نویسنده: میلاد فاطمی
// سه شنبه, ۱ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۲۲

مایکروسافت می‌خواهد حتما Game Pass را برای موبایل های اپل در دسترس قرار دهد

پس از درگیری‌های اپل و مایکروسافت درخصوص سیاست‌های سختگیرانه اپل، فیل اسپنسر، مدیر ایکس باکس، همچنان امیدوار است که سرویس ایکس باکس گیم پس برای کاربران اپل نیز در دسترس قرار گیرد.

در صنعت بازی‌های ویدیویی مدتی است که بحث سرویس‌های اشتراکی داغ شده است. قابلیتی که علاقه‌مندان می‌توانند با پرداخت حق اشتراک، به گنجینه‌ای از آثار منتشر شده دسترسی داشته باشند و با صرفه‌جویی در هزینه، بازی‌های بیشتری را تجربه کنند.

یکی از اولین شرکت‌هایی که به‌صورت جدی تصمیم گرفت این قابلیت را وارد صنعت بازی‌های ویدیویی کند، مایکروسافت است. سال ۲۰۱۷ ردموندی‌ها سرویس Xbox Game Pass را به‌صورت رسمی در دسترس کاربران خود قرار دادند. براساس آن، علاقه‌مندان می‌توانند تنها با پرداخت ماهانه ۹.۹۹ دلار به صدها بازی کنسول ایکس‌ باکس 360 و ایکس ‌باکس وان دسترسی داشته باشند.

اگر زومجی را دنبال کرده باشید، احتمالا اطلاع دارید که مایکروسافت به‌دلیل سیاست‌های سختگیرانه اپل تا این لحظه نتوانسته با آنها همکاری داشته و سرویس محبوب ایکس‌ باکس گیم‌ پس خود را برای کاربران اپل در دسترس قرار دهد. این درحالی است که کاربران سیستم عامل اندروید بدون هیچ مشکلی مدت‌ها است از این سرویس استفاده می‌کنند. 

حال اما در جدیدترین اخبار بازی، فیل اسپنسر، مدیرعامل ایکس‌ باکس، در مصاحبه اخیر خود در این مورد صحبت‌های جالبی کرد. به‌نظر می‌رسد تیم ایکس‌ باکس همچنان امید خود را از دست نداده است؛ چراکه او اعلام کرد «هدف ما این است که گیم‌پس را روی پلتفرم موبایل ازجمله گوشی‌های اپل نیز عرضه کنیم. ما همچنان مذاکرات خود را ادامه می‌دهیم و اطمینان دارم که درنهایت به راه‌حل مناسبی خواهیم رسید.»

حال باتوجه به اینکه روز گذشته در اقدامی غافل‌گیرکننده مایکروسافت اعلام کرد کل شرکت بتسدا و تمام بازی‌های آن را خریداری کرده است، قطعا در آینده بسیار نزدیک، آثار این استودیو روی سرویس ایکس‌ باکس گیم‌پس نیز قرار خواهد گرفت. حال با تمام این اوصاف باید دید مذاکرات این دو غول صنعت تکنولوژی به کجا ختم می‌شود و آیا اپل حاضر به عقب‌نشینی خواهد شد یا خیر؟ لطفا شما هم نظرات و پیش‌بینی‌های خود را با ما نیز به اشتراک بگذارید.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده