نویسنده: مهدی اسدی
// سه شنبه, ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۰۷

توضیحات سازندگان Ghost of Tsushima در مورد نگرانی‌هایی که از تیم غربی طراحان این بازی داشتند

برایان فلمینگ تهیه کننده بازی Ghost of Tsushima در مصاحبه جدید خود از نگرانی‌هایی که به‌دلیل ساخت این بازی به‌دست توسعه‌دهندگان غربی مطرح بوده و نقشی که شوهی یوشیدا در رفع این مشکل داشته، صحبت می‌کند.

قبل از عرضه بازی Ghost of Tsushima، صحبت‌های زیادی در خصوص مسئولیت استودیوی Sucker Punch برای طراحی دنیای این بازی مطرح شده بود.­ درواقع طرفداران و علاقه‌مندان به بازی‌های این سبک، نگران این بودند که آیا یک تیم متشکل از افراد غربی می‌توانند به نحو احسن داستان و فضای حاکم بر دنیای آن را پیاده‌سازی کنند یا خیر. حتی خود توسعه‌دهندگان ساکر پانچ نیز این چالش‌ها را در مسیر پیش روی خود تشخیص داده و به طرفداران اطمینان خاطر دادند که برای ارائه‌ی بهترین عملکرد ممکن، درکنار مطالعه مطالب تاریخی مفید، از توسعه‌دهندگان ژاپنی نیز در این زمینه کمک خواهند گرفت.

حالا برایان فلمینگ (Brian Fleming) تهیه کننده بازی Ghost of Tsushima در پنل اختصاصی این بازی در رویداد دیجیتالی PAX Online با خبرنگاران Twinfinite مصاحبه‌ی جدیدی را ترتیب داده که در جریان آن اظهار می‌کند:

«تیم سازندگان این بازی در ابتدا به قدری نگران عملی بودن ایده‌ی خود بودند که تنها ۶ یا ۷ نفر در این استودیو از این قضیه اطلاع داشتند.­ آن‌ها تصمیم گرفتند تا با مراجعه به شوهی یوشیدا این مسئله را با او مطرح کنند. یوشیدا کاملاً با این ایده موافق بوده و توسعه‌دهندگان ساکر پانچ را تشویق می‌کند تا حتماً این پروژه را ادامه دهند.»

محیط بازی Ghost of Tsushima

فلمینگ در ادامه‌ی صحبت‌های خود اذعان می‌کند که تصمیم ساکرپانچ برای آغاز این مسیر چالش برانگیز تنها با حمایت‌ها و پشتیبانی شوهی یوشیدا ممکن شده است:

«او به‌نوعی تمام نگرانی‌های ما را برطرف کرده و با حمایت‌های همه جانبه خود، کمک زیادی به عملی شدن این ایده کرد. همان‌طور که احتمالاً از او شناخت دارید، یوشیدا یکی از افراد بسیار باتجربه و با دانش تیم پلی‌استیشن است که تفکرات او می‌تواند در توسعه‌ی پروژه‌های مختلف بسیار مفید واقع شود.»

Yoshida به تیم توسعه‌دهندگان ساکر پانچ اعلام کرده «باوجود اینکه نمی‌توان مخاطبان این بازی را فریب داده و تولید آن به‌دست تیم سازندگان غربی این استودیو را پنهان کرد، تلاش می‌کنیم تا با استفاده از منابع داخلی و خارجی سونی از انجام کار به بهترین وجه ممکن اطمینان حاصل کنیم.»

به نظر می‌رسد که درنهایت نیز همین اتفاق رخ داده و Ghost of Tsushima به تأیید تحسین منتقدان، بازیکنان و سایر جامعه‌ی توسعه‌دهندگان ژاپنی هم رسید. این بازی در فاصله‌ی کمی از زمان انتشار، به یکی از بهترین و موفق‌ترین آی‌پی‌های فرست پارتی و انحصاری پلی‌استیشن تبدیل شد. اگر زومجی را دنبال کرده باشید، احتمالا در جریان هستید که این بازی تنها پس از گذشت سه روز از زمان عرضه خود توانست بیش از ۲.۴ میلیون نسخه فروش کند و در سه‌هفته متوالی در صدر فهرست پرفروش‌ترین بازی‌های کشور انگلستان قرار گیرد. این بازی تنها پس از گذشت سه ماه توانست لقب پرفروش‌ترین و موفق‌ترین بازی انحصاری کنسول پلی‌ استیشن 4 در ژاپن را به خود اختصاص دهد. لقبی که برای یک بازی غربی در بازار خاص ژاپن بسیار ارزشمند به شمار می‌رود.

دنیای بازی Ghost of Tsushima

زومجی نیز در نقد و بررسی خود از این بازی، امتیاز بسیار عالی ۹ را به این بازی اختصاص داده است. علی گودرزی در بخشی از مقاله خود می‌نویسد:

«گوست او سوشیما نه‌تنها رویای دیرینه‌ی سامورایی شدن در جهان بازی‌ها را برآورده می‌کند، بلکه به یکی از برترین آثار جهان‌باز نسل هشتم نیز تبدیل می‌شود. ساخته‌ی جدید استودیوی ساکرپانچ با روایت یک داستان حماسی و شورانگیز و طراحی یک دنیای فوق‌العاده پویا که در آن، فعالیت‌هایی پرتعداد، عمیق و متنوع جاخوش کرده‌اند، بازیکنان را در خودش حل می‌کند.»


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده