// دوشنبه, ۱۹ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۵۸

پلی استیشن 5 تنظیماتی برای تعیین سطح سختی بازی‌‌ها و موارد دیگر دارد

یکی از ویژگی‌های جالب کنسول پلی استیشن 5 که شاید کمتر از آن صحبت شده باشد این است که می‌توان برخی تنظیمات مشترک بازی‌ها را مانند سطح سختی آن‌ها، کنترل دوربین و زیرنویس را به‌صورت یکسان در منوهای کنسول تعیین کرد.

پلی استیشن 5 دارای ویژگی‌های جالبی است که در تودرتوی منو‌های تنظیمات این کنسول از دید عموم پنهان شده‌اند و می‌توانند تجربه‌ی بازی کردن بازی‌های مختلف را بهبود بخشند. حتی اگر هم نتوانند تحول عظیمی در بازی‌ها ایجاد کنند، حداقل باعث می‌شوند که تعیین برخی تنظیمات، مطابق سلیقه‌ی گیمرهای مختلف کمی راحت‌تر شود. یکی از این ویژگی‌ها این است که می‌توان یک قانون واحد را برای برخی تنظیمات همه‌ی بازی‌های پلی استیشن 5 در سطح سیستمی وضع کرد.

برای دستیابی به تنظیمات این ویژگی، کافی است به منوی Settings کنسول خود رفته و از آن‌جا گزینه‌ی Save Data and Game/App Settings را انتخاب کرده، سپس به منوی Game Presets وارد شوید. آن‌جا قادر خواهید بود که گزینه‌هایی را تغییر دهید و انتخاب موردنظر شما به‌صورت مشترک در تمام بازی‌های کنسول پلی استیشن 5 اعمال خواهد شد. در این منو می‌توانید سطح سختی دلخواه بازی‌های خود را مشخص کنید و فارغ از اینکه دوست دارید بازی‌ها را روی حالت فریم ریت بالاتر یا رزولوشن بیشتر بازی کنید، انتخاب شما در تمام بازی‌ها اعمال خواهد شد. در این بخش همچنین می‌توانید انتخاب کنید که کنترل دوربین در بازی‌هایتان به‌صورت وارونه عمل کند یا حتی زیرنویس در تمام بازی‌ها فعال یا غیرفعال شود.

می‌توان گفت که این ویژگی جدید شاید کمی ساده و پیش‌پا افتاده به‌نظر برسد، ولی درحقیقت می‌تواند از نظر یکپارچه کردن تجربه‌ی کاربر در بازی‌های مختلف، قابلیت هوشمندانه‌ای باشد. بسیاری از بازی‌های امروزی، این دست از تنظیمات اولیه‌ را از همان ابتدای شروع بازی برای انتخاب دراختیار بازیکن قرار می‌دهند، اما با گذشت هفته‌ها، ماه‌ها و سال‌ها و آمدن تعداد زیادی از بازی‌ها، وارد کردن دستی این تنظیمات در تک‌تک بازی‌های جدید می‌تواند برای برخی ملال‌آور شود.

ویژگی جدید Game Presets در پلی استیشن 5 / PlayStation 5

این نکته را هم باید درنظر داشته باشید که برای عمل کردن یکپارچه‌ی این ویژگی، باید همه‌ی بازی‌ها از آن پشتیبانی کنند. بااینکه استفاده‌ی همه‌ی بازی‌های پلی استیشن 5 از این قابلیت خبر خوبی خواهد بود، ولی هنوز مشخص نیست که آیا سونی توسعه‌دهندگان را مجبور به پشتیبانی از آن در بازی‌هایشان کرده است یا خیر. به همین خاطر، عملکرد این قابلیت ممکن است فعلا و در اوایل حیات پلی استیشن 5 به‌صورت موردی و در بازی‌های خاصی باشد؛ البته به ‌احتمال زیاد در آینده بازی‌های بسیار بیشتری از این ویژگی پشتیبانی می‌کنند.

نظر شما کاربران زومجی دراین‌خصوص چیست؟ لطفا نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.      


منبع gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده