هف‌لایف به فضا توسط او هم اقدام جالبی در همین راستا خواهد بود.


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده