نویسنده: میلاد فاطمی
// شنبه, ۱ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۱۵

نرخ تازه‌سازی متغیر طی یک به‌روزرسانی به پلی استیشن 5 اضافه می‌شود

سونی به‌صورت رسمی تایید کرد که در آینده طی یک به‌روزرسانی تکنولوژی نرخ تازه‌سازی متغیر برای کاربران پلی استیشن 5 در دسترس قرار خواهد گرفت.

بالاخره دو روز پیش سونی به‌صورت سراسری عرضه کنسول نسل نهمی خود را آغاز کرد تا علاقه‌مندان در تمام نقاط جهان بتوانند آن را تجربه کنند. اگر زومجی را دنبال کرده باشید، احتمالا اطلاع دارید که پلی استیشن 5 تنها پس از گذشت چهار روز از زمان عرضه خود در کشور ژاپن توانست نزدیک‌به چهار برابر ایکس باکس‌های جدید فروش کند.

باوجود داشتن نکات مثبت فراوان، اما پلی استیشن 5 نسبت به کنسول ایکس باکس سری ایکس محدودیت‌هایی برای کاربران خود ایجاد کرده است. یکی از همین محدودیت‌ها عدم پشتیبانی از نرخ تازه‌سازی متغیر است؛ حال اما در جدیدترین اخبار بازی، به‌نظر می‌رسد کاربران این کنسول نباید زیاد نگران این موضوع باشند؛ چراکه سونی به‌صورت رسمی تایید کرد که در آینده طی یک به‌روز رسانی این مسئله برطرف خواهد شد.

«پس از انتشار به‌روزرسانی، کاربران پلی استیشن 5 می‌توانند روی تلویزیون‌‌های خود حین انجام بازی از ویژگی نرخ تازه‌سازی متغیر (VRR) بهره‌مند شوند.»

اگرچه تلویزیون‌های 4K با پشتیبانی از HDMI ۲.۱، جزو تلویزیون‌های رده‌بالا و برجسته بازار محسوب نمی‌شوند، اما قطعا با انتشار این به‌روزرسانی کاربران این نوع تلویزیون‌ها راضی و خوشحال خواهند شد.

حال باید منتظر ماند و دید چه زمانی عدم پشتیبانی از نرخ تازه‌سازی متغیر و همین‌طور مشکلات دیگری مثل عدم امکان استفاده از حافظه‌های SSD اکسترنال برای کنسول پلی استیشن 5 برطرف می‌شوند. لطفا شما هم نظرات و پیش‌بینی‌های خود در این زمینه را با ما نیز به اشتراک بگذارید.‌


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده