نویسنده: مهدی اسدی
// یکشنبه, ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۲۰

بازی‌های مایکروسافت شرایط رضایت‌بخشی را در استیم سپری می‌کنند

با حضور شماری از بازی‌های مایکروسافت در صدر فهرست پرفروش‌ترین بازی‌های پلتفرم استیم، اینطور به نظر می‌رسد که این شرکت در حال حاضر وضعیت خوبی را در این فروشگاه آنلاین تجربه می‌کند.

بازی Grounded از استودیوی آبسیدین (Obsidian) درحال حاضر پرفروش‌ترین بازی پلتفرم استیم است. شاید اگر به عبور تعداد کاربران این بازی از مرز یک میلیون نفر در عرض تنها ۴۸ ساعت از زمان انتشار بازی اشاره کنیم، این موفقیت چندان هم غیرمنتظره به نظر نخواهد رسید. اما این بازی تنها موردی نیست که از استودیوهای بازی‌سازی مایکروسافت در رده‌های بالای این جدول قرار گرفته است. Microsoft Flight Simulator که هنوز دو هفته‌ای تا زمان انتشار آن زمان باقی مانده نیز مورد دیگری است که در این فهرست دیده می‌شود.

اما وضعیت رضایت‌بخش بازی‌های استودیوهای بازی‌سازی ایکس‌باکس در استیم، تنها به این موارد خلاصه نمی‌شود. Halo: The Master Chief Collection بعد از انتشار بازی Halo 3 روی پلتفرم پی‌سی همچنان خود را در فهرست ۱۰ بازی پرفروش استیم می‌بیند. از سوی دیگر بازی فوق‌العاده زیبای Sea of Thieves از استودیوی Rare نیز فاصله چندانی با آن ندارد.

صفحه بازی های استودیوهای بازی سازی ایکس باکس در استیم

از طرفی، تعداد بازیکنان فعال در بازی‌های مایکروسافت روی عناوین حاضر در استیم نیز از شرایط بسیار خوبی برخوردار است. با حضور بازی‌هایی مانند Sea of Thieves، Grounded و Age of Empires 2: Definitive Edition در جمع ۱۰۰ بازی برتر از نظر تعداد بازیکنان فعال، این موضوع قابل مشاهده خواهد بود.

تفاوت فاحش وضعیت فعلی بازی‌های مایکروسافت از زمانی‌که این شرکت با تصمیم اشتباه خود، تنها فروشگاه Windows Store را به محل انحصاری عرضه بازی‌های پلتفرم پی‌سی خود تبدیل کرده بود، به وضوح قابل مشاهده است. بااین‌حال، عملکرد موفقیت آمیز بازی‌های این شرکت در استیم، با وجود سرویس‌های اشتراک محبوب آن‌ها از قبیل Xbox Game Pass فراتر از حد انتظار به نظر می‌رسد. Grounded در حال حاضر با قیمت ۳۳ دلار در فروشگاه استیم به فروش می‌رسد. این میزان برای Microsoft Flight simulator حدود ۸۰ دلار تعیین شده و این حالی است که با پرداخت هزینه ماهیانه ۱۰ دلار می‌توانید تمامی بازی‌های این شرکت را از روز نخست در ایکس‌باکس گیم پس تجربه کنید.

از برنامه‌های آینده‌ی حضور بازی‌های مایکروسافت در فروشگاه استیم، می‌توان به بازی مورد انتظار Halo Infinite اشاره کرد. از طرفی Halo 4 و Halo 3: ODST نیز به‌زودی برای مجموعه‌ی The Master Chief Collection منتشر می‌شوند. Microsoft Flight Simulator نیز جزء مواردی است که ظاهراً حضور بسیار موفقی را در استیم تجربه خواهد کرد.

تمامی این دستاوردها در راستای سیاست‌های تمرکز این شرکت روی بازی‌های تولیدی استودیوهای بازی‌سازی خود در مقایسه با نسل جدید کنسول‌های ایکس‌باکس محقق شده است. اگر در جریان مصاحبه‌های مسئولان بلند پایه این شرکت بوده باشید، حتماً مشاهده کرده‌اند که این شرکت علاقه‌ی چندانی به رقابت مستقیم ایکس‌باکس و پلی‌استیشن نداشته و بیشتر توجه خود را به سرویس‌های اشتراکی و ارائه‌ی خدمات گیمینگ خود به تمامی گروه‌های مخاطبان معطوف کرده است.


منبع eurogamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده