نویسنده: عارف حسین پور
// پنجشنبه, ۲۲ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۵۳

قابلیت بازی بین پلتفرمی هفته آینده به Minecraft Dungeons اضافه می‌شود

از اواسط هفته آینده بازیکن‌ها می‌توانند در بازی Minecraft Dungeons با دوستان خود، روی هر پلتفرمی که دارند، به‌طور مشترک به انجام بازی بپردازند.

بازی Minecraft Dungeons تفاوت‌های زیادی با نسخه اصلی ماینکرفت دارد و گیم‌پلی آن را باید با بازی‌های هک اند اسلش مثل Diablo مقایسه کنیم. این بازی چند ماه پیش منتشر شد و نمرات نسبتا خوبی هم از منتقدان گرفت، اما یک مشکلی که اکثر بازیکن‌ها به آن اشاره می‌کردند، عدم پشتیبانی Minecraft Dungeons از بازی بین پلتفرمی (Cross-Platform) بود. این مشکل هفته آینده برطرف می‌شود و از تاریخ ۲۷ آبان (۱۷ نوامبر) بازیکن‌ها می‌توانند با سایر دوستان خود که روی پلتفرم‌های دیگر Minecraft Dungeons را تجربه می‌کنند، به انجام این بازی بپردازند.

این خبر در حساب توییتر بازی منتشر شد. در این توییت آمده است: «هیروها! صدای ما را می‌شنوید؟ قابلیت بازی بین پلتفرمی از ۲۷ آبان برای نینتندو سوییچ، پلی استیشن 4، ویندوز و ایکس باکس وان ارائه می‌شود. با این قابلیت، شما می‌توانید روی هر پلتفرمی که بازی می‌کنید، به دوستان خود ملحق شوید.» تریلر کوتاهی نیز در همین توییت به اشتراک گذاشته شد که در ادامه آن را تماشا می‌کنید.

دانلود ویدیو از آپارات

Minecraft Dungeons یک بازی سیاهچال‌محور است که برخلاف ماینکرفت در آن شاهد ویژگی‌های جهان‌ باز (Open World)، ساخت‌وساز یا حفاری و کندن زمین نیستیم. بازیکن‌ها در این بازی وارد سیاهچال‌های تصادفی می‌شوند و باید با دشمنانی که آنها هم به‌صورت تصادفی سر راهشان قرار می‌گیرند مبارزه کنند و گنج‌ها و آیتم‌های بارزشی را به دست آورند. گیم‌پلی بازی نزدیک به بازی‌های هک اند اسلش شده و دوربین آن نیز به ایزومتریک تغییر کرده است. در بازی Minecraft Dungeons خبری از سیستم کلاس‌بندی نیست و بازیکن‌ها می‌توانند هر سلاح یا زره‌ای که پیدا می‌کنند را مورد استفاده قرار دهند. بازی یک حالت چهارنفره هم دارد که به‌صورت آفلاین یا آنلاین قابل انجام است.

اگرچه Minecraft Dungeons ویژگی‌هایی شبیه بازی‌های نقش‌آفرینی دارد، اما به هیچ‌وجه عمق گیم‌پلی این بازی‌ها را به نمایش نمی‌گذارد. اتفاقا یکی از انتقاداتی که به بازی می‌شود، همین گیم‌پلی ساده و سرراست آن است که نقش‌آفرینی‌بازها را ناامید می‌کند. البته همین سادگی باعث جذب بازیکن‌های جوان‌تر به این بازی شده است. تیم سازنده بازی هم در این مدت تلاش کرده‌اند تا با ارائه محتواهای اضافی مختلف، بازیکن‌ها را در Minecraft Dungeons سرگرم نگه دارند.

استودیوهای موجانگ (Mojang) و دابل ایلون (Double Eleven)، سازندگان بازی Minecraft Dungeons، با ارائه قابلیت بین پلتفرمی، یکی از درخواست‌های مهم هواداران را برآورده کرده‌اند. اما نکته مهمتر آن است که ایکس باکس گیم استودیوز (Xbox Game Studios) به عنوان ناشر این بازی، مشکلی با بین پلتفرمی شدن یکی از بازی‌های فرست-پارتی (First-Party) خود ندارد. این سیاست می‌تواند در آینده نیز در مورد سایر بازی‌های ساخته شده به‌وسیله استودیوهای مایکروسافت، اعمال شود. حتی شاید بتوانیم آن را چراغ سبزی از سوی مایکروسافت برای عرضه بازی‌های آینده بتسدا روی کنسول پلی استیشن 5 سونی قلمداد کنیم.

بازی Minecraft Dungeons در حال حاضر روی پی‌سی، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، نینتندو سوییچ و همچنین کنسول‌های نسل نهمی مایکروسافت یعنی ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس در دسترس است. همان‌طور که گفتیم از هفته آینده قابلیت بازی بین پلتفرمی نیز ارائه می‌شود، اما طرفداران این بازی فراموش نکنند که DLC سوم آن به اسم Howling Peaks ماه آینده عرضه خواهد شد و محتواهای جدیدی را به بازی اضافه می‌کند.


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده