نویسنده: مهدی اسدی
// شنبه, ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۰۰

شینجی میکامی: Ghostwire: Tokyo طولانی‌ترین پروژه‌ای است که روی آن کار کردم

شینجی میکامی، طراح، کارگردان و تهیه کننده مشهور مجموعه Resident Evil در اظهارات جدید خود، پروژه ساخت Ghostwire: Tokyo را طولانی‌ترین فعالیت خود در دنیای بازی معرفی می‌کند.

توسعه‌دهندگان استودیوی تنگو گیم ورکرز (Tango Gameworks) بعد از تکمیل پروژه The Evil Within 2 حالا سخت مشغول فعالیت روی بازی Ghostwire: Tokyo هستند. حالا شینجی میکامی، طراح و کارگردان اسطوره‌ای ژاپنی و خالق مجموعه Resident Evil به‌عنوان تهیه کننده این پروژه مشغول به کار است و باوجود اینکه تقریباً هیچ اطلاعات خاصی از این بازی در دست ما نیست، به نظر می‌رسد که با اثر هیجان انگیزی مواجه خواهیم بود.

میکامی در مصاحبه جدید خود با وبسایت IGN صحبت‌های تازه‌ای را در خصوص روند توسعه Ghostwire: Tokyo با مخاطبان به اشتراک گذاشته و به‌طور ویژه به مسیری که این پروژه تا جایگاه کنونی خود طی کرده، اشاره می‌کند. میکامی توضیح می‌دهد که رشته‌ی ایده‌های داستان Ghostwire تا حد زیادی با تفکرات کارگردان قبلی آن، ایکومی ناکامورا (Ikumi Nakamura) گره خورده است. از آن مرحله به بعد، تیم جدیدی از توسعه‌دهندگان این پروژه به آرامی تشکیل شده و ادامه‌ی کار را در محدوده گسترده‌تری دنبال کردند.

Shinji Mikami

تیم اولیه ساخت این بازی با حدود پنج نفر کار خود را آغاز کرده و نزدیک به شش ماه مشغول پیش‌برد این پروژه بودیم. بعد از آن، تعداد افراد تیم به ده نفر افزایش یافته و چند سال دیگر نیز روی ایده‌های آن کار می‌کردیم تا اینکه پروژه به مرحله اصلی تولید وارد شد.

میکامی در ادامه توضیح می‌دهد که حالا به قدری از زمان مطرح شدن ایده‌ی ساخت بازی Ghostwire: Tokyo فاصله گرفتیم که این پروژه به طولانی‌ترین فعالیت تمام دوران حرفه‌ای او تبدیل شده است:

احتمالاً باید این بازی را طولانی‌ترین پروژه‌ای نام‌گذاری کنیم که من در تمام طول مدت سال‌های فعالیتم روی آن کار کردم.

البته باید به این نکته نیز اشاره کنیم که فعالیت مستقیم و عمده او در پیشبرد پروژه Ghostwire: Tokyo از سال ۲۰۱۹ شروع شده اما همان‌طور که میکامی در خلال صحبت‌های خود به آن اشاره کرد، از همان روزهای اول در ایده‌پردازی و پایه‌گذاری این پروژه دخیل بوده است.

Ghostwire Tokyo

جالب است که می‌شنویم باوجود ارتباط تنگاتنگی که میان ایده‌های داستان Ghostwire و ناکامورا، کارگردان سابق پروژه وجود دارد، او حالا دیگر عضوی از این پروژه محسوب نمی‌شود. وی در سپتامبر سال ۲۰۱۹ تصمیم به ترک استودیوی Tango Gameworks گرفت. با اینکه در گذشته نیز موارد مشابهی مانند ترک پروژه Halo Infinite توسط کارگردان پروژه را مشاهده کرده‌ایم، باید گفت که همچنان چنین تغییرات ناگهانی، کمی عجیب و غیرمنتظره به نظر می‌رسند.

هنوز پلتفرم و تاریخ مشخصی برای عرضه بازی Ghostwire: Tokyo تعیین نشده اما پیت هاینس (Pete Hines) از بتسدا در گذشته اعلام کرده بود که ظاهراً قرار به نمایش این بازی در کنفرانس E3 2020 گذاشته شده بوده که همان‌طور که در جریان هستید، این مراسم نیز مانند اکثریت قریب به اتفاق رویدادهای امسال لغو شد. به همین دلیل احتمال این وجود دارد که در آینده نزدیک و در یکی از رویدادهای آنلاین این روزها اخبار بیشتری از آن به دست ما برسد.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده