// پنجشنبه, ۵ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۵۹

Crash Bandicoot 4: It’s About Time؛ بازگشت کرش دوست داشتنی

پس از گذشت یک دهه از آخرین بازی عرضه شده در مجموعه کرش بندیکوت، کرش دوست داشتنی با Crash Bandicoot 4: It's All About Time به سراغ بازیکنان آمده است.

۲۲ سال از عرضه بازی Crash Bandicoot: Warped، سومین نسخه از سه‌گانه کرش بندیکوت و ۱۰ سال از عرضه آخرین نسخه سری Crash Bandicoot می‌گذرد. مدتی پیش بازی Crash Bandicoot 4: It’s About Time معرفی شد و کاربران قدیمی، بعد از گذشت تقریبا یک دهه می‌توانند جدیدترین نسخه از این سری را تجربه کنند.

بازی Crash Bandicoot 4: It’s About Time توسط استودیو Toys for Bob در دست توسعه است. آن‌‌ها در گذشته ریمستر دو بازی Crash Bandicoot N. Sane Trilogy و Spyro Reignited Trilogy را توسعه داده‌اند (البته در ریمستر سه‌گانه کرش، صرفا همکاری داشته‌اند). حال پس از ریمستر کردن دو بازی قدیمی، تصمیم گرفته‌اند تا یک بازی کاملا جدید در مجموعه کرش بندیکوت را توسعه دهند.

ظاهر کرش در بازی Crash Bandicoot 4

داستان بازی بلافاصله پس از وقایع Crash Bandicoot: Warped آغاز می‌شود؛ جایی‌که قهرمانان داستان نئو کرتکس، دکتر ان تروپی و یوکا یوکا را به نقطه دوری از سرزمین تبعید کردند. حال در نسخه چهارم، آنتاگونیست‌های بازی یک بار دیگر در قالب تهدیدی جدی خود را نشان خواهند داد. آن‌ها قصد دارند تا هدایت جهان‌های مختلف را به‌دست بگیرند. ازاین‌رو شما در نقش کوکو یا کرش، باید جلوی آن‌ها را بگیرید.

استودیو Toys for Bob با ریمستر کردن سه‌گانه Spyro، توانمند بودن خود در بازی‌های پلتفرمینگ را نشان داده است

نئو کورتکس درکنار دکتر ان تروپی و یوکا یوکا پرتالی را در فضای زمان باز می‌کنند تا ازطریق آن بتوانند از سیاره‌ای که در آن گرفتار شده‌اند، فرار کنند. از طرفی چهار ماسک کوانتومی در جهان بازی قرار دارند که نگهبان‌های جهان به حساب می‌آیند. ازاین‌رو پیدا کردن این چهار ماسک سبب می‌شود تا یک بار دیگر تعادل به جهان‌های مختلف بازگردد.

کوکو در بازی Crash Bandicoot 4

نکته جالب این است که در بازی Crash Bandicoot 4: It’s About Time، شخصیت نئو کورتکس هم مراحل مخصوص‌به خود را دارد و بازیکن می‌تواند هدایت او را هم برعهده بگیرد. در ادامه اعلام شد که این بازی در تاریخ ۱۱ مهر ماه (دو اکتبر) برای ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4 عرضه خواهد شد.

به‌تازگی سایت پالیگان مصاحبه‌ای را با پل یان، یکی از مؤسسین استودیو Toys for Bob انجام داده است. وی در طول مصاحبه خود به این مورد اشاره کرده که آن‌ها از عمد بازی را کرش بندیکوت 4 نامیده‌اند، زیرا می‌خواستند دنباله‌ای را برای سه‌گانه‌ای بسازند که در گذشته توسط ناتی داگ ساخته شده بود. سه‌گانه اول، نسخه‌های ارزشمنی هستند و از نظر تبلیغاتی و همچنین دید منتقدان موفق ظاهر شده‌اند.

کرش و ماسک‌های نگهبان در بازی Crash Bandicoot 4

چهار ماسک قرار داده شده در دل داستان Crash Bandicoot 4: It’s About Time، روی گیم‌پلی و پلتفرمینگ بازی تاثیر مستقیم گذاشته‌اند. برای مثال یکی از ماسک‌ها بر پایه زمان طراحی شده است. ازاین‌رو به‌واسطه‌ آن می‌توانید عمل صحنه آهسته را انجام دهید و بعضی از موانع دشواری را که زمان‌بندی برای آن‌ها معنی ندارد، پشت سر بگذارید. همچنین یکی دیگر از ماسک‌‌ها با محوریت جاذبه طراحی شده است. این ماسک به کرش اجازه می‌دهد تا در مواقع مورد نیاز، جاذبه را تغییر دهد و از بالابه‌پایین حرکت کند.

چهار ماسک قرار داده شده در دل داستان Crash Bandicoot 4: It’s About Time، روی گیم‌پلی و پلتفرمینگ بازی تاثیر مستقیم گذاشته‌اند

پل یان در ادامه صحبت‌های خود به این مورد اشاره کرده که اضافه شدن مکانیسم‌های جدید، به آن‌ها اجازه داده است تا پازل‌های متنوع‌تری را در گوشه‌وکنار نقاط بازی قرار دهند. وی در بخشی از صحبت‌های خود در مورد کرش بندیکوت 4 اعلام کرده است:

دکتر نئو کرتکس در بازی Crash Bandicoot 4

چیزی که دراین‌میان برای ما اهمیت بالایی داشت، فکر کردن به سه‌گانه اصلی و پلتفرمینگ با کیفیتی بود که در دهه ۹۰ میلادی در اختیار کاربران قرار داد. در جهانی که سایر بازی‌های پلتفرمر به گشت‌وگذار در جهان بازی و سپری کردن اوقات فراغت محدود می‌شود، Crash Bandicoot به‌دنبال به‌چالش کشیدن کاربر با طراحی‌های خود است.

در جهانی که سایر بازی‌های پلتفرمر به گشت‌وگذار در جهان بازی و سپری کردن اوقات فراغت محدود می‌شود، Crash Bandicoot به‌دنبال به‌چالش کشیدن کاربر با طراحی‌های خود است

کاربرانی که علاقه‌مند به چالش‌های بازی‌های اصلی کرش بندیکوت هستند، بدانند که استودیو Toys for Bob هم همان دسته چالش را برای بازیکنان تدارک دیده است. پل یان در این‌‌باره اعلام کرده که بازی‌های اصلی کرش بسیار سخت و چالش‌برانگیز بوده‌اند. چیزی که دراین‌میان برای استودیو سازنده بسیار اهمیت داشته، این بوده است که بدون لطمه خوردن به این دسته از چالش‌ها و در جه سختی بازی، بتوانند آن‌ها را در دل بازی خود قرار داده و یک پلتفرمینگ با کیفیت را خلق کنند.

تیم سازنده لایه‌های مختلفی را برای چالش‌های بازی درنظر گرفته است و تمامی آن‌ها را به‌صورت یکسان و متعادل در تمامی مراحل بازی قرار داده‌اند. آن‌ها می‌خواهند مطمئن شوند که چالش‌های بازی با تکیه بر درس‌هایی است که کاربر از نسخه‌های پیشین آموخته است. بخشی از صفات مربوط‌به طراحی بازی این است که کرش 4 همانند اولین بازی از Crash Bandicoot ساختار خطی و قدیمی دارد. بدین صورت که یک هاب مربوط‌به جهان بازی طراحی شده و به مراحلی که باید آن‌ها را کامل کنید، دسترسی خواهید داشت.

پلتفرمینگ بازی Crash Bandicoot 4

پال یان در ارتباط با اهمیت داستان در این نسخه می‌گوید: «یکی از مزیت‌های استفاده از این سیستم [نوع طراحی بازی] این است که می‌توانیم داستانی متمرکزتر و را ارائه دهیم. در بخش درجه سختی، زمانی‌که یک مرحله را کامل کنید، درس‌هایی که از گذشته گرفته‌اید، به کمک شما می‌آیند و برای مراحل بعدی کمک حال‌تان خواهند بود.»

قابل بازی بودن دکتر نئو کرتکس حال و هوای جدیدی را به Crash Bandicoot 4: It’s About Time بخشیده است. بااینکه او یکی از شخصیت‌های منفی این بازی به‌ حساب می‌آید، اما مراحل مخصوصی دارد که در یک تایملاین دیگر روایت می‌شوند. برای مثال، با کرش به یکی از محیط‌های بازی می‌رسید و در ادامه، هدایت نئو کرتکس رو برعهده می‌گیرید که در یک تایملاین دیگر، وقایع رسیدن به همان نقطه‌ای که کرش در آن حضور دارد، روایت می‌شود.

چشم اندازی از محیط‌های رنگی بازی Crash Bandicoot 4

استودیو Toys for Bob اعلام کرده که مراحل دکتر نئو کرتکس مخصوص‌به او طراحی شده است. به‌عبارتی ساختار و پازل‌ها به‌گونه‌ای هستند که تنها ازطریق نئو کرتکس قادر به رد کردن آن‌ها هستید. از نظر مهارت و متفاوت بودن گیم‌پلی او نسبت‌به کرش و کوکو، دکتر نئو کرتکس دارای یک مهارت جاخالی یا همان Dash کردن است. همچنین سلاح نئو کرتکس به او اجازه می‌دهد تا دشمنان و خطرات داخل محیط را به پلتفرم‌های مختلفی تبدیل کند.

 مراحل دکتر نئو کرتکس به‌گونه‌ای طراحی شده که با مهارت‌های او هم‌خوانی داشته باشد

ازطرفی اعلام شده که ساختار مراحل وی چالشی‌تر از کوکو و کرش است و کاربران، باید برای پشت سر گذاشتن این مراحل معماهای بیشتری را حل کنند. ازاین‌رو تمام این موارد سبب شده تا دکتر نئو کرتکس تجربه‌ی کاملا متفاوت‌تری را نسبت‌به کوکو و کرش ارائه دهد. یکی دیگر از تغییراتی که در تریلر معرفی Crash Bandicoot 4: It’s All About Time شاهد آن بودیم، طراحی متفاوت چهره کرش درکنار سایر طراحی‌های رنگی محیط است.

کرش در حال پشت سر گذاشتن مراحل بازی Crash Bandicoot 4

پل یان دراین‌باره می‌گوید:

یکی از چیزهایی که به شخصه به آن افتخار می‌کنم، این است که کرش 4 دارای طراحی هنری جدیدی است. ما از بازی Spyro: Reignited Trilogy موارد زیادی یاد گرفتیم. اینکه چگونه به‌طراحی‌های اصلی بازی احترام بگذاریم و موارد جدیدی را به آن اضافه کنیم؟

منظور پل یان از اضافه کردن موارد جدید این است که آن‌ها جهان بازی، بزرگ‌تر از چیزی است که در گذشته تجربه کرده‌ایم و چشم‌اندازها و محیط‌های دیدنی بسیاری هم به بازی اضافه شده است. همچنین تیم سازنده دوربین بازی را کمی عقب‌تر برده است تا کاربر بتواند بهتر از گذشته، محیط‌های رنگی و دیدنی بازی را تماشا کند.

در انتها نظر شما کاربران زومجی دراین‌باره چیست؟ آیا تغییرات ظاهری بازی Crash Bandicoot 4: It’s All About Time را دوست داشتید؟


منبع پالیگان
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده