// شنبه, ۲۶ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۵۵

فیل اسپنسر: مایکروسافت احتیاجی به عرضه بازی های بتسدا روی پلتفرم‌های دیگر ندارد

فیل اسپنسر در حالی به عرضه نشدن بازی‌های بتسدا برای سایر پلتفرم‌ها اشاره کرده که در گذشته اعلام کرده بود خریداری شدن بتسدا به منظور محدود کردن بازیکن‌ها نیست.

پس از خریداری شدن بتسدا توسط مایکروسافت با مبلغ ۷.۵ میلیارد دلار، بحث و حدیث‌های زیادی حول بازی‌های بتسدا به‌وجود آمد. اینکه آیا بازی‌های آینده نظیر The Elder Scrolls VI برای پلتفرم پلی استیشن هم عرضه می‌شود یا اینکه تنها کاربران کامپیوتر و ایکس باکس به این بازی دسترسی خواهند داشت؟ 

در جریان مصاحبه فیل اسپنسر با کوتاکو، از او در مورد این موضوع پرسیده شد، مخصوصا اینکه آیا با دراختیار گرفته شدن بتسدا توسط مایکروسافت شاهد عرضه بازی‌های آینده روی پلتفرم‌هایی غیر از پلتفرم‌های مایکروسافت هستیم؟ اسپنسر به‌طور واضح در صحبت‌های خود به این مورد اشاره کرد که برای بازگشت هزینه خرید بتسدا، نیازی به عرضه بازی‌های بتسدا برای پلتفرم‌‌هایی غیر از پلتفرم‌های فعلی مایکروسافت نیست. 

وی دراین‌باره گفت «در جواب به سوالی که پرسیده‌اید و مدل فعلی، وقتی به اینکه بازیکنان به چه شکل و روی چه پلتفرم‌هایی بازی خواهند کرد، فکر می‌کنم، مواردی مثل ایکس باکس گیم پس، ایکس‌کلود و کنسول‌های‌مان را می‌بینم. ازاین‌رو نیازی نیست که بازی‌ها را روی پلتفرم‌هایی به جز آن‌هایی که پشتیبانی می‌کنیم، عرضه کنیم تا به نحوی این معامله به نتیجه برسد.»

این در حالی است که اسپنسر در گذشته اعلام کرده بود که نحوه عرضه بازی‌های آینده بتسدا، باتوجه‌به ساختار بازی تصمیم‌گیری می‌شود. ازاین‌رو به‌نظر می‌رسد صحبت‌های اسپنسر آن چیزی که کاربران انتظارش را داشتند، نیست. البته اشاره کنم که اسپنسر در ادامه صحبت‌های خود به اینکه می‌خواهند کاربران بیشتری بازی‌های بتسدا را تجربه کنند هم اشاره کرده است. وی در این‌باره گفته بود «این قرار داد بدین معنی نیست که بازی‌ها را از بازیکنان آن جدا کنیم. هیچ جای قرار داد ما به اینکه چگونه کاربران را از بازی‌ها جدا کنیم؟ اشاره نشده است. ما می‌خواهیم کاربران بیشتری بازی‌ها را تجربه کنند، نه اینکه تعداد کمتری مشغول تجربه بازی شوند.»

نظر شما کاربران زومجی دراین‌باره چیست؟ باید منتظر بمانیم و ببینیم که برای عرضه بازی‌های بزرگ بتسدا، مایکروسافت چه سیاستی را پیش خواهد گرفت. 


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده