نویسنده: رضا اسکندری
// چهار شنبه, ۱ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۱۰

بازی The Last of Us Part 2 در میان پرفروش‌ترین بازی‌های انحصاری پلی استیشن 4 قرار گرفت

بنابر گزارش شرکت NPD بازی The Last of Us Part 2 که تنها حدود یک ماه از انتشار آن گذشته، در میان پرفروش‌ترین بازی‌های انحصاری کنسول پلی استیشن 4 قرار گرفته است.

در جدیدترین اخبار بازی و براساس اطلاعات منتشر شده توسط شرکت NPD بازی The Last of Us Part 2، محصول استودیوی Naughty Dog در صدر پرفروش‌ترین بازی‌های ماه ژوئیه قرار گرفت. این شرکت در یک گزارش جدا و با انتشار فهرستی از پرفروش‌ترین بازی‌های انحصاری کنسول پلی ‌استیشن 4 رونمایی کرد که بازی The Last of Us Part 2 پس از گذشت حدود یک ماه از انتشار آن در رتبه چهارم آن قرار گرفته است. این گزارش توسط مت پیکاتِیا، تحلیل‌گر این شرکت و براساس فروش نسخه‌های فیزیکی و دیجیتالی این بازی‌ها ارائه شده است. این فهرست شامل چند نکته است که هرکدام از آن‌ها تاثیر بسزایی بر رتبه‌بندی بازی‌های این فهرست داشته است؛ فروش بازی‌ها در قالب باندل‌های فیزیکی کنسول پلی‌استیشن 4 در این فهرست جایی ندارند، فروش بسته‌های الحاقی و پرداخت‌های درون برنامه‌ای بازی‌ها نیز بر میزان فروش بازی‌های این فهرست تاثیری نخواهند داشت.

شخصیت اسپایدر من در بازی Marvel’s Spider-Man

این موضوع به‌ این دلیل تاثیر بسزایی بر این فهرست دارد که بازی Uncharted 4: A Thief’s End که درحال‌حاضر پرفروش‌ترین بازی انحصاری کنسول پلی‌استیشن 4 به‌شمار می‌رود، از این فهرست حذف شده است. دلیل این موضوع این است که مقدار بسیار زیادی از فروش این بازی به‌همراه باندل فیزیکی کنسول پلی‌استیشن 4 بوده و به‌همین دلیل میزان فروش این بازی به‌تنهایی کمتر از سایر بازی‌های حاضر در این فهرست است (این بازی پس از بازی GTA V پرفروش‌ترین بازی کنسول پلی‌استیشن 4 قلمداد می‌شود).

این موضوع راه را برای بازی Marvel’s Spider-Man هموار کرده که در رتبه نخست پرفروش‌ترین بازی‌های انحصاری کنسول‌های نسل هشتم سونی قرار بگیرد؛ بازی‌ای که به‌تازگی یک دنباله فرعی به‌نام Marvel’s Spider-Man: Miles Morales برای آن معرفی شده است که به‌صورت انحصاری برای کنسول پلی ‌استیشن 5 منتشر خواهد شد. بازی Marvel’s Spider-Man علاوه‌بر اینکه یک بازی بسیار خوب و قوی به‌شمار می‌رود، در زمانی عرضه شد که دنیای سینمایی مارول در اوج خود قرار داشت و این موضوع تاثیر زیادی بر فروش بیشتر این بازی گذاشت.

پس از بازی Spider-Man، بازی God of War ساخته استودیوی سانتا مانیکا در رتبه دوم این فهرست قرار گرفته است؛ این بازی به‌احتمال فراوان مورد احترام‌ترین بازی این فهرست برای قرار گرفتن در رتبه نخست آن به‌شمار می‌رود. بازی Horizon Zero Dawn که به‌تازگی برای آن یک دنباله جدید معرفی شده است، رتبه سوم این فهرست را به‌خود اختصاص داده است. این بازی جدید‌ترین عنوان انحصاری کنسول پلی‌استیشن به‌شمار می‌رود و این موضوع باعث می‌شود که قرار گرفتن آن در این رتبه را بسیار ارزشمند جلوه دهد؛ بازی Horizon II: Forbidden West نیر با انتشار یک تریلر معرفی شد که به‌صورت انحصاری برای کنسول‌های نسل بعد سونی منتشر خواهد شد.

نمایی از کریتوس و آتریوس در بازی God of War

رتبه‌های چهارم و پنجم این فهرست به بازی‌هایی تعلق گرفته که زمان انتشار آن‌ها تنها پنج ماه با دیگری تفاوت دارد. بازی The Last of Us Part 2 که تنها حدود یک ماه از انتشار آن می‌گذرد در رتبه چهارم این فهرست قرار گرفته و با روند فروش فوق‌العاده خود به‌هیچ‌وجه دور از انتظار نخواهد بود که در پایان دوره کنسول‌های نسل هشتم، این بازی عنوان پرفروش‌ترین بازی انحصاری کنسول پلی‌استیشن 4 را به‌خود اختصاص دهد. درنهایت و در رتبه پنجم این فهرست بازی Final Fantasy VII: Remake به‌چشم می‌خورد که پس از عرضه موفقیت‌های زیادی کسب کرده و فروش بسیار خوبی داشته است. حضور این بازی در این فهرست دقیقا به‌اندازه حضور نسخه دوم بازی The Last of Us شگفت‌انگیز است.

حضور بازی Final Fantasy VII: Remake در این فهرست به‌دلیل مدت محدود فروش، تأخیر‌های زیاد و انتظار فراوان طرفدارن آن برای دسترسی به بازی بسیار جالب است. بااین‌حال این بازی حس خالص نوستالژی نسخه اصلی آن را که برای کنسول پلی‌استیشن 1 عرضه شد، به طرفداران خود هدیه داد. باتوجه‌به این موضوع که تنها چند ماه تا عرضه کنسول پلی‌استیشن 5 باقی مانده است باید صبر کنیم تا ببینیم در انتهای دوره کنسول‌های نسل هشتم این فهرست چه تغییراتی خواهد کرد. این فهرست مطمئنا تا آن زمان به‌همین شکل باقی نخواهد ماند، مخصوصا زمانی‌که بازی Ghost of Tsushima به‌تازگی به‌صورت انحصاری برای کنسول پلی‌استیشن 4 عرضه شده است.

نظر شما همراهان زومجی درباره این فهرست چیست؟ آیا بازی‌های The Last of Us Part 2 و Ghost of Tsushima می‌توانند به رتبه‌های نخست این فهرست دست پیدا کنند؟ نظر خودتان را با ما و سایر مخاطبان زومجی درمیان بگذارید.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده