نویسنده: میلاد فاطمی
// چهار شنبه, ۲۸ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۰۳

پلی استیشن 5 در ژاپن بیش‌از چهار برابر ایکس باکس سری ایکس فروش داشته است

براساس گزارش تازه منتشر شده، کنسول پلی استیشن 5 با فروش ۱۱۸ هزار واحد در کشور ژاپن، تقریبا بیش‌از چهار برابر رقیب خود یعنی ایکس باکس سری ایکس فروش داشته است.

در جدیدترین اخبار بازی، آماری از عملکرد کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس و پلی استیشن 5 در کشور ژاپن منتشر شده است که نشان از پیشتازی PS5 دارد. ساعاتی پیش فامیتسو گزارشی را منتشر کرد مبنی بر اینکه که پلی استیشن 5 طی چهار روز اولش عرضه‌اش در ژاپن، فروشی معادل ۱۱۸ هزار واحد را تجربه کرده است. نکته مهم و البته تاحدودی قابل پیش‌بینی این است که ایکس‌ باکس‌های جدید در مجموع طی ۶ روز تنها یک پنجم پلی استیشن 5 یعنی حدود ۲۱ هزار واحد در ژاپن موفق به فروش شده‌‌اند. 

در بخشی از گزارش آمده است که تا این لحظه Spider-Man: Miles Morales با فروش ۱۸۶۴۰ نسخه و بازی Demon's Souls با فروش ۱۸۶۰۷ به‌ترتیب جایگاه‌‌های اول و دوم پرفروش‌ترین بازی‌های پلی استیشن 5 در این کشور به‌حساب می‌آیند. البته باید توجه داشته باشید باوجود عملکرد خوب و مثبت PS5 در ژاپن، اما نباید فراموش کرد که کنسول نسل هشتمی سونی یعنی پلی استیشن 4 در سال ۲۰۱۳ طی هفت روز ابتدایی توانست ۳۰۰ هزار واحد فروش کند. 

اگرچه فروش کنسول ایکس باکس سری ایکس و سری اس در ژاپن کمتر از رقیب خود بوده، اما طبق گفته فامیتسو موجودی این کنسول‌ها به اتمام رسیده و باعث شده خرده‌فروش‌ها با قرعه‌کشی کنسول‌ها را در اختیار افرادی که قصد خرید داشتند، قرار دهند.

حال باید منتظر ماند و دید پیروز این رقابت جذاب و تنگاتنگ با عرضه بازی‌های انحصاری کدام‌یک خواهند بود. لطفا شما هم نظرات و پیش‌ینی‌های خود را با ما نیز به اشتراک بگذارید.


منبع gamesradar
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده