نویسنده: مهدی اسدی
// سه شنبه, ۲۰ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۱۵

پلی استیشن 5 قابلیت ضبط ۶۰ دقیقه آخر گیم پلی بازی ها با کیفیت 4K را دارد

سونی نحوه عملکرد پلی استیشن 5 در ضبط ویدیو گیم‌پلی بازی‌ها را تشریح کرده که پیشرفت قابل‌توجه این بخش را در مقایسه با پلی استیشن 4 نشان می‌دهد.

پلی استیشن 5 از تاریخ ۱۲ نوامبر مصادف با ۲۲ آبان در نقاط مختلف جهان عرضه می‌شود و درحالی که تنها دو روز با فرارسیدن این تاریخ فاصله داریم، سونی همچنان به رونمایی از جزئیات جدید کنسول خود ادامه می‌دهد. اما جدیدترین مورد دراین‌میان به مطالب جدیدی که در خصوص قابلیت ضبط ویدیو گیم‌پلی بازی‌ها در بخش سؤالات پرتکرار وبلاگ پلی استیشن منتشر شده اختصاص دارد.یکی از ویژگی‌های کاربردی PS5 که ارتباط نزدیکی با عملکرد کلید «Create» روی کنترلر دوال سنس دارد.

این اطلاعات در مجموع بهبود عملکرد این بخش در مقایسه با چیزی که از کلید Share در PS4 به خاطر داریم را نشان می‌دهند. براین اساس، پلی استیشن 5 می‌تواند به‌صورت خودکار ۶۰ دقیقه پایانی گیم‌پلی بازی‌ها ثبت را کند. وقتی شما کلید «Create» روی کنترلر خود را فشار می‌دهید، می‌توانید با انتخاب گزینه «save recent gameplay» این قسمت را ذخیره کنید. ضمن اینکه شما می‌توانید این ۶۰ دقیقه را به‌طور کامل ذخیره کرده یا بخش مورد نظر خود را تا حداقل ۱۵ ثانیه ذخیره کنید.

نمایی از کنسول پلی استیشن 5 در حالت افقی

کیفیت تصاویر ثبت شده در حالت پیشفرض، روی رزولوشن 1080p و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه تنظیم شده است. اما شما می‌توانید به‌صورت دستی بخش مورد نظر خود را با کیفیت 4K نیز ضبط کنید. البته همان‌طور که گفته شد، برای این کار باید خودتان فرایند ضبط ویدیو را آغاز کنید. درواقع اگر قصد ضبط ویدیو با کیفیت بالاتر را دارید، باید از جلوتر برای این کار تصمیم گیری کرده باشید. در غیر این صورت دستگاه به‌صورت خودکار، یک ساعت پایانی گیم‌پلی بازی را با کیفیت Full HD ثبت می‌کند.

اگر کنسول شما به یک تلویزیون یا نمایشگر 4K متصل شده، باید با مراجعه به تنظیمات کنسول، به بخش Manual Recording Resolution مراجعه کرده و یکی از حالت‌های 1920*1080 و 3840*2160 را انتخاب کنید. این تنظیمات تا زمانی‌که به‌صورت دستی تغییر نکرده یا PS5 به یک نمایشگر دیگر متصل نشده، ثابت خواهند ماند.

کلید Create روی کنترلر دوال سنس

در پلی استیشن 5 می‌توانید به‌راحتی از صفحه نمایشگر اسکرین‌شات گرفته یا با فشردن کلید Create استریم زنده خود را شروع کنید. ویدیوها و اسکرین‌شات‌ها در بخش Media Gallery ذخیره می‌شوند. شما می‌توانید با مراجعه به این بخش، ویدیوها و تصاویر را ویرایش کرده و به اشتراک بگذارید. ضمن اینکه امکان انتقال آن‌ها به فلش مموری یا دستگاه‌های دیگر نیز وجود دارد. اسکرین‌شات‌ها با فرمت JPEG یا PNG ذخیره می‌شوند و امکان ثبت تصاویر با کیفیت 4K نیز وجود دارد.

تا زمانی‌که HDCP غیرفعال باشد، پلی استیشن 5 از دستگاه‌های ضبط مبتنی بر پورت اتصال HDMI نیز پشتیبانی می‌کند. متأسفانه امکان انتقال ویدیوها از PS4 به PS5 وجود ندارد.

در سایر اخبار مرتبط با کنسول پلی استیشن 5، انتشار اپلیکیشن Remote Play برای پلی استیشن 4 و تنظیمات ویژه PS5 برای تعیین درجه سختی بازی‌ها را داشتیم که می‌توانید با مراجعه به لینک‌های مربوطه درباره آن‌ها بیشتر بخوانید.

نظر شما کاربران زومجی دراین‌باره چیست؟ نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.  


منبع gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده