نویسنده: میلاد فاطمی
// شنبه, ۲۸ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۱

فیل اسپنسر: جنگ کنسولی را متوقف کنید و از بازی کردن لذت ببرید

فیل اسپنسر، مدیر بخش ایکس باکس، در مصاحبه اخیر خود روی مسئله لذت بردن از بازی‌های ساخته شده بدون توجه به کنسول و سیستم آن تاکید کرد.

ما تا امروز همواره شاهد رقابت بین دو یا چند برند و محصول خاص در یک صنعت به‌خصوص بوده‌ایم؛ این رقابت تا جایی پیش می‌رود که باعث ایجاد دودستگی بین مردم نیز می‌شود.

صنعت بازی‌های ویدیویی هم از این قاعده مستثنی نبوده و از دیرباز رقابت سرسختی بین قدرت‌‌های این حوزه وجود داشته است. اگر از گیمرهای قدیمی باشید، احتمالا سال‌های اولیه تولد این بخش جذاب سرگرمی را به یاد دارید که آن زمان نینتندو و سگا همواره در جنگ و رقابت سرسختی بودند و کمی جدیدتر سونی و نینتندو. رفته رفته با عرضه اولین کنسول مایکروسافت، عضو جدیدی وارد میدان شد و رقابت سنگین و تمام عیاری بین سونی، مایکروسافت و نینتندو شکل گرفت.

اگر زومجی و اخبار مربوط‌به کنسول‌های نسل نهم را دنبال کرده باشید، احتمالا در جریان هستید که کم‌کم زمان عرضه دو کنسول پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس فرا می‌رسد و از همین لحظه مقایسه این دو کنسول به اوج خود رسیده است.

پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس

حال اما در جدیدترین اخبار بازی، فیل اسپنسر، مدیر بخش ایکس باکس ، در مصاحبه اخیر خود ابراز امیدواری کرد که این جنگ روانی بین کنسول‌ها به پایان برسد. او اعتقاد دارد حمله و جنگ طرفداران یک شرکت نسبت به دیگری هیچ نتیجه مثبتی نخواهد داشت و مردم باید سعی کنند از بازی‌های ساخته شده صرف‌نظر از پلتفرم آن لذت ببرند.

«بعضی از شرکت‌ها شکست می‌خورند و بعضی نیز پیروز میدان می‌شوند، این یک قاعده و قانون برای رشد این صنعت است. ما باید تمام تلاش خودمان را بکنیم تا بازی‌های ویدیویی به‌عنوان یک صنعت پیشرفت کند و تولیدکنندگان و بازی‌سازان ریسک ساخت بازی‌های بزرگ را بپذیرند. وقتی یک بازی بی‌نقص و باکیفیتی روانه بازار می‌شود، ما باید آن را تحسین کنیم، چه روی پی سی عرضه شود، چه پلی استیشن یا نینتندو سوییچ

«ما باید تمرکز اصلی خود را روی صنعتی که دوستش داریم معطوف کنیم تا به مسیر رشد خود ادامه دهد. وظیفه ما این است که آن را از مسائل و مشکلاتی که در این مسیر وجود دارد، دور نگه‌داریم. اگر قرار است انرژی صرف کنیم، بهتر است روی این موارد باشد نه گفتن مسائلی ازقبیل این دستگاه من از کنسول تو قوی‌تر است.»

لطفا شما هم نظرات خود درخصوص صحبت‌های فیل اسپنسر با ما نیز به اشتراک بگذارید.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده