نویسنده: حسین صدری
// شنبه, ۱ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۳۸

سونی راه ‌حلی برای رفع مشکل دانلود بازی‌ های پلی استیشن 5 ارائه داد

باگ دانلود نشدن بازی‌ها در پلی استیشن 5 که برای افراد زیادی مشکل‌ساز شده بود، با واکنش سونی مواجه شده و این شرکت راه حلی برای رفع این مشکل به اشتراک گذاشته است.

چند روزی است که سونی کنسول پلی استیشن 5 را به‌صورت جهانی راهی بازار کرده و افراد بسیاری رسما کنسول‌های خود را به نسخه‌ی نسل نهمی ارتقا داده‌اند. این دوره معمولا برای گیمرها هیجان زیادی را به همراه دارد و تکنولوژی‌های جدید، قابلیت‌های تازه و بازی‌های قدرتمندتر و جذاب‌تر از لحاظ بصری همه را به وجود می‌آورند. از طرفی عرضه‌ی کنسول‌های نسل بعدی هیچ‌وقت بدون ایراد نبوده و مشکلات فنی مختلف همواره کنسول‌های تازه‌نفس را تهدید کرده‌اند. هر دو کنسول نسل بعدی سهم خود را از این ایرادات و مشکلات دریافت کرده‌اند و کاربران زیادی از سرتاسر دنیا گزارشاتی مبنی بر ایرادات پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس خود ارائه کرده‌اند.

یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که در کنسول سونی گزارش شده، مربوط‌به باگی است که دانلود شما را کنسل می‌کند و اجازه نمی‌دهد هیچ‌یک از بازی‌های شما آپدیت دریافت کنند. برخی از کاربران حتی گزارش کرده‌اند که نمی‌توانند نسخه‌ی پلی استیشن 4 بازی خود را به نسخه‌ی پلی استیشن 5 ارتقا دهند و دانلود ارتقاهای این کنسول برایشان غیرممکن شده است. پس از بررسی این مشکلات، به‌نظر می‌رسد سونی راه‌حلی در این زمینه پیدا کرده است.

اکانت رسمی توییتر پلی استیشن برای کسانی‌که با چنین مشکلی روبه‌رو شده‌اند، یک دستورالعمل ساده را ارائه داده. شما ابتدا باید آخرین آپدیت فریمور کنسول خود را دانلود کنید و با بالا آوردن پلی استیشن 5 روی حالت Safe Mode اطلاعات دستگاه خود را بازیابی کنید. طبق گفته‌ی سونی این کار باید مشکل پیش آمده را حل کند. درحالی‌که مشخص نیست آیا ممکن است چنین راه‌حلی در ابعاد گسترده هم مناسب همه باشد یا نه، می‌دانیم وبسایت آی‌جی‌ان که از نخستین گزارش‌دهندگان این باگ پلی استیشن 5 بود، تایید کرده که اعضایی که در این وبسایت با این مسئله روبه‌رو شده بودند با این روش آن را برطرف کرده‌اند.

پلی استیشن 5

اگر شما هنوز هم با این مسئله روبه‌رو هستید، این روش را امتحان کنید. این کار به احتمال فراوان می‌تواند مشکل همه‌ی کاربران را حل کند.

«اگر شما هم از مشکل دانلود نشدن بازی‌ها رنج می‌برید و پیام‌هایی مبنی‌بر مشکل صف دانلود‌ها یا نمایش جزئیات را دریافت می‌کنید، لطفا نرم‌افزار سیستم خود را به آخرین نسخه آپدیت کنید و با قرار دادن پلی استیشن 5 در حالت سِیف مود، گزینه‌ی دوباره‌سازی دیتابیس را انتخاب کنید.»

در صورتی که به اطلاعات بیشتری در این زمینه نیاز دارید می‌توانید به این لینک مراجعه کنید و توضیحات رسمی بلاگ پلی استیشن را مطالعه کنید.

نظر شما درباره‌ی اتفاقات روزهای عرضه‌ی کنسول‌های نسل نهم چیست؟ آیا شما هم در هنگام استفاده از کنسول جدید خود مشکل خاصی را تجربه کرده‌اید؟ دیدگاه خود را با زومجی به اشتراک بگذارید.


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده