نویسنده: آریا بهپور
// دوشنبه, ۳ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۲۱

مدیران بازی ماینکرفت به ابزار مناسبی برای قطع دسترسی دائم متخلفان مجهز شدند

استودیو موجانگ به‌تازگی امکان برخوردهایی شدیدتر از قبل را به مدیران ماینکرفت دربرابر تخلف‌های کاربران داده است.

استودیو موجانگ (Mojang Studios) از سال‌ها قبل در تلاش بوده محیطی امن و مناسب را برای کاربران بازی ماینکرفت (Minecraft) تدارک ببینند؛ محیطی که البته همچنان گاهی‌اوقات با ناهنجاری‌هایی از طرف بعضی افراد روبه‌رو می‌شود. همین قضیه هم باعث شده موجانگ به‌تازگی تغییراتی در سیستم مدیریتی بازی ایجاد کرده و به مدیران ماینکرفت آزادی عمل بیشتری برای قطع دسترسی کاربران متخلف بدهد.

در بیانیه‌ی موجانگ در این زمینه می‌خوانیم: «لذت بازی کردن، قلب اصلی آثار ما را تشکیل می‌دهد ولی امنیت کاربران حتی از آن هم مهم‌تر است و در صدر قرار می‌گیرد. بنابراین برای دستیابی به امنیت کامل مخاطبان بازی، به مدیران خستگی‌ناپذیر ماینکرفت امکانات بیشتری داده‌ایم تا محیط آن‌را بیش‌ازپیش برای حضور کاربران امن و آماده کنند.»

در ادامه به بهبود فضای بازی در تمام پلتفرم‌ها اشاره شده است: «ما از مدت‌ها قبل مشغول انجام چنین کارهایی بوده‌ایم، ولی به‌تازگی امکانات مدیریتی جدید را به نسخه‌ی Bedrock ماینکرفت اضافه کرده‌ایم؛ قابلیت‌هایی که باعث می‌شوند بازیکن‌ها با خیالی راحت‌تر از قبل به تجربه‌ی ماینکرفت و Realms روی ایکس باکس وان، پلی استیشن 4، نینتندو سوییچ، ویندوز 10، اندروید و iOS بپردازند.»

ماینکرفت و دی‌ال‌سی استار وارز

این قطع دسترسی‌ها یا به اصطلاح بن‌ها موارد مختلفی را شامل می‌شوند و کاربران باید بیشتر از قبل مراقب رعایت قوانین ماینکرفت باشند؛ از جمله در ارسال پیام‌های آنلاینی که ازطریق Realms یا سرورهای مختلف به دیگران می‌فرستند و نوع رابطه‌ای که ازطریق مواردی مثل تابلوهای اعلانات (Signposts) با سایر بازیکن‌ها برقرار می‌کنند. دراین‌میان شاید نیازی به توضیح نباشد که بخش تک‌نفره‌ی بازی تفاوتی با قبل نخواهد داشت و مدیران نظارتی بر آن ندارند.

به‌این ترتیب مدیران در تمام نسخه‌های ماینکرفت ساخته‌ی موجانگ (به‌جز Minecraft Dungeons) برای ارائه‌ی محیطی هرچه سالم‌تر امکان قطع دسترسی دائم متخلفان را دارند و البته قطع دسترسی موقت هم برای بعضی تخلف‌ها در نظر گرفته شده است. موجانگ در پایان می‌گوید: «ما همواره قصد ارائه‌ی محیطی لذت‌بخش را برای مخاطبان خود داریم و بعد از این نیز به کار روی چنین مواردی ادامه می‌دهیم. همچنان به‌دنبال راه‌های جدیدتری برای هرچه ایمن‌تر کردن فضای ماینکرفت خواهیم بود و شما را هم در جریان آن‌ها قرار خواهیم داد. لطفاً همگی با هم مهربان‌تر باشیم!»

بزرگ‌ترین بسته الحاقی بازی ماینکرفت مدتی قبل با تم جنگ ستارگان (Star Wars) برای بازی معرفی شد؛ بسته‌ای عظیم که سه‌گانه‌ی اصلی جنگ ستارگان را درکنار سریال مندلورین (The Mandalorian) پوشش می‌دهد و شامل ۳۶ اسکین از شخصیت‌های محبوب این مجموعه درکنار المان‌های جذاب دیگری می‌شود.


منبع GamesRadar
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده