نویسنده: میلاد فاطمی
// چهار شنبه, ۲۱ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۰

The Last of Us Part 2 و God of War احتمالا از ویژگی‌های کنترلر دوال سنس پشتیبانی می‌کنند

اگرچه هنوز تیم سازنده اشاره‌ای به این موضوع نکرده، اما به‌نظر می‌رسد دو بازی The Last of Us Part 2 و God of War از ویژگی‌های کنترلر دوال سنس پشتیبانی می‌کنند.

بازی‌های انحصاری کنسول‌های سونی را باید جزو ارکان‌های اصلی موفقیت و محبوبیت آن‌ها دانست. از این میان دو استودیوی ناتی داگ با انتشار آثاری چون مجموعه آنچارتد و The Last of Us و شرکت سانتامونیکا با خلق شخصیت جذاب کریتوس و بازی God of War گل سرسبد استودیوهای زیرمجموع سونی هستند.

اگر شما هم نسل هشتم کنسول‌های خانگی را با پلی استیشن 4 گذرانده باشید، احتمال بسیار زیاد دو بازی The Last of Us Part 2 و God of War را تجربه کرده‌اید؛ آثاری که هرکدام توانستند به موفقیت سونی و PS4 کمک شایانی کنند.

باتوجه به اینکه طی روزهای آینده بالاخره کنسول نسل نهم پلی استیشن 5 روانه بازار می‌شود، بسیاری منتظر تجربه این دو بازی با بهبودهای گرافیکی و فنی روی کنسول جدید خود هستند. حال با استناد به گزارش منتشر شده به‌نظر می‌رسد تغییرات نسخه PS5 این دو بازی تنها به کاهش مدت زمان لودینگ و بهبود نرخ فریم خلاصه نمی‌شود؛ چراکه در جدیدترین اخبار بازی، وبسایت گیمزرادار ساعاتی پیش اعلام کرد که پس از تجربه هر دو بازی روی پلی استیشن 5، متوجه پشتیانی آن‌ها از ویژگی‌های جدید و تأثیرگذار کنترلر دوال سنس شده است.

درمورد بازی The Last of Us Part 2 به‌نظر می‌رسد به‌عنوان مثال زمانیکه در حال استفاده از تیروکمان هستید، کاملا تاثیر تریگرهای تطبیقی کنترلر خود را حس خواهید کرد. این موضوع برای تکنولوژی بازخوردهای لمسی نیز صدق می‌کند و گیمر در طول بازی به‌خصوص زمان مبارزات آن را درک خواهد کرد.

این اتفاق دقیقا نیز برای بازی God of War افتاده و زمانیکه کریتوس سلاح خود را پرتاب می‌کند تاثیرات مشابه‌ای در تجربه کاربر ایجاد می‌شود. 

نکته قابل‌توجه اما ان است که تا این زمان هنوز تیم‌های سازنده به‌صورت رسمی بیانیه‌ای در این خصوص منتشر نکرده‌اند. حال باید منتظر ماند و دید طی روزهای آینده و پس از عرضه پلی استیشن 5، آیا در عمل ویژگی‌های دوال سنس می‌تواند تاثیرات زیادی در تجربه کاربر ایجاد کند یا خیر. لطفا شما هم نظرات و پیش‌بینی‌های خود را با ما نیز به اشتراک بگذارید.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده