نویسنده: علی گودرزی
// سه شنبه, ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۳۰

ماجراهای مرد عنکبوتی در Marvel's Avengers کاملا مستقل از دیگر قهرمانان بازی روایت می‌شود

طبق تایید سازندگان بازی Marvel's Avengers، قسمتی عظیم از ماجراهای بسته‌ی الحاقی مرد عنکبوتی کاملا مستقل از داستان سایر قهرمانان بازی روایت خواهد شد.

چندی پیش و پس از بحث‌ها و شایعاتی داغ که به حضور کاراکتر اسپایدرمن (Spider-Man) آن هم به‌شکل انحصاری در نسخه‌ی پلی استیشن 4 بازی Marvel's Avengers اشاره می‌کرد، سونی بالاخره این خبر را تایید کرد تا به بحث‌ها و حواشی بیشتری دامن زده شود! به‌هر حال مرد عنکبوتی شخصیتی است که پیر و جوان آن را می‌شناسند و یکی از ستون‌های اصلی فرهنگ عامه (پاپ‌کالچر) به‌حساب می‌آید و در انحصار گرفتن او شاید حرکتی نه‌چندان جالب باشد؛ مخصوصا که با انحصاری بودن سری اسپایدرمن شرکت اینسامنیاک، انحصاری شدن کاراکتر مرد عنکبوتی در بازی Marvel's Avengers کمی دور از ذهن بود.

به‌هر حال سونی این کار را انجام داد و بسته‌ی الحاقی مرد عنکبوتی، مدتی پس از عرضه‌ی رسمی بازی اونجرز، به‌صورت رایگان در دسترس خریداران نسخه‌ی پلی استیشن 4 اثر نام‌برده قرار خواهد گرفت.پس از رسمی شدن خبر حضور اسپایدی در بازی اونجرز، سوالات متنوعی پیرامون حضور این ابرقهرمان شدیدا محبوب، مطرح شد. سوالاتی پیرامون شباهت گیم‌پلی و مبارزات این کاراکتر به ساخته‌ی استودیوی اینسامنیاک و چگونگی اضافه شدن پیتر پارکر به ماجراجویی‌های تیم انتقام‌جویان و موارد بیشتر. حالا و در جریان آخرین اخبار بازی، ۲ تن از اعضای تیم تولید اثر به روشن کردن ابهامات داستان‌محور این بسته‌ی الحاقی، پرداخته‌اند.

Marvel

طی مصاحبه‌ی جدید طراح سیستم مبارزات بازی یعنی وینس ناپولی (Vince Napoli)، قسمتی عظیم از روایت ماجراهای DLC مرد عنکبوتی، کاملا مستقل از داستان‌ها و نبردهای انتقام‌جویان رقم می‌خورد. ناپولی و سایر خالقان بازی اونجرز، این بسته‌ی الحاقی را به «توت‌فرنگی روی کیک» تشبیه کرده‌اند و دوست دارند که مخاطبان هم چنین دیدگاهی را پیرامون محتوای مورد بحث، داشته باشند؛ یک اثر مستقل با داستان و المان‌های گیم‌پلی کاملا یکتا که تجربه‌ی Marvel's Avengers را تکمیل خواهد کرد.

طبق صحبت‌های ناپولی و شاون اسکایگ (Shaun Escayg) که کارگردان خلاق بازی است، حضور اسپایدرمن در این اثر در قامت شخصیتی که در انحصار دارندگان نسخه‌ی پلی استیشن 4 قرار می‌گیرد، نه تصمیم اسکوئرانیکس و نه تصمیم کریستال داینامیکز بوده است. اظهارات این ۲ تن از سازندگان بازی، خاطرنشان می‌کند که تصمیم نام‌برده، در پی توافقات مارول و سونی پیرامون حق استفاده از کاراکتر مرد عنکبوتی، اتخاذ شده و تیم تولید بازی کنترلی بر آن نداشته‌اند؛ حرکتی که در همان مراحل ابتدایی تولید بازی، مسیرش کاملا مشخص بوده است. بازی Marvel's Avengers ساخته‌ی جدید استودیو کریستال داینامیکز در تاریخ ۴ سپتامبر (۱۴ شهریور) راهی ایکس ‌باکس وان، پلی ‌استیشن 4 و پی سی خواهد شد. هنوز تاریخ نهایی عرضه‌ی بسته‌ی الحاقی کاراکتر مرد عنکبوتی مشخص نشده است.


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده