// جمعه, ۳۰ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۲۰

اشاره به دنباله‌ی بازی‌های Onimusha و Dragon’s Dogma در اطلاعات فاش شده اخیر کپکام

طبق اطلاعات درز پیدا کرده از شرکت کپکام، احتمالا قرار است دنباله‌هایی از بازی‌های Onimusha و Dragon’s Dogma و همچنین چند رزیدنت اویل متفاوت طی سال‌های آینده منتشر شوند.

شرکت Capcom در روزهای اخیر قربانی افشای اطلاعات عظیمی شده است. هکرهایی که پشت این حمله‌ی سایبری بوده‌اند، با افشای جزئیات زیادی از برنامه‌های اعلام‌نشده‌ی کپکام برای چند سال آینده، ضربه‌ی سختی به این شرکت بازی‌سازی ژاپنی وارد کرده‌اند. از درز تاریخ انتشار برنامه‌ریزی‌شده‌ی بازی Resident Evil Village گرفته تا Street Fighter 6 و همچنین قصد کپکام برای عرضه‌ی بازی‌های Monster Hunter Rise و Stories 2 برای پلتفرم پی سی.

این درز اطلاعات درواقع شامل جزئیاتی از برنامه‌ها‌ی کپکام برای عرضه بازی‌های چند سال آینده‌ی خود می‌شود که در آن می‌توان درکنار ذکر نام بازی‌های بزرگ و اعلام‌نشده‌ی آن‌ها، بازه‌ی زمانی سه‌ماهه مورد نظر کپکام برای انتشار آن بازی خاص را مشاهده کرد. از میان این بازی‌ها، Dragon’s Dogma 2 یکی از آن بازی‌های بزرگ و مهمی است که هیدئاکی ایتسونو از کپکام سال پیش راجع‌به آن صحبت کرده بود و به‌خاطر این افشا حالا می‌دانیم برای انتشار در سه‌ماهه دوم سال مالی ۲۰۲۲ برنامه‌ریزی شده است.

همچنین به‌نظر می‌رسد که چند بازی از مجموعه‌ی رزیدنت اویل قرار است در چند سال آینده منتشر شوند. یک بازی که احتمالا Resident Evil Outage نام دارد، برای عرضه در سه‌ماهه چهارم سال مالی ۲۰۲۱ و نسخه‌ی ریمیک Resident Evil 4 برای سه‌ماهه چهارم سال مالی ۲۰۲۲ برنامه‌ریزی شده است. علاوه‌بر این‌ها، یک بازی با نام Resident Evil Apocalypse در سه‌ماهه چهارم سال مالی ۲۰۲۳ و بازی دیگری که از آن با نام Resident Evil Hank یاد می‌شود در سه‌ماهه چهارم سال مالی ۲۰۲۴ احتمالا منتشر خواهند شد.

مبارزه با هیولا در مجموعه‌ی Dragon

دراین‌میان اما به‌نظر می‌رسد که کپکام قصد دارد نسخه‌های مختلفی از بازی Street Fighter 6 را در سال‌های پیش رو عرضه کند؛ گرچه طرفداران این مجموعه بازی مبارزه‌ای احتمالا به چنین رویه‌ای عادت دارند. در این درز اطلاعات فاش شده که نسخه‌ی پایه‌ی بازی استریت فایتر 6 برای انتشار در سه‌ماهه سوم سال مالی ۲۰۲۲ (که با شایعات اخیر دراین‌خصوص هم‌خوانی دارد)، نسخه‌ی Super Street Fighter 6 برای سه‌ماهه چهارم سال مالی ۲۰۲۳ و درنهایت، نسخه‌ی Ultra Street Fighter 6 برای سه‌ماهه چهارم سال مالی ۲۰۲۴ برنامه‌ریزی شده است.

علاوه‌براین، به بازی‌های مهم دیگری نیز در این افشای بزرگ اشاره شده است. برای مثال، در چندجا به بازی Monster Hunter اشاره شده است. به‌نظر می‌آید که انتشار نسخه‌ی نهایی (یا G) بازی Monster Hunter Rise برای سه‌ماهه چهارم سال مالی ۲۰۲۲ برنامه‌ریزی شده است. همچنین با فاصله‌ی کمی از نسخه‌ی نهایی Rise، دنباله‌ی اصلی مجموعه‌ی مانستر هانتر، یعنی Monster Hunter 6 احتمالا در سه‌ماهه دوم سال مالی ۲۰۲۳ منتشر خواهد شد.

بازی دیگری که توجه‌های بسیاری را به خود جلب کرده، دنباله‌ی مجموعه‌ی محبوب Onimusha است که طبق اطلاعات فاش شده در مراحل ساخت به سر می‌برد و احتمالا قرار است در سه‌ماهه چهارم سال مالی ۲۰۲۲ منتشر شود. پس از عرضه‌ی بازی Onimusha: Warlords Remastered در سال گذشته، شایعات و گمانه‌زنی‌هایی درخصوص احتمال ساخت دنباله‌ای برای این بازی قوت گرفته بود.

مبارزه‌ی شخصیت اصلی بازی Onimusha Warlods

به‌‌علاوه، به‌نظر می‌رسد که کپکام هم‌اکنون در حال کار روی باز‌سازی و احیای برخی بازی‌های کلاسیک و قدیمی خود است. یکی از این بازی‌ها، بازی آرکید Captain Commando است که دارای سبک Beat’em up سایداسکرول و در سال ۱۹۹۱ منتشر شده بود. نسخه‌ی جدید کاپیتان کماندو احتمالا برای عرضه در سه‌ماهه چهارم سال مالی ۲۰۲۳ برنامه‌ریزی شده است. این در حالی است که ریمیک بازی‌های کلاسیک Final Fight و Power Stone احتمالا به‌ترتیب در سه‌ماهه دوم و سوم سال مالی ۲۰۲۴ منتشر خواهند شد.

همان‌طور که تمام اطلاعات درز کرده‌ی این مدلی را نباید کاملا باور کرد، در این مورد هم بهتر است که این موارد فاش شده را نهایی و قطعی فرض نکنیم؛ حتی با وجود اینکه این سرقت اطلاعات بسیار سروصدا به‌پا کرده و موارد اشاره شده در آن بسیار پرجزئیات و مفصل به‌نظر می‌‌رسند. بااین‌حال، اگر فهرست انتشار باز‌های چند سال آینده‌ی شرکت کپکام به‌همین ترتیبی که فاش شده باشند، می‌توانیم امیدوار باشیم در سال‌های پیش رو بازی‌های بسیار جذابی از این بازی‌ساز بزرگ ژاپنی تجربه کنیم.

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی بازی‌های فاش شده و تاریخ انتشار احتمالی آن‌ها چیست؟ درمیان آن‌ها برای عرضه‌ی کدام بازی مشتاق‌تر هستید؟ لطفا نظرات خود را با ما به‌اشتراک بگذارید.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده