نویسنده: عارف حسین پور
// دوشنبه, ۳۰ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۰۰

آنریل انجین 5 حجم بازی ‌های نسل بعدی را بسیار بالا می‌برد

یک بازیساز اعلام کرد که حجم فایل بازی‌های پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس که با آنریل انجین 5 ساخته می‌شوند، خیلی بیشتر از بازی‌های فعلی خواهد بود.

طی سال‌های اخیر حجم فایل‌های بازی تا حد زیادی افزایش پیدا کرده است. اکنون خیلی از بازی‌های بزرگ، حجمی بالاتر از ۱۰۰ گیگابایت دارند. برای مثال اگر بخواهید بازی Call of Duty Modern Warfare را با تمام بسته‌های الحاقی و همچنین اسپین-آف بتل رویالش یعنی Warzone تهیه کنید، به بیش از ۲۰۰ گیگابایت فضای خالی نیاز خواهید داشت که این موضوع داد بازیکن‌ها را درآورده است؛ مخصوصا آنهایی که با مشکل کمبود فضای ذخیره‌سازی و سرعت پایین اینترنت مواجه هستند.

مشکل افزایش حجم بازی‌ها در آینده پررنگ‌تر هم خواهد شد. موتور گرافیکی آنریل 5 که چندی پیش شاهد نمایش یک دموی فنی زیبا از آن بودیم، اگرچه باعث می‌شود بازی‌ها با جزییات بیشتر و با کیفیت بهتری اجرا شوند، اما بر اساس گزارش‌‌ها و اخبار شنیده شده، حجم فایل‌های بازی را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد.

کنسول های نسل نهمی پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس

رایان شاه، مدیر عامل و برنامه‌نویس ارشد کمپانی Kitatus and Friends در مصاحبه‌ای که اخیرا با وبسایت Wccftech انجام داد، در همین باره صحبت کرد. او پس از تعریف و تمجید‌هایی که از قدرت موتور گرافیکی جدید کمپانی اپیک گیمز انجام داد، به مشکل افزایش حجم بازی‌ها اشاره کرد و گفت:

«این موتور بسیار شگفت‌انگیز است. مخصوصا بعد از دیدن فناوری Nanite باید فک‌ام را با ملاقه از روی زمین جمع می‌کردم! آنریل انجین 5 بسیاری از مشکلات مربوط به بخش ایجاد اَسِت‌ها را برطرف می‌کند، اما به‌طور همزمان، نگرانی‌هایی را نیز به‌وجود میاورد. برای مثال اگر به بازی Call of Duty Warzone نگاه کنیم، بسیاری از بازیکن‌ها به خاطر حجم فایل‌های این بازی، اکتیویژن را سرزنش می‌کنند. من فکر می‌کنم، با توجه به تکنولوژی‌هایی که در موتور آنریل 5 به‌کار گرفته شده و به ما اجازه می‌دهد که از مِش‌های منبع اصلی، تکسچرهای منبع و چیزهایی از این قبیل استفاده کنیم، حجم فایل بازی‌های به شکل فزاینده‌ای بالا می‌رود که این موضوع چالش‌برانگیز خواهد بود.

این یک نمایش جذاب بود. اما چیزی که بیشتر از همه من را هیجان‌زده کرد، این بود که تعداد زیادی از قابلیت‌های معرفی شده، به شکلی در موتور آنریل 4 هم وجود دارند. برای مثال سیستم ذرات، همان حالا هم به شکل ابتدایی‌تری در دسترس است. این موضوع برای ما بازیسازها بسیار جالب است، چون باعث می‌شود وقتی موتور آنریل 5 عرضه شد، بتوانیم هر چیزی را که اکنون ساخته‌ایم، بدون آنکه نیاز به بازسازی یا اعمال تنظیمات خاص برای پورت کردن داشته باشد، روی موتور جدید منتقل کنیم. امیدوارم این ویژگی کاملا یکپارچه باشد تا بتوانیم از تمام پتانسیل‌های آن بهره ببریم.»

اگر اخبار بازی را دنبال کرده باشید حتما می‌دانید که کنسول‌های نسل بعدی از حافظه‌های SSD برای ذخیره‌سازی بازی‌ها استفاده می‌کنند. کنسول پلی استیشن 5 فضای ذخیره‌سازی معادل ۸۲۵ گیگابایت و ایکس باکس سری ایکس فضایی برابر با ۱ ترابایت را در اختیار گیمرها قرار می‌دهند. با این حساب فکر می‌کنید چه تعداد بازی AAA نسل بعدی که با آنریل انجین 5 ساخته شده‌اند را بتوانیم روی هر کدام از این دو کنسول نصب کنیم؟ امیدواریم کمپانی اپیک تا قبل از عرضه نهایی موتور آنریل 5 فکری به حال این موضوع هم بکند؛ چون کمبود فضای ذخیره‌سازی تنها بخشی از مشکل است. بخش دیگر مربوط به دشواری دانلود بازی‌های حجیم می‌شود، چون مطمئنا همه گیمرها به اینترنت خوب و پرسرعت دسترسی ندارند.


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده