// دوشنبه, ۱۹ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۱۵

اپلیکیشن Remote Play پلی استیشن 5 روی پلی استیشن 4 منتشر شد

سونی اپلیکیشن Remote Play جدیدی برای پلی استیشن 4 منتشر کرده که دارندگان پلی استیشن 5 ازطریق آن می‌توانند بازی‌های نسل بعدی خود را روی کنسول قدیمی‌تر خود تجربه کنند.

طبق جدیدترین اخبار بازی، سونی خیلی بی‌سرو‌صدا اپلیکیشن Remote Play کنسول نسل بعدی پلی استیشن 5 خود را برای پلی استیشن 4 منتشر کرده که دارندگان کنسول جدید با استفاده از آن می‌توانند بازی‌های نسل بعدی را روی کنسول قدیمی‌تر پلی استیشن 4 خود تجربه کنند. با این اپلیکیشن که امروز به‌صورت خودکار روی صفحه‌ی اصلی برخی کنسول‌های پلی استیشن 4 ظاهر شده است (مانند عکس زیر)، ظاهرا می‌توان به پلی استیشن 5 خود ازطریق کنسول نسل قبلی دسترسی داشت که موارد دسترسی آن شامل استریم بازی‌ها، برنامه‌ها و رابط کاربری کنسول نسل نهمی سونی می‌شود. همچنین کارکرد آن مورد آزمایش قرار گرفته، اما به‌نظر می‌رسد باتوجه‌به اینکه هنوز پلی استیشن 5 به‌صورت رسمی عرضه نشده، اپلیکیشن ریموت پلی آن هم فعلا کار نمی‌کند.

اپلیکیشن Remote Play پلی استیشن 5 روی پلی استیشن 4

نکته‌ی جالب این‌جا است که به‌لطف وجود چنین برنامه‌ای، احتمال دارد که بتوان بازی‌های پلی استیشن 5 را با کنترلر دوال‌شاک 4 تجربه کرد. این قابلیتی است که روی خود کنسول پلی استیشن 5 جواب نمی‌دهد. همچنین کاربران نمی‌توانند از کنترلر دوال‌سنس پلی استیشن 5 برای بازی روی پلی استیشن 4 استفاده کنند، گرچه احتمالا ازطریق اجرای اپلیکیشن ریموت پلی مخصوص پلی استیشن 4 روی کامپیوتر می‌توان از دوال‌سنس برای تجربه‌ی بازی‌های PS4 استفاده کرد.

یک راه دیگر هم این می‌تواند باشد که هنگام اجرای ریموت پلی PS4 روی پی سی، از داخل آن برنامه‌ی ریموت پلی PS5 را اجرا کرد. این نکته را هم درنظر داشته باشید این‌ها فقط گزینه‌هایی هستند که ممکن است صرفا برای انتخاب وجود داشته باشند و احتمالا افراد زیادی قرار نیست از چنین روش‌های پیچیده‌ای برای تجربه‌ی استفاده از دوال‌سنس استفاده کنند.

کنسول پلی استیشن 5 در ژاپن، آمریکا و چند کشور دیگر در ۱۲ نوامبر (۲۲ آبان) و دیگر نقاط جهان در ۱۹ نوامبر (۲۹ آبان) عرضه خواهد شد.

نظر شما کاربران زومجی دراین‌باره چیست؟ نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.        


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده