نویسنده: مهدی اسدی
// چهار شنبه, ۲۵ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۱

سیستم نورپردازی Unreal Engine 5 نرخ ۶۰ فریم برثانیه را برای کنسول‌های نسل بعد هدف می‌گیرد

نیک پنواردن معاون دپارتمان مهندسی اپیک گیمز اظهار داشته که توسعه‌دهندگان این شرکت به‌دنبال دستیابی به نرخ فریم 60FPS در عملکرد فناوری نورپردازی موتور آنریل انجین 5 یعنی Lumen هستند.

وقتی اپیک گیمز (Epic Games) و سونی با همکاری یکدیگر به نمایش قابلیت‌های موتور گرافیکی Unreal Engine 5 روی سخت‌افزاری پلی ‌استیشن 5 پرداختند، اخبار و اظهارات متعددی در این رابطه منتشر شد. این موضوع در درجه اول یک دید اولیه‌ نسبت به سطحی از گرافیک بازی‌هایی بود که باید از نسل جدید کنسول‌ها انتظار داشته باشیم. حالا مدتی است که اطلاعات یا تصاویر خاصی از قابلیت‌های عملی آنریل انجین 5 منتشر نشده اما به نظر می‌رسد توسعه‌دهندگان، اهداف بلندپروازانه‌ای را در بحث نرخ فریم تصاویر برای آن در نظر گرفته‌اند.

نیک پنواردن (Nick Penwarden) معاون دپارتمان مهندسی استودیوی اپیک گیمز در بخشی از اظهارات خود در برنامه Unreal Fest Online توضیحات بیشتری را در خصوص تکنولوژی نورپردازی موتور آنریل انجین 5 که توسط سازندگان آن با نام «Lumens» معرفی شده، ارائه کرده است. وی توضیح می‌دهد که تیم توسعه‌دهندگان موتور گرافیکی اپیک، به‌دنبال ارتقاء قابلیت‌های اختصاصی آن بوده و یکی از اهداف بزرگی که برای آن متصور می‌شود، دستیابی به نرخ فریم 60FPS در نسل جدید کنسول‌های بازی است. در حال حاضر، این میزان به ۳۰ فریم بر ثانیه محدود می‌شود.

نمایی از دموی موتور گرافیکی آنریل انجین 5

«Lumen یکی از تکنولوژی‌های آینده‌دار و جاه‌طلبانه‌ی به کار گرفته شده در موتور گرافیکی آنریل انجین است که درحال حاضر عملکرد آن به ۳۰ فریم بر ثانیه می‌رسد. تیم فنی توسعه‌دهندگان این تکنولوژی درحال ارتقاء و افزایش ظرفیت آن تا سطح ۶۰ هرتز برای آغاز به کار روی پلتفرم‌های نسل جدید است. ضمن اینکه باوجود عملکرد عالی Lumen در پردازش بازتاب نور از سطوح سخت، فعلاً از بازتاب کامل پرتوهای نور از سطوح صاف و صیقلی پشتیبانی نمی‌کند. لذا ما همچنان مشغول کار روی جزئیات نحوه‌ی نمایش ردیابی مسیر نور و همچنین دستیابی نتایج بهتر در تنظیمات معماری سیستم هستیم. در آخر نیز سعی داریم تا آزادی عمل کاربران در انتخاب میان کیفیت بهتر یا عملکرد بالاتر را بهبود بخشیده و به اهداف از پیش تعیین شده‌ی خود دست پیدا کنیم.»

«به‌طور خلاصه باید گفت که Lumen درحال آماده‌سازی برای نسل جدید کنسول‌های بازی بوده و آینده‌ی بسیار خوبی برای آن پیش‌بینی می‌شود. ضمناً همان‌طور که در دموی نمایش داده شده مشاهده کردید، این سیستم در بحث نورپردازی پویا در وضعیت بسیار خوبی قرار داشته و عملکرد شگفت‌انگیزی را به نمایش می‌گذارد. در کل ما برای مشاهده‌ی دستاوردهایی که بازی‌سازان و تولیدکنندگان محتوا با استفاده از قابلیت‌های Nanite و Lumen ارائه خواهند کرد، بسیار هیجان زده هستیم.»

کیفیت نورپردازی با بهره گیری از تکنولوژی لومن در موتور گرافیکی آنریل انجین 5

توسعه‌دهندگان موتور بازی‌سازی آنریل انجین 5 در گذشته نیز اظهارات جاه‌طلبانه‌ای را در خصوص آن مطرح کرده و در جایی گفته بودند که به‌دنبال دستیابی به بالاترین سطح ممکن از واقع‌گرایی هستند. در لینک مطلب مقابل، می‌توانید جزئیات بیشتری را در این خصوص مطالعه کنید.

همواره یکی از هیجان‌انگیزترین جنبه‌های نسل جدید بازی‌های ویدیویی، تکنولوژی‌های نوآورانه‌ای است که همراه آن‌ها ارائه می‌شوند. باید دید که آنریل انجین 5 چطور می‌تواند در رقم زدن آینده‌ی صنعت بازی‌سازی مؤثر واقع شود.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده