نویسنده: علی نوروزی
// یکشنبه, ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۰۱

The Last of Us Part 2 به سومین بازی پرفروش تاریخ سونی در آمریکا بدل شد

میزان فروش بالای بازی The Last of Us Part 2 از زمان عرضه باعث تبدیل آن به سومین بازی پُرفروش تاریخ سونی در ایالات متحده‌ی آمریکا شد.

با اینکه بازی The Last of Us Part 2 استودیوی ناتی داگ در ماه ژوئیه به قفسه‌ی فروشگاه‌ها راه پیدا کرد، اما در گزارش ماه جولای موسسه‌ی NPD معلوم شد که میزان فروش این دنباله‌ی پُرسروصدا از زمان عرضه باعث تبدیل آن به سومین بازی پُرفروش تاریخ سونی شده است. به بیان دیگر، تابه‌حال تنها میزان فروش بازی‌های Marvel’s Spider-Man و God of War در ایالات متحده‌ی آمریکا بیشتر از نسخه‌ی دوم بازی The Last of Us بوده است که زمان زیادی از انتشار آن‌ها می‌گذرد. در گزارش ماه ژوئیه‌ی موسسه‌ی NPD شاهد قرارگیری بازی The Last of Us Part II در صدر جدول فروش بودیم، اما این بازی در ماه جولای با سه پله سقوط در رده‌ی چهارم جای گرفته است.

بازی The Last of Us Part 2 درحال‌حاضر به سومین بازی پُرفروش سال ۲۰۲۰ ایالات متحده‌ی آمریکا بدل شده است و رتبه‌های اول و دوم نیز به بازی‌های Call of Duty: Modern Warfare و Animal Crossing: New Horizons اختصاص دارد. این بازی آخرالزمانی در خردادماه امسال منحصراً در دسترس کاربران کنسول پلی‌استیشن 4 قرار گرفت و با واکنش بسیار مثبت منتقدان مواجه شد. بازی The Last of Us Part II به‌واسطه‌ی موسیقی متن تکان‌دهنده‌ی گوستاوو سانتائولایا، فراهم‌شدن کم‌نظیر امکان تجربه‌ی بازی توسط افراد ناشنوا و نابینا، درهم‌تنیدگی تک‌تک اجزای بازی در مسیر روایت داستانی مثال‌زدنی و استفاده‌ی معنی‌دار از عناصری بحث‌برانگیز مانند خشونت واقع‌گرایانه توانست در بررسی زومجی نمره‌ی کامل را به‌دست بیاورد که خلاصه‌ای از آن به شرح زیر است:

تازه‌ترین ساخته‌ی ناتی داگ درحالی‌که گیمرهای پرشماری ساخت دنباله برای The Last of Us را اشتباه می‌دانستند، موفق به اثبات ضروری بودن خود می‌شود؛ تا حدی که اگر بازی اول با انجام صحیح کارهایی آشنا و بهره‌برداری عالی از کاراکترهایی منحصر‌به‌فرد به موفقیت رسید، نسخه دوم از جهات گوناگون حکم محصولی برخوردار از تازگی در جهان هنر هشتم را دارد. گیم‌پلی کم‌ایراد با مکانیزم‌های در هم تنیده درکنار محیط‌های غنی، گرافیک فنی قوی، موسیقی متن درگیرکننده و صداگذاری‌های پرجزئیات بازیکن را برای تقریبا ۲۷ ساعت به یک جهان پسا-آخرالزمانی جایگزین می‌برد. بازیکن آن‌جا تبدیل به اِلی می‌شود، قصه‌ای مملو از لحظات تلخ اما نه خالی از لحظات شیرین را تجربه می‌کند، به نتایج گوناگون می‌رسد، به اشتباه بودن آن نتایج پی می‌برد و فرصت به چالش کشیدن خود لابه‌لای روایتی حساب‌شده را به چنگ می‌آورد.

شما می‌توانید با مطالعه‌ی مقاله‌های «تحلیل داستان، کارگردانی و طراحی مراحل بازی The Last of Us Part II» و «مصاحبه‌ی نیل دراکمن و هلی گروس در مورد داستان دنباله‌ی The Last of Us» اطلاعات بیشتری از بازی به‌دست آورید و در صورت تمایل نظرات خود را درباره‌ی این خبر با وب‌سایت زومجی در میان بگذارید.


منبع PushSquare
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده