اطلاعاتی از درجه سختی و طراحی مراحل Crash Bandicoot 4: It's About Time منتشر شد
چندی پیش بازی Crash Bandicoot 4: It's About Time معرفی و اعلام شد که در تاریخ ۱۱ مهر ماه (دو اکتبر) با قیمت ۶۰ دلار برای پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان عرضه میشود. یکی از مواردی که در نمایش بازی هم نظر کاربران را به خود جلب کرد، طراحی متفاوت کرش و سایر شخصیتهای بازی درکنار محیطهای Crash Bandicoot 4: It's About Time بود.
در این نسخه شاهد جهانی رنگیتر نسبتبه گذشته هستیم. همچنین از نظر داستانی هم بازی Crash Bandicoot 4: It's About Time دنبالهی سهگانه Crash Bandicoot است که توسط ناتی داگ توسعه داده شده بود. باتوجهبه جدیدترین اخبار بازی، سایت IGN بهتازگی مصاحبهای را با لو استادرت، تهیه کننده طراحی Crash Bandicoot 4: It's About Time، انجام داده و در جریان آن اطلاعاتی از جهان بازی و مکانیسمهای گیمپلی منتشر شده است.
لو استاردرت در ارتباط با نام بازی و اینکه کرش بندیکوت 4، دنبالهای برای سهگانه کرش بندیکوت به حساب میآید، اعلام کرده که کرش بندیکوت 4 دقیقا از جایی شروع میشود که نئو کورتکس، ان تروفی و یوکا یوکا در زمان و فضا گرفتار میشوند. همچنین گیمپلی بازی تغییرات گستردهای نسبتبه قدیم داشته است، اما تیم سازنده بارها سهگانه اصلی را مورد بررسی قرار دادهاند تا موارد خاص آن را در این نسخه قرار دهند. یکی از این موارد، تغییر زاویه دوربین است که در بعضی از صحنهها، دوربین نقش تعقیب کننده بازیکن را دارد و در بعضی از قسمتها هم تغییر زاویه دوربین یک بازی ساید اسکرولینگ را به بازیکن نشان میدهد.
Toys for Bob در تلاش است در کرش بندیکوت 4 درجه سختی بازی را با ساختاری جدید در اختیار کاربران قرار دهد
ازاینرو استودیو Toys for Bob، سازنده کرش بندیکوت 4، گیمپلی بازی را از ابتدا طراحی کرده است تا حسوحال متفاوتی را ارائه دهد، اما جدا از استفاده از دوربین مشابه، استادرت اعلام کرده که میخواهند «دنبالهای را بسازند که کاربران هیچوقت به آن دسترسی نداشتهاند.» همچنین ویژگیهای ذکر شده در گیمپلی نسخههای قدیمی، اینبار با ظاهری مدرن ساخته شدهاند. در قدیم، کرش تنها میتوانست بپرد، بدود، بچرخد و روی زمین سُر بخورد، ولی اینبار Crash Bandicoot 4: It's About Time چالشهای جدیدی را به همراه خواهد داشت.
دراینجا کرش میتواند کارهای مختلفی مثل دویدن روی دیوار و تاب خوردن از طناب را هم انجام دهد. تیم سازنده بهواسطهی این حرکات جدید مراحل را متفاوتتر طراحی کرده تا بازیکنان برای رسیدن به محیطهای جدید و پیدا کردن آیتمهای مخفی، چالشهای جدیدی را کسب کنند. همچنین این چالشها جدا از آیتمهای مخفی، شامل پیدا کردن تمامی جعبهها، صندوقها و تمامی محتویات دیگری است که استودیو Toys for Bob در بازی خود قرار داده است.
با نگه داشتن ساختار قدیمی گیمپلی و زاویه دوربین در بازی، ما میخواستیم تا کرش بندیکوت 4 از نظر بصری دیدگاه جدیدی برای ارائه داشته باشد
استودیو Toys for Bob بهدفعات مختلفی اعلام کرده که Crash Bandicoot 4: It's About Time یک دنباله واقعی و وفادار به سهگانه اصلی است، اما موردی که در تریلر رونمایی از بازی مشاهده کردیم، این بود که کرش بندیکوت 4 از نظر بصری تجربهی جدیدی را ارائه خواهد داد. محیطها ظاهر رنگارنگ و کارتونی شکلی پیدا کردهاند؛ موردیکه استودیو سازنده در بازی Sypro: Reignited Trilogy آن را پیادهسازی کرده بود. لو استادرت در بخشی از مصاحبه خود در مورد طراحی محیطهای بازی، اعلام کرده با وجود نگه داشتن ساختار قدیمی گیمپلی و زاویه دوربین در بازی، ما میخواستیم تا بازی از نظر بصری جلوههای جدیدی داشته باشد.
ازاینرو شاهد محیطهایی با چشمانداز و مقیاسی وسیعتر نسبتبه گذشته هستیم. استفاده از این روش گرافیکی، یک روند سرگرمکننده بینظیری را به بازی تزریق میکند و باعث خلق جهانی میشود که بازیکنان با لذت در آن به گشتوگذار بپردازند. استودیو Toys for Bob در ریمستر کردن بازی Crash Bandicoot N. Sane Trilogy با استودیو ویکاریوس ویژنز همکاری داشته است. Toys for Bob ترجیح داده بهجای استفاده از المانهای به کار گرفته شده در N. Sane Trilogy، گیمپلی بازی را از ابتدا توسعه دهد و دراینمیان تجربهی کار کردن روی Crash Bandicoot N. Sane Trilogy و Crash Team Racing به کمک آنها آمده است.
لو استادرت اعلام کرده که کار کردن روی این پروژهها سبب شد تا متوجه شویم که چه موارد پایهای مراحل کرش را به چیزی که کاربران آن را میشناسند، تبدیل کرده است. این موراد شامل نقش دشمنان در سرعت بازی و تعداد آنها در هر مرحله میشود. یکی از موارد مهم در نسخههای پیشین، درجه سختی مراحل بازی بود که حسابی بازیکن را به چالش میکشیدند. Toys for Bob در تلاش است در کرش بندیکوت 4 درجه سختی بازی را با ساختاری جدید در اختیار کاربران قرار دهد.
لو استادرت در ارتباط با درجه سختی بازی اعلام کرده که استودیو Toys for Bob قصد دارد با ارائه حالتها، چالشها و موارد دیگر، چالش بازی را بیشتر کند و یک بازی چالشبرانگیزتر نسبتبه نسخههای قدیمی را در اختیار کاربران قرار دهد. در آینده اطلاعات بیشتری هم حول موارد جدید و چالشی بازی منتشر میشود که قرار است درد و رنج را به ارمغان بیاورد. در گذشته اعلام شده بود که در جریان داستان کرش باید چهار ماسک کوانتومی را پیدا و آنها را فعال کند.
حال اطلاعات جدیدی از این ماسکها منتشر شده است. اولین ماسک Kipuna-Wa نام دارد و به شما اجازه میدهد تا زمان را دستکاری کنید. دومین ماسک هم Eka-Eka نام دارد و ازطریق آن میتوانید جاذبه را کنترل کنید. این ماسکها در گوشهی مشخصی از مراحل بازی قرار گرفته که بازیکنان باید آنها را فعال کنند. نکتهی جالب دیگر در مورد گیمپلی، این است که Crash Bandicoot 4: It's About Time دارای دو حالت «رترو» و «مدرن» است که در هر کدام از آنها نحوه عملکرد تعداد جانهای بازیکن و میوههای Wumpa متفاوت است. در هر دو حالت، بازیکنان از Wumpa میتوانند بهعنوان پول داخل بازی استفاده کنند، اما در حالت رترو، با جمعآوری ۱۰۰ عدد از میوه Wumpa میتوانید جان اضافهتر دریافت کنید.
همچنین در حالت مدرن، بازیکنان میتوانند چکپوینتهای مختلفی را در بازی آزاد کنند که در صورت مردن، از چکپوینت مورد نظر بازی را آغاز خواهند کرد. بااینحال باید منتظر بمانیم و ببینیم که بازی Crash Bandicoot 4: It's About Time چه موارد دیگری را در خود جای داده است. نظر شما کاربران زومجی دراینباره چیست؟ در زیر هم میتوانید ویدیو مربوطبه توضیحات گیمپلی کرش بندیکوت 4 را تماشا کنید.