// پنجشنبه, ۱۷ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۴۹

افزایش مشکلات در بخش چندنفره Avengers به خاطر تعداد کم بازیکنان روی کامپیوتر

بازی Marvel's Avengers استودیو کریستال داینامیکس و شرکت اسکوئر انیکس، موفقیت گسترده‌ای را تجربه نمی‌کند و تعداد بازیکنان همزمان آن روی کامپیوتر از ۱۰۰۰ نفر هم کمتر شده است.

گیمرها گزارش می‌دهند که بعضا برای ورود به یک مرحله‌ی چندنفره از بازی Avengers، باید بیشتر از ۳۰ دقیقه صبر کنند

مشکلات متعدد از همان روز عرضه و عقب افتادن مداوم زمان انتشار بسته‌های الحاقی معرفی‌شده کاری کردند که «اونجرز» هر روز بازیکنان بیشتری را از دست بدهد. البته که بازی از همان روز عرضه هم به رکورد فروش بازی‌های ابرقهرمانی خوبی مثل Marvel's Spider-Man اینسامنیاک گیمز نزدیک هم نشد، ولی حداقل سازندگان امیدوار بودند که بتواند بازیکنان خود را حفظ کند. بالاخره برای یک بازی GaaS، اصلی‌ترین هدف همان حفظ طولانی‌مدت بازیکنان و دعوت آن‌ها به خریدهای درون‌برنامه‌ای بیشتر است.

در همین سال گذشته بازی Anthem به‌عنوان یک بازی GaaS (بازی به‌عنوان سرویس آنلاین/Game as a Service) به بازار آمد و مدتی کوتاه پس از عرضه، با سرعت زیادی بازیکنان خود را از دست داد. بازی‌هایی همچون «اونجرز» و «انتم» به این دلیل آسیب گسترده‌ای از نداشتن بازیکن همزمان زیاد می‌بیبنند که عملا وقتی تعداد گیمرها کم می‌شود، تمام سیستم‌های مچ‌میکینگ آنلاین آن‌ها به زانو می‌افتند. زیرا بازیکنی وجود ندارد که بتوان او را به گروه‌های مختلف فرستاد و مراحل چندنفره را آغاز کرد. اکنون یافتن هم‌تیمی برای پشت سر گذاشتن مراحل مختلف بازی Marvel's Avengers سخت شده است و گاهی چندین و چند دقیقه زمان می‌برد.

کاپیتان آمریکا با لباس آبی و سپر خود در بازی اونجرز مارول و اسکوئر انیکس

حتی روی پلی استیشن 4 که عملا باتوجه‌به تعداد بازیکنان تبدیل به پلتفرم اصلی بازی Marvel's Avengers شده است، این محصول اسکوئر انیکس تقریبا هرگز موفق به تشکیل تیم‌های چهارنفره‌ی کامل برای مراحل مولتی‌پلیر نمی‌شود. حتی وقتی می‌خواهید روی PS4 فقط مهم‌ترین مراحل چندنفره‌ی روزانه را تجربه کنید، یا باید چند دقیقه صبر کنید، یا با کمتر از ۴ نفر وارد مرحله می‌شوید یا بعضا به‌جای گیمرهای واقعی، وادار به تکمیل تیم خود با هوش مصنوعی بازی هستید.

همین حقیقت که اسکوئر انیکس به انتشار آمارهای بی‌معنی مثل بیشتر از یک میلیون بار پرتاب شدن سپر کاپیتان آمریکا توسط بازیکنان می‌پردازد، به خوبی نشان می‌دهد که آمارهای اصلی بازی چه‌قدر بد به نظر می‌آیند. تازه مشکل اصلی این‌جا است که همچنان هیچ برنامه‌ی زمانی دقیقی راجع به تاریخ انتشار به‌روزرسانی‌های مهم و DLCهای بزرگ بازی در دسترس گیمرها قرار نگرفته‌اند. هیچ‌کس نمی‌داند که کریستال داینامیکس چه زمانی بازی خود را بهتر می‌کند و چه زمانی محتواهای آن را افزایش می‌دهد. آیا مراحل جدید مرتبط با کیت بیشاپ و هاوک آی این بازی را نجات می‌دهند؟

زومجی در بررسی بازی اونجرز به آن نمره‌ی ۶.۵ از ۱۰ را داد و با تاکید روی ایراداتی چون وجود لوت‌های پوچ و خسته‌کننده در گیم‌پلی آن، این‌گونه کیفیت ساخته‌ی کریستال داینامیکس را توصیف کرد:

بازی «اونجرز» اسکوئر انیکس که چند استودیو روی آن کار کرده‌اند، تا زمانی‌که می‌خواهد یک بازی ویدیویی اکشن-ادونچر داستانی باشد، جذاب به نظر می‌رسد. بازی بخش داستانی نه‌چندان بلند اما لایق تجربه‌ای را ارائه می‌دهد. ولی سازندگان با افزودن اِلِمان‌های آنلاین، سیستم لوت بسیار ناپخته و افزایش بی‌دلیل اندازه‌ی محیط‌ها نشان می‌دهند که بیشتر به‌دنبال ساخت یک سرویس سودآور در طولانی‌مدت بوده‌اند. Marvel's Avengers می‌خواهد شما بیشترین زمان ممکن را در آن صرف کنید و به همین خاطر توجه زیادی به کیفیت بسیاری از دقایق ندارد.


منبع Forbes
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده